טסלה חוזרת להדהים: המניה קופצת ב-8% באפטר
לאחר ראלי של יותר מ-110% מהשפל שקבעה בחודש שעבר, הראלי במניית יצרנית הרכבים טסלה (סימול:TSLA) נמשך במסחר המאוחר עם עליות של 8% למחיר של 860 דולר למניה.
החברה דיווחה על הכנסות של 5.96 מיליארד דולר, עלייה של 32% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד אך נתון המהווה ירידה של 19% ביחס לרבעון האחרון של 2019. הנתון שסיפקה החברה גבוה במעט מהתחזיות המוקדמות בשוק שעמדו על הכנסות של 5.9 מיליארד דולר. בחברה מציינים כי הירידה בהכנסות ביחס לרבעון האחרון של 2019 נבעו מחוסר היכולת של החברה למסור רכבים חדשים בעקבות נגיף הקורונה.
בסה"כ ייצרה החברה כ-102.6 אלף רכבים חדשים ברבעון האחרון, עלייה של 33% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד אך נתון המהווה ירידה של 2% ביחס לרבעון הקודם. מתוך נתון זה, כ-87,282 רכבים היום מסוג "מודל 3".
בשורה התחתונה, החברה רושמת נקי (GAAP) של 16 מיליון דולר או 0.09 דולר למניה, לעומת הפסד של 702 מיליון דולר או 4.1 דולר למניה בתקופה המקבילה אשתקד. בנתון המתואם, החברה רושמת רווח של 227 מיליון דולר או 1.24 דולר למניה.
- שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
- ניתוח - מעל 200,000 חשמליות נמכרו בישראל. BYD וטסלה מובילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קופת המזומנים של החברה הסתכמה ברבעון האחרון ב-8.1 מיליארד דולר, עלייה של 1.8 מיליארד דולר ביחס לסגירה של 2019. העלייה בשיעור המזומנים מיוחסת בעיקר להנפקה בהיקף של 2.3 מיליארד דולר שביצע החברה בתחילת הרבעון. תזרים המזומנים של החברה היה שלילי ברמה של 981 מיליון דולר.
- 13.המאסק 01/05/2020 12:05הגב לתגובה זומה עם יצרני פורשה פרארי ועוד?מיהם?כן,הם מוכרים מכוניות!!!
- 12.לרון 01/05/2020 11:57הגב לתגובה זואינה מוכרת מספיק מכוניות בהוויה,המשקיעים מהמרים פשוט על המותג "מאסק"
- 11.פולני פלמוני 30/04/2020 16:54הגב לתגובה זובמקרה שהנפט יטוס למעלה שוב, גם טסלה תמריא...הצלחת טסלה תעזור להוציא את הכוח מרודני הנפט
- יואב 01/05/2020 11:59הגב לתגובה זושאין קשר בין טסלה ונפט
- 10.גכ 30/04/2020 15:42הגב לתגובה זוזו עקיצת המאה החברה שווה יותר מכל חברות הרכב העיקריות יחד והן מוכרות הרבה יותר וגם להן רכבים חשמליים ופיתוחים שטרם יצאו
- 9.יהווית 30/04/2020 10:01הגב לתגובה זועולה כנגד כל הגיון
- 8.לרון 30/04/2020 09:37הגב לתגובה זורעיון אולי,לא ממליץ.חס וחלילה לא תעודות סל מתגלגלות
- 7."להדהים"??? הרויחה 9 סנט למניה, תזרים שלילי מיליארד$ (ל"ת)עולה יותר מטויוטה 30/04/2020 08:29הגב לתגובה זו
- 6.כלכלן 30/04/2020 07:19הגב לתגובה זושווי החברה עולה על השווי המצרפי של: טויוטה + פולקסווגן-אאודי + פורד + GM כשרק טויוטה מכרה מעל 10 מיליון רכבים ב-2019
- 5.החברה עם תזרים שלילי של מיליארד $ !!! (ל"ת)מטורלל לגמרי 30/04/2020 07:15הגב לתגובה זו
- 4.כלכלן 30/04/2020 06:04הגב לתגובה זוטויוטה מכרה ב-2019 יותר מ-10 מיליון רכבים והיא חברה ריווחית. מפגר מי שקונה מניית טסלה
- 3.מניה מנופחת 30/04/2020 02:40הגב לתגובה זוטסלה מפסידה 5$ למניה... ונמצאת בשווי שגדול מהשווי הכולל של טויוטה+פולקסוואגן אאודי+פורד+GM ...תמיד יש מפגרים.
- 2.שמוליק 30/04/2020 01:40הגב לתגובה זוכלומר יקח 800 שנה שהיא צחזיר את ההשקעה. גם אם תוך 10 שנים היא תתחיל להרוויח פי 10 מהיום אז יקח 80 שנה. סוף של הדבר הזה ליפול
- 1.בול 30/04/2020 00:40הגב לתגובה זולפי שנתיים נשרפתי על המנייה שהימרתי נגדה. מאז כבר לא נוגע בה. מזל שהקשבתי לעצמי גם הפעם.
