בעקבות הקורונה: אל על תקצץ שכר בכירים ותפטר אלף עובדים
חברת התעופה אל על 1.05% מודיעה, על שורת צעדי התייעלות מידיים, בעקבות ההשפעות המידיות של נגיף הקורונה ושל הנחיות משרד הבריאות. בין הצעדים, הורדת שכר חברי ההנהלה והדירקטוריון, ובעלי משכורות גבוהות בשיעור של 20%, לצד פיטורים של 1,000 עובדים.
על פי הודעת החברה, וירוס הקורונה גורם להאטה משמעותית בפעילותה ולירידה משמעותית בביקוש לטיסות. על כן, מנכ"ל החברה גונן אוסישקין קיים היום ישיבה עם יושב ראש איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, ועם יושב ראש נציגות עובדי אל על ומסר להם עדכון בדבר הצעדים הצפויים לצאת לפועל בימים הקרובים.
בין הצעדים, קיצוץ שכר לחברי הדירקטוריון ולחברי הנהלת אל על החל מאחד במרץ בהיקף של 20%. בנוסף, לפיטורים של 1,000 עובדים זמניים וקבועים, בהתאמה לירידה בהיקף הפעילות והירידה בהכנסות. כמו כן, החברה תדרוש מההסתדרות ונציגות העובדים הפחתת שכר לבעלי שכר גבוה מקרב עובדי החברה הקבועים, הנכללים בהסכם הקיבוצי, בהיקף של 20%. בנוסף, תעצור החברה קליטת עובדים חדשים עד להודעה חדש, ותפעל לביטול כלל ההוצאות שאינן הכרחיות.
הצעדים המתבקשים מגיעים לאחר שהחברה דיווחה בשבוע שעבר כי היא, צופה פגיעה של עד 70 מיליון דולר בהכנסות עקב משבר הקורונה. זאת על רקע הפסקה זמנית של הטיסות ליעדים: סין , הונג קונג , תאילנד , איטליה ודחיית פתיחת הקו ליפן.
- 380 יח"ד בשני מבנים בני 10 קומות לשכירות טווח ארוך יוקמו בירושלים
- כל מה שרציתם לדעת על פרויקטים חדשים בתל אביב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על: "אני נחוש לעשות הכול על מנת להבטיח את עתידה של החברה ואפעל באומץ, פתיחות והוגנת. זה יום לא קל עבורנו והצעדים עליהם החלטנו נעשים מתוך כאב המשולב באחריות ודוגמה אישית. כאב בגין האנשים שנאלץ להיפרד מהם, אחריות ליתר אנשי אל על שיהיו שותפים למאמץ האינטנסיבי להתמודדות עם האתגר, ודוגמה אישית של המנהלים בקיצוץ משמעותי בשכרם. המהלך הזה הוא חלק משורה של צעדים שנעשים על מנת לאפשר לחברה לצלוח את המשבר ולצאת ממנו מחוזקת".
"נפעל בכל דרך, על מנת להבטיח את עתיד החברה"
באיגרת ששלח מכ"ל החברה לעובדים נכתב, "אנשי אל על, ידענו משברים בעבר אך אין ספק כי האתגר שהציבה לנו השעה, הוא אחד המורכבים והקשים ביותר. יחד נעשה הכול ונפעל בכל דרך, קשה וכואבת ככל שתהייה, על מנת להבטיח את עתידה של החברה".
"זו העת לפעול על פי הערכים שלנו- בטיחות ללא פשרות, מקצועיות, הוגנות ואנושיות. זה יום לא קל עבורנו והצעדים עליהם החלטנו נעשים מתוך כאב המשולב באחריות ודוגמה אישית. כאב בגין האנשים שנאלץ להיפרד מהם, אחריות ליתר אנשי אל על שיהיו שותפים למאמץ האינטנסיבי להתמודדות עם האתגר, ודוגמה אישית של המנהלים בקיצוץ משמעותי בשכרם. המהלך הזה הוא חלק משורה של צעדים שנעשים על מנת לאפשר לחברה לצלוח את המשבר ולצאת ממנו מחוזקת".
- 2.מיכאל 05/03/2020 13:28הגב לתגובה זומדוע מפטרים כוח אדם טכני ומטוסים ,עלות משכורת מנהל שווה לפחות עלות 5 עובדים טובים,חמישים מנהלים כ10% מכוח עבושה ישאיר 250 עובדים
- 1.צור 04/03/2020 16:32הגב לתגובה זונכס לאומי ואסטרטגי של המדינה חייבים לסייע
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןמנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"
טאואר סמיקונדקטור טאואר 13.62% יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6% ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.
טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.
טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות
וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים
הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.
תוצאות הרבעון השלישי
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.
- למה התחזיות השחורות על מפולת לא מסתדרות עם המציאות
- האם מניות השבבים הישראליות יקרות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.
