וול סטריט
צילום: iStock

סגירה ירוקה בוול סטריט: טאואר קפצה 3%, בואינג ירדה 1.5%

הראלי בשווקים נמשך, כאשר המדדים בשיא של 6 חודשים. דיווחים על התקדמות בשיחות הסחר בין סין וארה"ב. סקר התעסוקה המקדים אכזב עם תוסף של 129 אלף משרות. טבע איבדה עוד 1.1%, עליות חדות במניות השבבים
עמית נעם טל | (14)

יום המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים, כאשר הורגש שוני רב בין המדדים. המדדים המובילים נסחרים כעת ברמות שיא של 6 חודשים. ברקע למסחר, דיווחים על התקדמות בשיחות הסחר בין ארה"ב לסין מעניקים (שוב) רוח גבית לשווקים. במקביל, נתוני המאקרו בסין ממשיכים להצביע על התייצבות בכלכלה ה-2 בגודלה בעולם.

מדדים בוול סטריט

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%    

בגזרת הישראליות, טבע (סימול:TEVA) איבדה הערב עוד 1.1% במסחר תנודתי במיוחד. נציין כי למרות הראלי החד בשווקים במתחילת 2019, מניית החברה מציגה תשואה שלילית, כאשר סוגיית החוב הגבוה של החברה ממשיך להעיב. טאואר (סימול:TSEM) עלתה הערב 3% לאחר שעלתה אמש ב-1.3%. פריגו (סימול:PRGO) נסגרה ללא שינוי לאחר מסחר תנודתי. נזכיר כי מניית החברה איבדה אמש 3.1% מערכה.

סוגיית שיחות הסחר בין ארה"ב לסין חוזרת למרכז הבמה ברקע לסבב שיחות חדש בין הצדדים שנפתח היום. הממשל האמריקני ממשיך את הקו של החודשים האחרונים ומשדר אופטימיות. לפי דיווח בפייננשל טיימס, צוותי המשא ומתן של המדינות הצליחו להגיע להסכמות על מרבית הנושאים של הפרק, אך מספר סוגיות מהותיות נותרו בעייתיות. עוד נאמר כי אם הצדדים לא יוכלו להגיע לעסקה השבוע, סבב שיחות נוסף ייפתח בחודש יוני. נציין כי התבטאויות זהות נשמעו לאורך כל השנה האחרונה, אך בפועל לא הושגה התקדמות משמעותית בין הצדדים. רבים טוענים כי מדובר בניסיון של ממשל טראמפ להקפיץ את השווקים.

ברקע לשיחות הסחר, נתוני המאקרו המגיעים היום מסין ממשיכים להצביע על התייצבות לאחר מספר חודשים קשים. מדד מנהלי הרכש במגזר השירותים של Caixin עלה בחודש האחרון לרמה של 54.4 נק', לעומת קריאה קודמת של 51.1 נק'. מדובר ברמה הגבוהה ביותר מאז ינואר 2018. נציין כי מוקדם יותר השבוע פורסם כי מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור עלה במפתיע לרמה של 50.8 נק'.  נזכיר כי כל קריאה מעל רמה של 50 נק' מאותת על צפי להתרחבות בכלכלה, ולהיפך.

בארה"ב, מדד התעסוקה המקדים של ADP הצביע על תוספת של 129 אלף משרות בחודש האחרון, נמוך משמעותית מהצפי שעמד על תוספת של 184 אלף משרות. ביום שישי הקרוב צפוי להתפרסם דו"ח התעסוקה הרשמי בארה"ב, כאשר הצפי כעת עומד על תוספת של 180 אלף משרות. נזכיר כי הדו"ח הקודם הפתיע לרעה עם תוספת של 20 אלף משרות בלבד.

מדד ה-ISM לפעילות הלא יצרנית בארה"ב נפל בחודש האחרון מרמה של 64.7 נק' לרמה של 57.4 נק', כאשר הצפי היה לקריאה של 61.5 נק'.

