המיליארדר מארק קיובן לא קונה מניות לתוך הראלי הנוכחי
המיליארדר מארק קיובן מסביר בהקשר לשווקים כיצד הדובים מרגישים כלפי השוורים: "אני לא חושב שהם מעריכים נכון את ההשלכות שיבואו" בעקבות וירוס הקורונה.
הבעלים של קבוצת הכדורסל דאלאס מאבריקס והמיליארדר מארק קיובן, מסביר בראיון למארקט ווטצ' את הסקפטיות שלו לגבי העליות האחרונות בשווקים.
קיובן מעלה בראיון מספר שאלות קשות: "איך תראה הכלכלה ביום שאחרי? מאיזו נקודה יתחילו העסקים והפעילות המסחרית? כמה עובדים יחזרו לשוק העבודה? ואיזו השפעה פסיכולוגית תהיה על הציבור האמריקאי כתוצאה מהמגפה הקשה ביותר ב-100 שנים האחרונות?".
קיובן הוסיף ואמר: "בטווח הארוך אני מלא תקווה, אך בטווח הקצר יש לי הרבה חששות, הבורסות נכנסו לשוק שורי בעקבות העליות של 20% מאז נקודת השפל ב-23.03, יחד עם זאת, אני לא קונה מניות לתוך הראלי הנוכחי, יש חשש כי נראה שוב צניחה כלפי מטה בהמשך".
עם זאת, אמר קיובן כי במקרה בו התרחיש לא יתממש ו"לרוע מזלי שוק המניות ימשיך לזנק, אהיה בעמדה לפעול". כמו-כן, הזכיר קיובן כי הוא עדיין מחזיק במניות נטפליטקס ואמזון שבסך הכל הניבו תשואה נאה השנה.
- 19.דירה=קורת גג 15/04/2020 06:27הגב לתגובה זודירה=קורת גג=צורך בסיסי של האדם
- נודניק 19/04/2020 19:36הגב לתגובה זולך לעבוד במקום להתבכיין
- 18.רץ לבורסה וקנה מניות (ל"ת)אנונימי 13/04/2020 09:21הגב לתגובה זו
- 17.דניאל 13/04/2020 09:14הגב לתגובה זותקופת ירידות רציניות בפתח. קיצוץ בנפט לא עזר - ראו תגובה עלובה של המחיר לקיצוץ, חזרה לשגרה של הכלכלות לא נראית בכלל באופק, ובכל מקרה תהייה הדרגתית ואיטית. מנוע הצמיחה העיקרי בישראל וארה״ב זה הצריכה הפרטית שנפגעת כרגע באופן קשה ביותר עם עשרות אחוזי מובטלים חדשים שירכשו רק מוצרים בסיסיים. והעיקר - השוק עלה ״על ריק״ מעל 20% בשבועיים ונתן הזדמנות למימוש נדיר בתקופת צניחה כלכלית. אז להחזיק חזק - רכבת ההרים הגיעה לשיא מקומי.
- 16.הבורסה בדרך לתיקון וזה יתחיל היום (ל"ת)קש 13/04/2020 05:05הגב לתגובה זו
- הנביא 17/04/2020 10:06הגב לתגובה זותיקון אדיר בגל שני למעלה (כי מישהו אמר למטה). עליות יהיו, בלי קשר לגל שני למטה או למעלה (זה לא תמיד תופס טכנית). מה שתופס זה יותר נקודות התמיכה וחיזוקים של פד שהיו בנקודות התמיכה (מסמן תחתיות בטוחות). הפד יודעים מה הם עושים. הם לא מפגרים. חבל שאנשים עדיין סוחרים בגרוש לגרוש ברמה יומית. אפשר גם בקלות להכפיל כסף בזמן קצר יחסית עוד השנה.
