קאר שולץ טבע
צילום: יח"צ

"מאמינים כי יש דרך לסיים את פרשת משככי הכאבים"

מנכ"ל מלינקרודט התארח בכנס של מורגן סטנלי, והצליח לעורר אופטימיות בנוגע להגעה להסכמים בפרשת משככי הכאבים. התגובה בשוק לא מאחרת להגיע: מניית החברה טסה ב-85%, במקביל מניית אנדו וטבע קפצו-30% ו-8.8% בהתאמה

עמית נעם טל | (16)

התיקון במניית טבע -1.15% (סימול:TEVA) נמשך, כאשר מניית החברה עלתה ב-8.8% לאחר זינוק של 6% במהלך המסחר אמש. המניה משלימה הערב זינוק של יותר מ-30% מהשפל שנקבע בתחילת אוגוסט, אך מניית החברה נסחרת עדיין במחיר הנמוך בכ-47% מהמחיר בתחילת השנה. ברקע לעלייה הערב, אופטימיות בנוגע להגעה להסכם של החברות בפרשת משככי הכאבים בארה"ב. 

מי שמתדלק את האופטימיות בנוגע להסכם הוא מנכ"ל מלינקדורט, מארק טורדו, שהתארח הערב בכנס של מורגן סטנלי בתחום שירותי הבריאות. טורדו ניסה להרגיע את החששות בשוק ברקע לדיווחים בשבוע האחרון כי החברה שוקלת להכריז על עצמה כ"פושטת רגל" לנוכח גל התביעות נגד החברה בפרשת משככי הכאבים. טורדו טען כי העסקה שהחברה הודיעה עליה ביום שישי האחרון (הגעה להסדר טיעון עם 2 מחוזות במדינת אוהיו), צריכים לאותת על הכיוון של החברה, וכי צריך להתעלם מספקולציות סביב הפרשה.

"אני חושב שהשוק פספס את הנק' מהסדר הטיעון האחרון שלנו. ההסכם האחרון נותן לנו זמן לחשוב מהי המדיניות המתאימה עבורנו, ואנחנו מאמינים כי זה יאפשר לנו להגיע לדרך להסכמים גולבלים נוספים", טען טורדו והוסיף כי "אנחנו למעשה חושבים כי יש כעת דרך ליישב את התביעות. על זה אנחנו נעבוד במספר החודשים הקרובים, ונבדוק אם נוכל לסיים סוף סוף את הפרשה". 

נראה כי במצבן של החברות הקשורות לפרשה, מספיקה רק התבטאות אופטימית אחת ליצירת "שורט סקוויז". מניית מלינקרודט (סימול:MNK) טסה הערב בכ-85% בתגובה. מניית אנדו (סימול:ENDP) זינקה ב-30%.

מניית מלינקרודט: מצליחה להטיס את כל החברות הקשורות לפרשה הערב

ההתבטאויות הערב מגיעות שבימים האחרונים התרחשה התפתחות משמעותית בפרשה, כאשר דווח כי חברת פורדו, הנתבעת העיקרית בפרשה, שוקלת לבקש להכריז על עצמה כ"פושטת רגל", כאשר רק בחודש שעבר הציעה החברה לשלם 10-12 מיליארד דולר לסגירת התביעות נגדה. המשמעות לשאר החברות בתיק היא חיובית: הסרת ההצעה לתשלום בסכום של 10-12 מיליארד דולר מסירה את הוודאות בנוגע לתשלום ששאר החברות יצטרכו לשלם בפרשה. במקביל, פשיטת רגל של השחקנית הגדולה במשפט עשויה להוריד את הסכומים שתובעים מהן, שכן עדיף לתובעים לבקש סכום נמוך יותר מאשר להסתבך בהליכה לפשיטת רגל.

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    אבי 14/09/2019 08:30
    הגב לתגובה זו
    טבע מעורבת במשכחי כאבים ב 0.9% כל היתר ירשה מאלרגן
  • 11.
    דירה = קורת גג 11/09/2019 15:17
    הגב לתגובה זו
    דירה = קורת גג
  • 10.
    אנשים היום 11/09/2019 15:09
    הגב לתגובה זו
    אנשים היום מעדיפים לגור בדירה,מאשר ברחוב. *גם אם הם בתשלום שכירות.
  • 9.
    אחד שמבין 11/09/2019 10:06
    הגב לתגובה זו
    טבע חוזרת ל 20 דולר בקרוב ובעתיד הרחוק 50. שתי תרופות בלוקבסטר מקור האפיפן עומד לתת דחיפה ברבעונים הקרובים. וחוב שמחולק בריבית שקרובה לאפס שלושים שנה קדימה. בתרחיש הפסימי מחזור של 5 מיליארד בריבית גבוהה יותר. 70 מילון מניות בשורט,אתם מבינים מה זה .זה עומד להתפוצץ
  • 8.
    בוריס 11/09/2019 09:44
    הגב לתגובה זו
    אבל להיות עם שורט על 5בע עכשיו לא נעים
  • 7.
    כל המניות טסות רק טבע לא (ל"ת)
    יגאל 11/09/2019 08:08
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אשליות , (ל"ת)
    אשליותתתת 11/09/2019 02:55
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    רוב מגיבים בשורטים תאכלו את לב (ל"ת)
    חיים 11/09/2019 00:31
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    מייק 10/09/2019 23:13
    הגב לתגובה זו
    טבע כחברה מחוסלת
  • 3.
    למרות המצב המצב בעייתי בשנים הקרובות . עמית מה יהיה אתך (ל"ת)
    אושי 10/09/2019 22:03
    הגב לתגובה זו
  • בפוזיציה (ל"ת)
    הוא אפס 10/09/2019 23:32
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    הכל בולשיט..כל החברות שהוזכרו גמורות.. (ל"ת)
    היי הופ 10/09/2019 21:52
    הגב לתגובה זו
  • דודי 10/09/2019 22:12
    הגב לתגובה זו
    אין להם גם שליטה על זה ככה שהאמירות שלהם לא רלונטיות לא מבין איך אנשים קונים את זה
  • 1.
    חרטה ברטה 10/09/2019 21:33
    הגב לתגובה זו
    לא יצליחו לגלגל את החוב הזה בחיים.החברה בדרך לפשיטת רגל,או השתלטות חיצונית.
  • שי 11/09/2019 10:14
    הגב לתגובה זו
    מה אתה אומר ? כולם פה קשקשנים גדולים. מלכלכים בלי סוף על החברה והביצים שלהם רועדות מלשים שורט על החברה. אני באופן אישי מושקע ומאמין בחברה הזו. היא עדיין לא אמרה את המילה האחרונה. ותזכרו שעוד יגיעו גלים של עליות שעדיין לא ראינו.
  • דני 10/09/2019 22:29
    הגב לתגובה זו
    בבורסה יש דינמיות לטוב ולרע וזה כולל גם את האג"ח.
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: