"גם אילון מאסק היה מבצע 'שורט' על טסלה במחירים הנוכחים"
מניית יצרנית הרכבים טסלה (סימול:TSLA) ממשיכה להדהים את וול סטריט. מניית החברה זינקה ב-13.7% לשווי שוק של 159 מיליארד דולר. מוקדם יותר הערב זינקה החברה ביותר מ-24% והשלימה עלייה של יותר מ-70% ב-4 ימי המסחר האחרונים.
העלייה האחרונה מעלה את השווי שוק של טסלה לרמה הגבוהה מהשווי שוק של ג'נרל מוטורס, פורד, פיאט קרייזלר ודיימלר – ביחד!
קשה להסביר את התנהגות המניה בחודשים האחרונים באופן רציונאלי. נכון, החברה מצליחה להציג שיפור ניכר בתוצאותיה הכלכליות (לכתבה המלאה) והיא עומדת בחזית תעשיית הרכב החשמלי, אך זינוק של קרוב ל-440% ב-4 חודשים נראה מוגזם לחלוטין, במיוחד לנוכח צורת העלייה. את השוק זה לא מעניין כעת.
התנהגות המניה בימים האחרונים הביעה את חברת המחקר סיטרון לטעון היום כי היא חוזרת לבצע שורט על מניית החברה. "אנחנו אוהבים את טסלה והבטחנו לא לבצע שורט אף פעם. אבל כאשר השוק מתחיל להיות מונע ע"י מחשבים, אנחנו מאמינים כי אילון מאסק בעצמו היה מבצע שורט על מניה אם הוא היה מנהל השקעות. זה כבר לא קשור לטכנולוגיה, זה הפך להיות קזינו חדש בוול סטריט".
הציוץ היום של סיטרון
חשוב להדגיש כי למרות הציוץ של סיטרון, התנהגות המניה כעת בהחלט עונה על ההגדרה "לא רציונאלי", ולמרות זאת, אף אחד לא יודע אם מדובר במצב שיימשך וכמה זמן זה יימשך.
- מאסק משנה כיוון: הרובוטים האנושיים יהיו 80% מהמיקוד של טסלה
- טסלה נגד טראמפ? מכתב לא חתום מטעם החברה: מלחמת הסחר פוגעת בנו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גרף שבועי של מניית החברה בשנים האחרונות: קשה להסביר התנהגות כזו
- 6.אםאם כל 05/02/2020 01:58הגב לתגובה זואפילו התופרת של אשתי קנתה טסלה.
- 5.מישהו איבד שליטה על הסוגרים...הפנטזיה מביסה את ההיגיון (ל"ת)המהמר הממהר 05/02/2020 00:16הגב לתגובה זו
- 4.אנונימי 04/02/2020 22:32הגב לתגובה זולחברה יש מפעל עצום בסין וזה לא מזיז למניה הזוי..
- 3.רץ 04/02/2020 21:38הגב לתגובה זוחכו זה עוד לא פגש את שער 1000 נק' תכינו מצנחים מסכות חמצן וכדורים נגד חרדות.
- 2.440 אחוז ב4 חודשים? מאיפה הבאתם את זה? (ל"ת)משה 04/02/2020 21:05הגב לתגובה זו
- הוא לא יודע עברית אבל לעומת זאת החשבון שלו חלש(: 250 % (ל"ת)אריה 05/02/2020 07:23הגב לתגובה זו
- 1.סין ב90% שיתוק 04/02/2020 21:00הגב לתגובה זוזה יגמר בבכי... ...מאות אלפים סינים נגועים בקורונה 90% מהכלכלה הסינית מושבתת טוטאלית הולך להמשך כך עוד מספר חודשים ...למספרי החולים שהסינים מספקים, צריך להוסיף 0.
- צא מלחץ יוצמח (ל"ת)hh 05/02/2020 13:29הגב לתגובה זו
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל. קרדיט: רשתות חברתיות"פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס לא ישרדו במתכונת הנוכחית עד סוף העשור"
מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל, טוען כי פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור; לדבריו, גרמניה תקועה בדיון “מופנה אחורה” במקום להשקיע בדור הבא של התחבורה: הרכב החשמלי והאוטונומי, ואומר כי “העתיד הוא נהיגה אוטונומית, לא נוסטלגיה”
הסערה האחרונה בתעשיית הרכב הגרמנית התפרצה בעקבות ראיון טלוויזיוני שבו הזהיר פרופ’ מוריץ שולאריק, נשיא מכון הכלכלה העולמית בקיל ואחד מהקולות המשפיעים בכלכלה האירופית, כי ייתכן ששלושת יצרניות הרכב הגדולות בגרמניה, פולקסווגן, ב.מ.וו ומרצדס-בנץ, לא ישרדו במתכונתן הנוכחית עד סוף העשור. "אני לא רואה סיכוי ממשי לכך שבשנת 2030 הן ייראו כפי שהן נראות היום", אמר שולאריק. "אם התעשייה הזו לא תשנה כיוון, היא תחדל להתקיים במבנה הנוכחי".
לדבריו, ייתכן שגרמניה תצטרך לאמץ "פתרון בסגנון וולוו", כלומר, כניסת משקיע אסטרטגי זר, אולי סיני, שיביא עמו טכנולוגיה, הון ושווקים חדשים. שולאריק הזכיר כי וולוו השוודית שייכת מאז 2010 לקבוצת ג'ילי הסינית, מהלך שהציל את החברה ממשבר והחזיר אותה לקדמת הבמה העולמית.
