מדדעים עולים עלייה חיובי
צילום: ipopba; Istock

ורינט נופלת בעקבות הדוחות; באופנהיימר טוענים - זה הזמן לקנות

באופנהיימר מזהים הזדמנות - אפסייד של 50% במניית ורינט;  האם הם רואים בדוחות שורות שאחרים לא רואים?
מערכת Bizportal |
נושאים בכתבה אבסולוט ורינט

ורינט (VRNT) פרסמה תוצאות בדומה לתחזית, אבל השוק ציפה ליותר - אחרי המסחר בוול-סטריט המניה ירדה בכ-8%, והיא צפויה לפתוח היום בירידה. 

האנליסטים של אופנהיימר מסבירים כי התוצאות השופעו לשלילה (כ-4 מיליון דולר בהכנסות) כתוצאה משינויי שערי מטבע. בנטרול השפעת מטבע, מדובר בצמיחה שנתית של 8.6% על בסיס שערי מטבע קבועים.

פעילות הענן הציגה צמיחה גבוהה של 41%, האטה מסויימת לעומת קצב הצמיחה של הרבעון הקודם - אולי מסיבה זו המשקיעים התאכזבו.

החטיבה הארגונית Customer Engagement צפויה להציג האצה בקצב הצמיחה העתידי, בהתאם לגידול בפעילות הענן ובמכירות טכנולוגיות מתקדמות, ואילו חטיבת Cyber Intelligence הביטחונית מתקדמת במעבר למודל תוכנה, תוך שיפור בשיעורי הרווחיות.

"אנו ממשיכים לדרג את מניית VRNT בהמלצת Outperform עם מחיר יעד של 75 דולר", כותבים האנליסטים של אופנהיימר, "וממליצים לנצל את החולשה במניה להגדלת אחזקות במניה".

ברבעון השני של שנת 2020 הפיסקלית (שנת 2019 הקלנדרית) הציגה ורינט הכנסות של 331 מיליון דולר עם רווח נקי של 0.82 דולר למניה, לעומת הקונצנזוס של 335 מיליון דולר ו-0.80 דולר למניה, כאשר שורת ההכנסות הושפעה לרעה בכ-4 מיליון דולר כתוצאה מהתחזקות הדולר האמריקאי.

שיעור הרווח הגולמי על בסיס non-GAAP עמד על 67.5%, ואילו שיעור הרווח התפעולי היה 19.9%. במחצית הראשונה של 2019 הניבה ורינט EBITDA של 74 מיליון דולר, תזרים מזומנים חיובי מפעילות שוטפת של 98 מיליון דולר, וסיימה את הרבעון עם קופת מזומנים של 466 מיליון דולר כנגד חוב של 817 מיליון דולר (חוב נטו של 351 מיליון דולר, יחס חוב ל-EBITDA של 1.1).

החטיבה הארגונית CE הניבה הכנסות של 218 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 5%, האטה לעומת קצב הצמיחה ברבעון הקודם. פעילות הענן בתוך חטיבה זו צמחה בקצב שנתי נאה של 41% והניבה הכנסות של 55 מיליון דולר. מדובר בהאטה לעומת קצב הצמיחה של הרבעון הקודם וירידה רבעונית אבסולוטית, הנובעת מהמשך חולשה בפעילות הנרכשת של ForeSee, המציגה שיפור לעומת הרבעונים הקודמים, אך עדיין עם שיעורי חידוש נמוכים מהממוצע. החטיבה הביטחונית CI  הציגה הכנסות של 113 מיליון דולר, צמיחה שנתית של 7% וצמיחה דו-ספרתית בנטרול מכירות החומרה, האצה לעומת הרבעון הקודם, לצד שיפור בשיעור הרווח הגולמי ל-65.5% לאור המעבר למודל תוכנה.

"הנהלת ורינט שמרה על התחזית השנתית בעינה, עם צפי להכנסות של 1.375 מיליארד דולר, באמצע הטווח, צמיחה שנתית של 10.5%, ולרווח נקי של 3.65 דולר למניה (צמיחה של 14%)", מעדכנים באופנהיימר, "הנהלת החברה צופה ברבעון השלישי רמת הכנסות דומה לרבעון הקודם, עם גידול עונתי ברבעון הרביעי. בהתאם, אנו משמרים את תחזיותינו בעינן.

"אנו ממשיכים לראות את ורינט בתור החברה שממוצבת היטב בתחומי צמיחה שונים, הן במגזר הארגוני והן במגזר הביטחוני, הנהנית מביקושים ערים לפתרונותיה, ממעבר לענן ומשיפור בנראות העסקית, לצד שיפור בשיעורי הרווחיות ותזרים מזומנים חזק. אנו מציינים את רמת התמחור האטרקטיבית של מניית VRNT ומשמרים את המלצת Outperform עם מחיר יעד של 75 דולר, בהתבסס על מכפיל 18.75 לתחזית 2021 הפיסקלית (2020 הקלנדרית".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: