כולם אחרי אמזון: הכניסה לישראל מסעירה את היח"צ והפרסום
כניסתה הרשמית של אמזון לישראל, בתחילה עם פעילות מסחר מקוונת ומאוחר יותר ככל הנראה עם הקמת מחסנים לוגיסטיים, מסעירה כצפוי את שוק הקמעונאות הישראלי אך לא רק אותו. מי שצופים באדיקות בהתפתחויות ומחכים לצוהר קטן דרכו אפשר להיכנס פנימה הם משרדי היח"צ והפרסום שלוטשים עיניים לענקית המסחר והטכנולוגיה.
בדיקה ראשונית בקרב משרדי הפרסום מגלה שלמרות העניין הרב, אין עדיין שום התפתחות ממשית או מגעים כלשהם עם משרדים מקומיים. גם בקרב ענף היח"צ אין עדיין עדויות למשהו קונקרטי אך שם לפחות אפשר לומר שהתכונה רבה מתוך האמונה שהיח"צ, בשונה מהפרסום, הוא נדבך שאותו אמזון תצטרך לגייס מהר כל האפשר כדי להתמודד עם מבול השאלות, הבדיקות, התחקירים, ההסברים וההשוואות שהעיתונאים כבר עומלים עליהם והמידע, שהציבור הישראלי חובב הרכישות המקוונות, צמא לו.
כמו בפרסום, כך גם ביח"צ, החברה הבינלאומית תחפש אחר נותני שירותים בעלי ניסיון בעבודה עם חברות בינלאומיות, בעלי אוריינטציה טכנולוגית-דיגיטלית, בעלי ניסיון מקצועי עשיר ובעלי תשומות כח אדם מספיקות כדי לטפל בחברה מסדר הגודל שלה. "הפער בריטיינר בין מותג גדול וקטן הוא לא כזה גדול ולכן המשמעות היא בעיקר יוקרה ותדמית" אומר לאייס שלא לייחוס בעליו של משרד יח"צ מהמובילים בישראל. לדבריו, "זה עוד מותג שנמצא בכותרות אבל זה לא שהוא ישלם ריטיינר פי 10 ממשרד עו"ד לדוגמא. בסופו של דבר אנחנו עובדים למטרות רווח אז צריך להבין עד תום את היחס תשומה לתגמול".
איש יחסי ציבור בכיר אחר אומר לאייס "מי שיקבל את אמזון יהיה משרד יחסי הציבור השמח ביותר בישראל וגם אני עובד בלהביא אותם". להערכתו "מדובר בתקציב הכי יוקרתי בשוק, הן עבור משרדי יח"צ והן עבור משרדי פרסום. כל המשרדים בישראל מנסים להביא אותם אבל יש גם בעיה עם אמזון כי היא באה לפרק את כולם בשוק הקמעונאות ולכל משרד יח"צ מוביל יש לקוחות מהתחום".
- אמזון בוחנת השקעה של כ־10 מיליארד דולר ב־OpenAI
- ישראל במוקד: בעלי המניות לוחצים על אמזון לבחון את קשריה הביטחוניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ה"בעיה" שאותה גורם היח"צ מציין מתכתבת עם העובדה שכמעט כל פגישה בין גוף קמעונאי למשרד היח"צ/פרסום שלו עוסקת בחשש המוצדק שיש לאלו מענקית המסחר שמשנה את כל כללי המשחק. מול אמזון ניצבות רשתות השיווק הגדולות בישראל כגון שופרסל, רשתות האופנה הגדולות כגון קסטרו, FOX וכו', רשתות החשמל וכן הלאה. אמזון מעצם היותה חברה שמוכרת הכל מהכל מהווה סכנה ואיום על חברות רבות, ולכן, כל משר יח"צ ו/או פרסום שירצה לעבוד איתה ייאלץ להעיף מבט על רשימת לקוחותיו ולשאול את עצמו על מי מהם מתחום הקמעונאות הוא מוכן לוותר.
בנקודת הזמן הזו, עדיין יש יותר שאלות מתשובות. האם אמזון תרצה להיכנס לישראל עם קמפיין השקה מושקע שיחייב משרד פרסום? האם היא תעסיק ספקים מקומיים? ואם כן, האם היא תבחר את ספקיה בהליך מכרזי? מה שכן, יריית הפתיחה כבר נשמעה והמירוץ אחר אמזון כבר יצא לדרכו - עכשיו רק נותר לברר עם מי מדברים - ובשביל זה צריך דובר.
- 5.חיליק 07/05/2019 17:53הגב לתגובה זויש משרד לא גדול, בוטיקי שהוא על הכוונת וכנראה שתהיה הפתעה ומשרד לא גדול יטפל בתאגיד הזה. חכו בסבלנות
- 4.מוטי 01/05/2019 16:00הגב לתגובה זומינקובסקי שמייצג את רוב חברות הטכנולוגיה טיטניק שהקימו מחלקה בינלאומית ועכשיו מייצגים גם את גל גדות
- 3.אורנה 01/05/2019 13:38הגב לתגובה זואם בן חורין יעשו את מה שהם יודעים - אמזון תעוף מכאן מהר
- 2.YL 30/04/2019 23:18הגב לתגובה זוולו מסיבה אחת ישראלים מאוד פעילים ב קניות מ אתרים ב סין ש נכון להיום נותנים שרות ומחירים זולים. ו כל בר דעת יודע סוחרי אמזון רוכשים את המוצרים מ סין אז.....מדוע לשלם יותר??? ולתת עמלה גבהה לאמזון אן סיבה
- 1.נעזור לך 30/04/2019 16:01הגב לתגובה זוכל השאר יכולים לוותר מראש
- דודי מהרצליה 01/05/2019 14:26הגב לתגובה זויסקרו אפילו אמזון תתחיל למכור גרפרורים. האתגר הוא לבנות תדמית של חברה הוגנת וזה אתגר מאוד קשה.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות.
מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים,
ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים
יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