הדיון מסתכל אחורה
הביקורת של שולאריק אינה כלפי החברות בלבד, אלא גם כלפי השיח הציבורי והפוליטי בגרמניה. לדבריו, המדינה עסוקה בויכוחים מיושנים על תעשיית הדיזל והאנרגיה במקום להתמודד עם האתגר הבא: הרכב האוטונומי. "יש לי חשש אמיתי שאנחנו שוכחים את המהפכה הבאה", אמר. "בזמן שאנחנו מתווכחים על מה שהיה, סין וארה”ב כבר משקיעות הון עתק במערכות נהיגה אוטונומיות ובינה מלאכותית לרכב".
שולאריק טען כי אם גרמניה לא תבצע שינוי מיקוד טכנולוגי אמיתי, היא תמצא עצמה מאחור בעידן שאחרי המנוע החשמלי, עידן הנהיגה החכמה.
תגובות נגד: “תחזית מנותקת מהמציאות”
יו״ר התאחדות תעשיית הרכב הגרמנית (VDA) דחתה את תחזיתו של שולאריק וכינתה אותה “אבסורדית”. לדבריה, היצרניות הגרמניות הן עדיין “חברות מצליחות ובעלות עתיד,” אך הן סובלות ממדיניות אנרגיה לא עקבית, עלויות ייצור גבוהות ומיסוי מכביד. פוליטיקאי בכיר מהמפלגה הירוקה, שהינו המועמד לתפקיד ראש ממשלת באדן-וירטמברג, לב תעשיית הרכב, הביע אופטימיות זהירה: “דיימלר לא תהיה בידיים סיניות כל עוד נעשה את העבודה שלנו,” אמר. “אם כולנו, החל בממשלה וכלה במהנדסים, ניקח אחריות, נוכל לשמור על המובילות של גרמניה בתחום התחבורה.”
- שינוי חד בחוקי ההגירה וההתאזרחות בגרמניה
- גרמניה חותמת על הסכם הגנה נגד רחפנים עם סטארט-אפ מקומי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המשבר בתעשיית הרכב הגרמנית
הפסדי עתק וירידות חדות ברווחיות מציבים את תעשיית הרכב הגרמנית בנקודת מפנה. פולקסווגן ופורשה דיווחו על הפסדים של מיליארדי יורו, ומרצדס-בנץ רשמה ירידה של 50% ברווח הנקי ברבעון האחרון. במקביל, הייצור הסיני הזול של רכבים חשמליים, לצד מכסים אמריקניים גבוהים ומדיניות אירופית מסורבלת, חונקים את כושר התחרות של היצרניות האירופיות.
בנוסף, שערוריית הדיזל-גייט ממשיכה לפגוע באמון הצרכנים ובמיתוג “Made in Germany”.
טראמפ מצייץ, נוצר באמצעות AIטראמפ מבטיח "דיבידנד מכסים" של 2,000 דולר לכל אמריקאי
בציוץ ברשת החברתית שלו טראמפ מציג יוזמה לחלק "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח, שימומן מההכנסות המיסוי על יבוא; את המתנגדים לתכנית טראמפ מכנה "טיפשים"
נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, פרסם פוסט חריג ברשת Truth Social, שבו הוא מגן על מדיניות המכסים האגרסיבית שלו וכינה את מתנגדיה "טיפשים". לדבריו, מדיניות זו חיזקה את הכלכלה האמריקאית, הפכה את ארצות הברית ל"מדינה העשירה והמכובדת ביותר בעולם" והביאה לשווקים פיננסיים בשיא של כל הזמנים.
"אנשים שמתנגדים למכסים הם שוטים!", כתב טראמפ, כשהוא מייחס את מצבה הכלכלי של ארצות הברית להטלת המכסים על יבוא. הוא טען כי ארצו נהנית כיום מ"אינפלציה כמעט אפסית" ומ"שוק מניות בשיא היסטורי", והוסיף כי תוכניות הפנסיה האמריקאיות (401(k)) נמצאות ברמות הגבוהות ביותר אי פעם.
טראמפ הוסיף כי הכנסות המדינה ממסים על יבוא עומדות על "טריליוני דולרים", שלדבריו יסייעו להתחיל לצמצם את החוב הלאומי, העומד כיום על כ-37 טריליון דולר. לדבריו, המדיניות מביאה לראשונה מזה שנים לזרימת הכנסות ישירה לקופת המדינה ממדינות זרות, במקום הסתמכות על חוב או גירעון.
דבריו מגיעים על רקע המשך הוויכוח הציבורי סביב מדיניות המכסים התמוכים רואים במכסים כלי לשיקום התעשייה האמריקאית ולחיזוק עצמאותה הכלכלית, בעוד כלכלנים מזהירים כי מדובר בצעד שמעלה את יוקר המחיה ומכביד על הצרכן המקומי.
- ממשל טראמפ ישיק מכרז ענק לקידוחי נפט וגז במפרץ מקסיקו
- מכה לטראמפ ולרפובליקנים: שריל נבחרה למושלת ניו ג'רזי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד ההתבטאויות התקיפות, טראמפ ממשיך לרמוז כי בכוונתו להשתמש בהכנסות מהמכסים למימון תשלומים ישירים לציבור מהלך שכינה בעבר "דיבידנד מכסים" של עד 2,000 דולר לאזרח אבל בשלב זה מדובר ברעיון בלבד שטרם עוגן בתוכנית כלכלית רשמית.
הציוץ שפרסם הנשיא טראמפ ברשת Truth Social
