רכבת ישראל נתיבי איילון
צילום: אלכסנדר כץ

עיריית תל אביב: הקמת מסילה רביעית באיילון תביא לסכנת הצפה

במכתב ששלח מהנדס העיר למנהלת מינהל התכנון, הוא שב והעלה דרישה להקמת מובל ניקוז, בכדי למנוע סכנה לחיי אדם, לרכוש ולהשבתת מערכות תחבורה לאומיות בעת הצפה
איתן גרסטנפלד | (3)

עיריית תל אביב ממשיכה במאבק סביב הקמת מסילת רכבת רביעית באיילון, ודורשת הקמת מובל ניקוז כתנאי משלים להקמת המסילה. כשלטענתה ללא פתרון ניקוז ראוי קיימת סכנת הצפה ממשית לשכונות הדרומיות בעיר. במכתב ששלח אתמול מהנדס העיר אודי כרמלי, למנהלת מינהל התכנון במשרד הפנים דלית זילבר, נכתב בין היתר כי, "במידה ולא תקודם הקמת מובל הניקוז, יתכנו סכנות לחיי אדם, לרכוש ולהשבתת מערכות תחבורה לאומיות בעת הצפה ועליית נחל האיילון על גדותיו, כפי שאירע לא אחת בעת אירועי גשם משמעותיים בשנים האחרונות". שליחת המכתב מגיעה על רקע כוונת חברת נתיבי איילון לפנות לוות"ל בבקשה לקבל אישור להצבת עמודים בתוך תעלת האיילון, אשר צפויים לפגוע לשיטת העירייה בכושר ההולכה של התעלה ולהצר אותה. זאת, על אף שטרם הושלם פתרון הניקוז בפארק אריאל שרון. בעירייה מסבירים כי, הנחת המסילה הרביעית צפויה להצר את נחל איילון בכ-60%, דבר שיגביר בצורה דרמטית את הסיכון להצפת נתיבי איילון, השכונות הדרומיות של תל אביב-יפו והשכונות הצפוניות של חולון. לדבריהם, עוד בטרם הנחת מסילת הרכבת, הוצרה תעלתו של נחל איילון באופן ניכר בהשוואה לעבר והיא הפכה מערוץ מפותל ברוחב של 120 מטר לתעלת בטון ישרה ברוחב של כ-20 מטר בלבד.  הפתרון המוצע על ידי נתיבי ישראל ומשרד התחבורה ומקודם בוועדה לתשתיות לאומיות, הינו הקמת מפעל ניקוז הכולל בניית סכר בגובה של 10 מטרים וברוחב של 100 מטרים, גשרים, תעלות ושני מאגרי מים לתפיסת שיטפונות. לעמדת העירייה, התכנית לא תספק מענה לסכנת השיטפונות, ומהווה פגיעה בסביבה העירונית.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מישהו 07/09/2020 17:17
    הגב לתגובה זו
    ההידרולוג פרופסור חיים גבירצמן הציע פתרון זול בהרבה ממנהרת ניקוז - הקמת מאגרים וסכרים על מורדות ההרים, על היובלים שמגיעים לאיילון ולירקון.
  • 2.
    אבי 07/09/2020 14:57
    הגב לתגובה זו
    הכי חשוב שבצפון הישן יהיה יבש.
  • 1.
    אפשר גם מסילות בקומות (ל"ת)
    האשם תמיד 07/09/2020 14:08
    הגב לתגובה זו
דירה בהנחה מחיר למשתכן
צילום: תמר מצפי

דירה בהנחה יוצאת לדרך - הנה הפרטים המלאים; ולמה זכאים חייבים להשתתף?

ההרשמה להגרלה העשירית של "דירה בהנחה" תיפתח בתחילת שבוע הבא; עד 50% מהדירות יוקצו למשרתי מילואים; למה אתם צריכים להתמודד גם אם אתם לא רוצים לקנות דירה בערים האלו



רן קידר |

דירה בהנחה יוצאת שוב לדרך, אחרי חילוקי דעות קשים בין האוצר ומשרד השיכון והבינוי. ביום ראשון הבא - 10 באוגוסט, תיפתח ההרשמה להגרלה העשירית של "דירה בהנחה". במסגרת ההגרלה יוגרלו כ־7,600 דירות ברחבי הארץ. לראשונה, עד 50% מהדירות יוקצו למשרתי מילואים פעילים, מתוכן כ־25% יוקצו ללוחמים בלבד. משרד השיכון והבינוי מעדכן כי ניתן  להנפיק אישור זכאות להרשמה עד יום חמישי ה-4.9.25


שר הבינוי והשיכון, חיים כץ: "עם כניסתי לתפקיד שמתי לי למטרה להסיר את החסמים הבירוקרטיים שמונעים את הגדלת ההיצע והוזלת מחירי הדיור לאזרחי ישראל, בראשם לוחמים משרתי מילואים, שנותנים מעצמם במסירות מאין כמותה ולהם נעניק לראשונה העדפה משמעותית בהגרלה. לאחר פגישה שקיימתי עם רמ"י והחשכ"ל, אתמול הושגו הסכמות על סוגיות שבמחלוקות בין הגופים- בקרוב ישווקו עוד אלפי יחידות דיור במחיר מוזל". 

מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון, יהודה מורגנשטרן: "ההגרלה העשירית של 'דירה בהנחה' מצטרפת לשורה של צעדים שמוביל המשרד על מנת לאפשר  דיור לכלל אזרחי ישראל. אנחנו פועלים במספר דרכים:  הגדלת היצע יח"ד ברחבי הארץ, הסרת חסמים לקידום פרויקטים, הקצאת תקציבים להאצת נדל"ן, הגדלת כוח האדם בענף, העבודה הקשה מביאה כבר תוצאות בשטח ומשתקפת בירידת המחירים."

מנכ"ל רמ"י ינקי קוינט: "תכנית דירה בהנחה ממשיכה. אנחנו מקווים שבעתיד הקרוב היא תשוב ותורחב גם לאזור המרכז  ותיתן מענה לזוגות צעירים ומחוסרי דיור, תוך המשך מתן עדיפות לחיילי מילואים, בכל רחבי הארץ.״

בין הערים שבהם יהיו ככל הנראה, הגרלות של דירות בהנחה - באר יעקב, באר שבע, אשקלון, יבנה, ירושלים, דימונה, בית שמש