וול סטריט
צילום: iStock

סגירה ירוקה בוול סטריט: אמזון עלתה 1%, אפל הוסיפה 0.6%

הראלי במדדים המובילים נמשך, כאשר הממשל האמריקני ממשיך לפזר אופטימיות בנוגע לשיחות הסחר עם סין. אנבידיה מוסיפה 1.5%, ליפט עלתה ב-3%, אלביט מערכות קפצה 2.4% בואינג ירדה 1% והעיבה על הדאו ג'ונס
עמית נעם טל | (8)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים של עד 0.6%, כאשר הורגש שוני בין הסקטורים. המדדים המובילים נסחרים כעת בשיא של 6 חודשים. ברקע למסחר, שוק התעסוקה הפתיע לטובה עם תוספת של 196 אלף משרות חדשות בחודש האחרון.

הלחץ של הנשיא טראמפ על מקבלי ההחלטות בפד' מגיע הערב לשיאים, כאשר טראמפ טוען כי הבנק צריך להוריד את הריביות, ולבצע הרחבה כמותיות במקום צמצום כמותי (לכתבה המלאה).

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%    

בגזרת הישראליות, טבע (סימול:TEVA) עלתה ב-0.3% לאחר שהוסיפה אמש 2%. נציין כי למרות העליות החדות במדדים מתחילת 2019, מניית החברה מציגה תשואה אפסית, כאשר סוגיית החוב הגדול של החברה ממשיך להעיק. מניית צ'ק פוינט (סימול:CHKP) איבדה הערב 0.2%, וריכזה עניין לאחר שאיבדה אמש 2.8% מערכה. פריגו (סימול:PRGO) מטפסת כעת ב-2%. אלביט מערכות (סימול:ESLT) עלתה ב-2.4%.

זה נהפך לשגרה: עוד סבב שיחות בין ארה"ב לסין שנגמר ללא הסכם, אך עם התבטאויות אופטימיות במיוחד מצדד הממשל האמריקני. "עדיין לא הגענו להסכם, אך אנחנו קורבים לכך. מדובר בהסכם מורכב. זהו הסכם גדול מאוד, אולי הגדול ביותר שנחתם אי פעם", טען אמש הנשיא טראמפ לאחר עוד סבב של שיחות. מאוחר יותר הוסיף הנשיא כי "ההסכם עשוי להיחתם בעוד כ-4 שבועות". אם זה נשמע מוכר, אתם לא טועים: התבטאויות דומות נשמעו במהלך כל השנה האחרונה, כאשר המטרה העיקרית היא להקפיץ את השווקים. לפי הכותרות שיצאו מהפגישה האחרונה, יש לצפות לכותרות דומות מהממשל האמריקני בשבועות הקרובים.  

תהליך נוסף שנראה שימשיך ללוות את השווקים ללא החלטה הוא ה"בריקזיט". שבוע לפני הדד ליין לתחילת תהליף ההיפרדות של בריטניה מהאיחוד האירופאי, מבקשת היום ראש ממשלת בריטניה תרזה מי לדחות את התהליך ל-30 ליוני. זהו אותו תאריך שביקשה הממשלה הבריטית בחודש שעבר - תאריך שנדחה על ידי מנהיגי האיחוד בבריסל.

בגזרת המאקרו, נתון התעסוקה שפורסם מוקדם יותר היום מצביע על כך ששוק התעסוקה האמריקני נותר חזק בחודשים האחרונים, וזאת למרות החולשה בשאר הנתונים הכלכליים. הכלכלה האמריקנית הוסיפה בחודש מרץ 196 אלף משרות, נתון גבוה מהצפי שעמד על תוספת של 177 אלף משרות. (לכתבה המלאה).

בגזרת הסחורות, הנפט טיפס ב-1.9% לרמה של 63.9 דולרים לחבית. הזהב נסחר ביציבות סביב רמה של 1,295 דולרים לאונקיה.

במרכז

מניית טסלה (סימול: TSLA) עלתה 2.7% וריכזה עניין לאחר שצנחה אמש ב-8.3%. ברקע לירידה החדה, החברה דיווחה על מסירת כ-63 אלף רכבים ברבעון הראשון של 2019, סכום נמוך משמעותית ביחס לצפי האנליסטים שעמד על כ-76 אלף כלי רכב, מתוכם כ-54.6 אלף רכבים ממודל 3. עם זאת, טסלה דיווחה כי רק כ-50.9 אלף כלי רכב שנמסרו היו ממודל 3. 

ענקית התעופה בואינג (סימול:BA) ירדה הערב ב-1% ברקע להודעת החברה אמש כי היא לוקחת אחריות על 2 ההתרסקויות האחרונות שהתרחשו בחודשים האחרונים (לכתבה המלאה).

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 5.
    ברוך 06/04/2019 11:16
    הגב לתגובה זו
    מי שמיתעלם משטויות של אדם עוקצני מצליח בגדול פשוט לו ליספור אותו ממטר מפיל כל יום אנשים בדרך וצוחק
  • 4.
    מחלקים כסף תכתבו. (ל"ת)
    ל א צריך כותרות 06/04/2019 00:34
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מטיס סחורה (ל"ת)
    סיבוני 05/04/2019 21:34
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    מצנזרים אותי 05/04/2019 20:51
    הגב לתגובה זו
    והוא ישנה אותה! מהלך לפני -קריסת הקריסות ...
  • למה אתה חושב? (ל"ת)
    למה אתה חושב? 06/04/2019 20:10
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    100 05/04/2019 18:46
    הגב לתגובה זו
    NASDAQ לא יגיע ל1000 על ציר הזמן בשש שנים ותשעה חודשים הבאים עלינו לטובה/לרעה..!
  • אתה פשוט טיפש מושלם והכי לא רילוונטי (ל"ת)
    אייל 05/04/2019 23:14
    הגב לתגובה זו
  • אשליות בדרך 05/04/2019 21:57
    הגב לתגובה זו
    שהנפט ירד כי פוגע בניפוח שהבנק ידפיס כי פוגע בניפוח. שהבנק יקנה אגרות זבל כדי לא לפגוע בניפוח. שהמשכורות יעלו כדי לעזור לניפוח. שהסינים יורידו מחירים כדי לעזור לניפוח. רק מה ..הברבור השחור כבר המריא והוא יפתיע.
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: