Tesla CEO Musk
צילום: בלומברג

טסלה עקפה את תחזית המכירות ברבעון, המניה מזנקת ב'טרום'

החברה דיווחה על רבעון שיא של משלוחים, אשר מרגיע את המשקיעים לאחר החששות לגבי הביקוש הנמוך לרכבים החשמליים - האם רמת הביקושים הנוכחית תתברר גם כרווחית?
Bloomberg | (1)

מנית טסלה מזנקת כעת במהלך ה'טרום מסחר' בוול סטריט וזאת כאשר החברה דיווחה על רבעון שיא של משלוחים, אשר מרגיע את המשקיעים לאחר החששות לגבי הביקוש הנמוך לרכבים החשמליים.

על פי הנתונים, טסלה העבירה ללקוחותיה מעל ל -95,200 מכוניות בשלושת החודשים שהסתיימו בחודש יוני, תוך שהיא חוצה את הנתון הטוב ביותר הקודם שנקבע ברבעון האחרון של 2018. מספר המשלוחים של טסלה עלה על כל התחזיות, חוץ מזה של אנליסט אחד.

בעוד שהתוצאות סותרות את הספקות לגבי הביקושים לרכבים של טסלה, נותר לראות אם רמת הביקושים הזו היא גם רווחית, כאשר מנכ"ל החברה, אילון מאסק אמר כי החברה תפרסם הפסד ברבעון השני, ולאחר מכן לדווח על רווחים חיוביים במחצית השנייה.

בהצהרתה, טסלה לא הזכירה את התחזית השנתית שלה לכ- 360,000 עד 400,000 משלוחים, תחזית אשר אושרה מחדש בדו"חות הרבעון הראשון. נציגי טסלה לא הגיבו כאשר נשאלו האם החברה דבקה בהנחייתה. החברה תצטרך לעמוד בממוצע של יותר מ -100,000 יחידות לרבע במחצית השנייה כדי להגיע לרף הנמוך של טווח התחזיות.

אחת הסיבות לכך ש"וול סטריט "נותרה מודאגת מהרווחיות של טסלה היא צמצום הביקושים לדגמים הרווחיים יותר של החברה – מודל 3 ומודל איקס, כאשר המשלוחים המשולבים ירדו ל -17,650 ברבעון, ירידה של יותר מ -20% בהשוואה לשנה שעברה.

עם זיכוי המס הפדראלי בארה"ב שייכנס לתוקף במחצית השנייה של השנה, ייתכן שטסלה תצטרך להישען יותר על השווקים בחו"ל כדי לעודד את המכירות, דבר שיעמיד במבחן את יכולתה של החברה מקליפורניה לשמור על עלויות המשלוח והלוגיסטיקה שלה.

טסלה בונים מפעל להרכבת רכבים וסוללות ליד שנחאי, ומאסק אמר כי הוא מקווה לבחור מקום למפעל דומה באירופה עד סוף השנה.

"עשינו התקדמות משמעותית לייעל את הלוגיסטיקה הגלובלית שלנו ואת פעולות הייצור בכמויות גבוהות יותר" אמרו בטסלה בהצהרה.

אין תחרות לטסלה

בטסלה ציינו גם כי ההזמנות עלו על המשלוחים במהלך הרבעון ושהם מצפה להגביר את הייצור ולמסור עוד מכוניות בשלושת החודשים הקרובים, כאשר מספר הזמנות כלי הרכב בסוף יוני עמד על יותר מ 7,400.

יש לציין כי המכירות של טסלה מודל 3 הם הרבה יותר מאשר של יריבותיה בענף. ג'נרל מוטורס מכרה רק 3,965 יחידות מהמכונית החשמלית של שברולט של כל שברולט ברבעון השני, בעוד שאאודי מכרה רק 1,835 רכבי SUV ממנועי סוללה.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אלישיב 03/07/2019 15:25
    הגב לתגובה זו
    ראשית חברות גרר כבר גדלו כי כמות כלי הרכב שנתקעו ללא חשמל גדלה מאוד שנית הנהגים עלולים לקבל מחלות קשות המקרינה. ולבסוף כבר כמה טסלות נשרפו כי החומר במצברים דליק.
Bernard Arnault
צילום: בלומברג

טייקוני האופנה של צרפת יתרמו 300 מיליון אירו לבניית הקתדרלה

הבעלים של לואי ויטון, מואט, וג'וצי נחלצים לסיוע בהקמה מחדש של קתדרלת נוטרדאם. פינוט: "כולם רוצים להחזיר את החיים לתכשיט הזה של המורשת שלנו בהקדם האפשרי"
Bloomberg |
הטייקונים של צרפת נחלצים לסיוע בבנייה מחדש של קתדרלת נוטרדאם והבטיחו להעביר 300 מיליון אירו (339 מיליון דולר) שישמשו לשחזור פיסת ההסטוריה שהייתה חלק מהנוף הפריזאי ועלתה בלהבות. הנשיא עמנואל מקרון, עומד בראש מסע גיוס תרומות. פרנסואה-אנרי פינוט, המנכ"ל והבעלים של גוצ'י קרינג, ואביו, פרנסואה פינוטל, יתרמו 100 מיליון אירו מחברת ההשקעות שלהם, ארטמיס, כך מסרה המשפחה הבוקר. המתחרה שלהם, משפחת ארנולט, הגיבה דקות לאחר מכן בהבטחה של 200 מיליון אירו ואת המשאבים הארכיטקטוניים והעיצוביים של תאגיד האופנה שלהם, LVMH (לואי ויטון, מואט הנסי). "הטרגדיה הזאת מכה בכל הצרפתים, ומעבר לכך, בכל אלה הקשורים לערכים רוחניים", אמר פרנסואה-אנרי פינוט, בן ה-56, בהצהרתו. "מול הטרגדיה הזאת, כולם רוצים להחזיר את החיים לתכשיט הזה של המורשת שלנו בהקדם האפשרי". מקרון הבטיחה לבנות מחדש את נוטרדאם במרכז פריז לאחר שהאש החריבה את האנדרטה הגותית בת ה-850 שנה. הנשיא קרא לתרומות כדי לבנות מחדש את הבניין ואמר שהוא ימשוך את הכשרונות הטובים ביותר בעולם למשימה. פינוט הבכור, בן ה-82, מדורג במקום ה-23 ברשימת עשירי העולם, עם הון מוערך של 37.3 מיליארד דולר, על פי מדד המיליארדים של בלומברג. ממשלת מחוז אייל-דה-פראנס סביב פריז תעביר 10 מיליון יורו בסיוע חירום לארכידיוקסים לצורך עבודות בנייה מחדש, אמרה ואלרי פקרסה, ראש הארגון הנבחר, בראיון ברדיו קלאסיק. אנשים שרוצים להעביר תרומות יכולים לעשות זאת באמצעות ארגון "פונדטיון דו פטרימוין" ללא כוונת רווח, אמר פקרס. ברנרד ארנו, בעל המניות הראשי של LVMH Moet הנסי לואי ויטון SE, ומשפחתו יתרמו את הכסף, כשלדבריהם התרומה "תוקדש לבניית עבודה אדריכלית זו, המהווה חלק מהיסטוריה של צרפת". ארנו הוא האדם השלישי הכי עשיר בעולם, עם הון של 90.4 מיליארד דולר. "קבוצת LVMH תעמיד לרשות המדינה את כל הצוותים שלה - יצירתיים, אדריכליים, פיננסיים - כדי לעזור מצד אחד עם עבודות הבנייה הארוכות, ומצד שני עם המאמץ לגיוס כספים", אמרה המשפחה בהצהרה.