- 15.מי קונה בעליות?! (ל"ת)לירן 13/04/2020 02:16הגב לתגובה זו
- קנה בעלייות מכור בירידות. (ל"ת)הנביא 17/04/2020 10:07הגב לתגובה זו
- 14.יהודה 13/04/2020 00:39הגב לתגובה זוהשוק שורי מה הבעיה להיכנס לעשות קצת רווחים עד שיגיעו הדוחות של גוג ומגוג ולמכור שיתחיל לרדת ולעשות עליו עוד סיבוב מוצלח בעתיד מהתחתית האמיתית?.... חבל ומטופש:)אבל שאתה מילארדר זה לא באמת משנה מתי אתה נכנס אתה הרי יכול לקזז בלי הרף ועדיין להרוויח ובגודל . נו מילא.
- 13.נו..אז הכל בסדר עם השווקים עולים? (ל"ת)אחד מי יודע 12/04/2020 23:07הגב לתגובה זו
- 12.רוני 12/04/2020 22:27הגב לתגובה זומתי כבר תבין שזה נדון לכשלון
- 11.רענן 12/04/2020 19:29הגב לתגובה זוהבורסה מסתכלת כבר חצי שנה קדימה. המשק יהיה חייב לעבוד ויהיו שיפורים בהתמודדות מול הנגיף מבלי לעצור את הכלכלה.
- 10.תמים 12/04/2020 17:06הגב לתגובה זותאוות הבצע מעבירה אנשים מדעתם. הבורסה היא רק בשביל מהמרים או טיפשים ותמימים.
- 9.4009 12/04/2020 16:57הגב לתגובה זוסיאנביסי קנתה את האסאנפי לאחר 10 אחוז ירידות . היא עדיין מופסדת . ועדיין לא מכרה . היא הפילגש של באפט ( כל חודש הוא אצלה בתכנית ) .
- 8.4000 12/04/2020 16:54הגב לתגובה זובירידות . נו ו ?
- 7.4000 12/04/2020 16:52הגב לתגובה זווב4000 .ולאחר מכן ב2176 ולאחר מכן ב1500 ולאחר מכן 1000 וב500 ובדולר .
- 6.Adam 12/04/2020 16:49הגב לתגובה זוירידות חדות לפנינו נכנסים רק בסבב הבא
- 5.כל העולם עצר לא מתפקד סדר חדש (ל"ת)אחד מי יודע 12/04/2020 16:17הגב לתגובה זו
- 4.blond101209 12/04/2020 15:58הגב לתגובה זואבל טראמפ לא יתן לזה לקרואת. הבחור מזכיר לי את המיקרה של ביל גרוס איך שתהילת עולם עברה גם לו.
- 3.לרון 12/04/2020 15:06הגב לתגובה זובראשונה,כנראה בכ"ז w
- פשש.. אתה. ג-א-ו-ן. כמו שכתבת!! בדיוק! חחח יא טרמח. (ל"ת)עוד מפגר 12/04/2020 17:26הגב לתגובה זו
- 2.מתעניין 12/04/2020 15:04הגב לתגובה זומישהו יודע מה האיסטרטגיה של וארן באפט במצב הנוכחי ??
- 1.דוד 12/04/2020 14:29הגב לתגובה זואז אם הוא החליט לא לקנות אז הוא נביא יודע מה יקרה , אין וודאות לכלום יהיה עוד עליות ויהיה ירידות אבל לא כמו שהיה לפני חודש הצניחה הגדולה מאחורינו כבר
- איציק 12/04/2020 22:23הגב לתגובה זואין ודאות לכלום אתה רושם, ובאותה הודעה אתה רושם שהירידות הגדולות מאחורינו, אז זה אתה הנביא?