- לרון 30/04/2020 09:35הגב לתגובה זוצודק! אך אל תיגע גם בביטקויון קנאביס ומרעין בישין אחרים
- הנביא 30/04/2020 06:44הגב לתגובה זוהמניה תגיע ל15,000 דולר תוך 3 שנים.
- נכון 01/05/2020 12:02תלוי במאסק לא במשהו אחר,לא סתם התמונה שלו מופיעה,תנו לי תמונה כלשהי בחברת מכוניות אחרת!!???
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- הרשת החברתית, אחת מסמלי בועת הדוטקום, מגיעה לנאסד"ק ונוסקת ב-600% ביום
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אלבום שירי KPOP Demon Hunters. קרדיט: רשתות חברתיותלהיט האנימציה של נטפליקס שובר שיאים
"KPop Demon Hunters" הפך לסרט המצליח ביותר בתולדות נטפליקס, עם מאות מיליוני צפיות, להיטי מוזיקה והיסטריה ברשתות והוא בדרך להיות היקום הקולנועי הראשון של החברה; למה המרצ'נדייז מתעכב? ומה גרם לסוני למכור את הזכויות?
נטפליקס Netflix, Inc 0.61% רגילה להפתיע את הוליווד, אבל הפעם גם החברה בעצמה הופתעה מההצלחה. סרט האנימציה “KPop Demon Hunters”, שעלה לשירות הסטרימינג בקיץ האחרון, הפך תוך שבועות לא רק לשובר צפיות אלא גם לתופעה תרבותית
עולמית: סיפור על שלוש כוכבות קיי-פופ (מוזיקת פופ קוריאנית) שנלחמות בשדים הפך לשיחת היום ברשתות, לפסקול השנה ולמכונת כסף חדשה עבור נטפליקס, ואולי, לראשונה בתולדותיה, גם לבסיס ליקום קולנועי עצמאי בבעלותה.
על פי נתוני החברה, הסרט נצפה כבר ביותר מ-325 מיליון פעמים, והיה בראש טבלת הצפיות העולמית במשך יותר מארבעה חודשים ברציפות. ארבעה שירים מתוך פס הקול: Golden, Your Idol, Soda Pop ו-How It’s Done, נכנסו יחד לעשיריית הבילבורד, הישג חסר תקדים עבור סרט אנימציה, ובטח כזה שאינו מבית דיסני או פיקסאר. הקונספט, ששילב אסתטיקה קוריאנית, אנרגיה של קיי-פופ ועלילה פמיניסטית, כבש גם את הקהל הצעיר וגם את המבוגרים שנכנעו לוויב הויראלי.
איפה המרצ'נדייז?
אך דווקא בשיא ההצלחה, מעריצים רבים, ובעיקר הורים שמנסים להשיג מתנות לחגים, מגלים כי צעצועים ובובות של הדמויות
האהובות לא קיימים עדיין בשוק. לפי הדיווחים, רוב המוצרים, כלומר בובות ודמויות, צעצועים רכים וערכות משחק, לא יהיו זמינים לפני הרבעון הראשון או השני של 2026, כמעט שנה לאחר שהסרט יצא.
הסיבה? אף אחד לא צפה את גודל ההיסטריה. נטפליקס אמנם הציגה את הסרט
בפני קמעונאים וחברות צעצועים כבר בשלב מוקדם, אך אלה גילו ספקנות כלפי סרט אנימציה מקורי ללא מותג קיים מאחוריו. אחרי כישלונות קודמים בז’אנר, כמו "אלמנטלי" (Elemental) של פיקסאר ו-"סיפור הברווזים" (Migration) של יוניברסל, הרשתות לא מיהרו להזמין מוצרים למדפים.
רק אחרי שהסרט שבר שיאי צפייה ומכר מיליוני עותקים של פס הקול, ההצלחה חילחלה גם לתעשיית הצעצועים.
- אמזון קופצת ב-13%, מה קורה בנטפליקס, אפל ועל המניות הבולטות בוול סטריט
- נטפליקס בספליט של 1:10 - מה זה אומר ולמה המניה מזנקת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהלך חסר תקדים, שתי ענקיות התחום, מאטל Mattel, Inc 0.32% (יצרנית ברבי) והאזברו Hasbro
Inc. (המוכרת ממותגים כמו הרובוטריקים ומיי ליטל פוני) חתמו על הסכם משותף להחזיק בזיכיון הייצור: מאטל תפתח את קו הבובות, הדמויות והמשחקים, ואילו האסברו תטפל בצעצועים הרכים ובמרצ’נדייז הנלווה. “זה הפרויקט שהוקם במהירות הגבוהה ביותר בתולדות מאטל”, אמר
סגן נשיא לשיתופי פעולה בידוריים בחברה. לדבריו, הביקוש העצום גרם לצוותים “לעבוד סביב השעון” כדי להוציא את המוצרים עד תחילת השנה הבאה.