- קשה לקבל עליות של 15 אחוז שיש צמיחה של מינוס 10 אחוז (ל"ת)משקיע 12/04/2020 20:46הגב לתגובה זו
- אסף 12/04/2020 20:30הגב לתגובה זולדעתי המדדים יגיעו שוב לנמוך למשל מדד 35 יגיע שוב ל 1150 לפני שיעלה
- רק בחלומות 12/04/2020 17:32הגב לתגובה זומי יעלה בואינג היא יותר גבוהה ממה שצריך .נפט יורד.רק מזומן הוא המלך
- אלי 14/04/2020 02:05למה גבוהה ממה שצריך, ירדה המון
- לא בטוח (ל"ת)זיו 12/04/2020 17:10הגב לתגובה זו
- השפוי 12/04/2020 15:55הגב לתגובה זולפחות תהיה ישר והוגן .
- דוד 14/04/2020 01:32שפוי חחחחחותדבר בשמך לא בשם כולם ״אותנו״ ילד שרק התחיל לסחור אתה
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
אילון מאסק ב"הופעה" לבעלי המניות (X)שיעור מאילון מאסק: איך לדרוש טריליון דולר ולקבל את זה
בעלי המניות של טסלה אישרו למאסק חבילת תמריצים חדשה בהיקף עצום של 400 מיליון מניות, שמחזירה את חלקו בחברה ל־25%. מאחורי המספרים הבלתי נתפסים מסתתרת אסטרטגיית משא ומתן מבריקה וגם לא מעט אגו
לאחרונה החליטו בעלי המניות של טסלה Tesla -3.68% להעניק לאילון מאסק חבילת תמריצים חדשה הכוללת 400 מיליון מניות נוספות. זה מצטרף ל־380 מיליון מניות שכבר ברשותו. המספרים כמעט בלתי נתפסים, אבל מאחוריהם מסתתר שיעור מעניין על ניהול משא ומתן וגם על הגבול הדק שבין ביטחון עצמי לחוצפה.
מאסק ביקש דבר אחד: להחזיר את חלקו בחברה ל־25%. הוא לא נימק מדוע, לא הציג טיעונים ולא ניסה לשכנע. הוא פשוט אמר שזה מה שהוא רוצה וקיבל את מבוקשו. החבילה הקודמת שלו, מ־2018, הייתה שווה אז כמה מיליארדי דולרים והיום מוערכת בכ־120 מיליארד. לכך מתווספת חבילת התמריצים מ־2012, ששווייה כיום כ־34 מיליארד דולר. במילים אחרות, עוד לפני העסקה החדשה, מאסק נהנה משכר ממוצע של כ־12 מיליארד דולר בשנה. לא בדיוק “עבודה בחינם”.
הפעם, החוזה כולל תנאי שאפתני במיוחד: מאסק צריך להוביל את טסלה לרווח תפעולי של 400 מיליארד דולר במהלך שנה אחת. לשם השוואה, טסלה צפויה להרוויח השנה כ־13 מיליארד דולר. כדי לעמוד ביעד, הוא צריך להגדיל את הרווחים פי שלושים.
האסטרטגיה היא לב הסיפור
הסכומים הם לא לב הסיפור, אלא האסטרטגיה. ג’ו־אלן פוזנר, פרופסורית לניהול באוניברסיטת סנטה קלרה, הסבירה שמאסק השתמש בעקרון “העיגון”. טכניקה שבה המספר הראשון שמועלה במשא ומתן קובע את המסגרת לכל המספרים הבאים. אם ההצעה הראשונה גבוהה מדי, שאר ההצעות יסתובבו סביבה. מאסק לא התחיל נמוך ולא בנה את הדרישות בהדרגה, הוא פתח בגדול, בטריליון דולר, מה שגרם לכל סכום אחר להיראות סביר בהשוואה.
- מילד שקט שסובל מבריונות ל"מלך העולם" וזה לא טראמפ
- הדרך לטריליון דולר: האם אילון מאסק יגיע ליעד?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פוזנר הסבירה שזו בדיוק הסיבה שכדאי להיות הראשון שמגיש הצעה במשא ומתן. אם מועמד לעבודה מצהיר שהוא שווה חצי מיליון דולר בשנה, גם אם המעסיק חשב להציע 150 אלף, השכר הסופי יהיה קרוב בהרבה להצעה הגבוהה.