התשואות בשוקי האג"ח חוזרות כעת לזנק ברקע לאופטימיות סביב שיחות הסחר. התשואה לתקופה של 10 שנים עומדת כעת על 2.52%, והתשואה לתקופה של 5 שנים עומדת על 2.3%. נזכיר כי אמש פרסמנו באתר על התערבות חסרת תקדים בחודש האחרון מצד הבנק המרכזי באירופה (ECB) בשוקי האג"ח, כאשר הוא ניסה לאזן את הבריחה לאגרות החוב של גרמניה, דבר שמשפיע גם על אגרות החוב של ארה"ב (לכתבה המלאה).

הדולר אינדקס (סימול:DXY) ירד הערב ב-0.3% לאחר שנסחר אמש ברמות שיא. האירו מתחזק כעת ב-0.3% מול המטבע האמריקני, ונסחר ברמה של 1.124 דולרים לאירו.

במרכז

סקטור הבנקאות ריכז גם הערב תשומת לב רבה. נציין בהקשר זה את מניית בנק אוף אמריקה (סימול:BAC), מניית גולדמן זאקס (סימול:GS), ג'יי פי מורגן (סימול:JPM), סיטי בנק (סימול:C) ומורגן סטנלי (סימול:MS).

קטרפילר (סימול:CAT) איבדה הערב 0.6% ברקע להורדת המלצה מדויטשה בנק. בבנק הגרמני מורידים כעת את ההמלצה על החברה ל"החזק" מ"קניה", כאשר הסיבה העיקרית היא המשך ההאטה הכלכלית בעולם. בנוסף, בדויטשה בנק חותכים את מחיר היעד של החברה ל-128 דולר.

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    תוקף שנית (ל"ת)
    רבקום 04/04/2019 12:31
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    ה S&P 500 הגיע לתקרה שלו מכאן יש רק ירידות (ל"ת)
    אוכל כובעים 03/04/2019 22:04
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    האם S&P בדרך לשבירת שיא? האם נראה אותו ב - 3500.... (ל"ת)
    שאלה לכולם 03/04/2019 20:57
    הגב לתגובה זו
  • אי כולם 03/04/2019 21:19
    הגב לתגובה זו
    קרא העבודות והמחקרים שמוכיחים שבסבירות של כמעט 100% S&P יגיע ל 350 !!! נשמע מוזר ומדהים? אעזר בסבלנות והכל יסתדר בכיוון הנכון....
  • 7.
    CAMT מזנקת 10% למישהו יש מושג למה ? מחזור גבוהה (ל"ת)
    הצלף 03/04/2019 20:06
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    שלמה 03/04/2019 19:33
    הגב לתגובה זו
    מה יהיה
  • אליאס 04/04/2019 07:15
    הגב לתגובה זו
    אתמול בוולט סטריט הכל עלה זה אומר שהכל בשליטה ממשיך לעלות בניגוד לרצון של גורביץ אם הנרות שממשיכים לתקוע לציבור הפסדים
  • 5.
    חשבתי שיש בעיית נזילות... (ל"ת)
    סוסו 03/04/2019 19:10
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    גרגר 03/04/2019 16:59
    הגב לתגובה זו
    תהיה מפולת? מחליפים לממונפת מה זה מפולת? לפחות 40 אחוז ירידות לא קורה? יופי נרוויח מצוין מהשוק. כן קורה? יופי נרוויח מצוין מהשוק. לא לבחור מניות בודדות. לא להתרגש מפרסומים עם דובי בתמונה
  • השור מאכיל במנות קטנות, הדובי מחטיף במכות של 10% כל מכה (ל"ת)
    כמה קטנות ולמינוס 03/04/2019 22:12
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    יש לך כדור הרגעה נגד כאבים של מפולת?עובדים עלי בעיינים! (ל"ת)
    לרופאים 03/04/2019 16:20
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שבועת הרופאים/נקמה. 03/04/2019 15:55
    הגב לתגובה זו
    החוזים בשמיים? אופטימיות בקשר לשיחות הסחר? סין מתייצבת? כסף על הריצפה ורק למעלה? בסדר..הבנו..!!!
  • 1.
    עליות עליות עליות (ל"ת)
    בקיצור 03/04/2019 15:55
    הגב לתגובה זו
  • בקיצור 03/04/2019 16:42
    הגב לתגובה זו
    אתה אומר עלזה הרי אתה שקוע בטבע ורציו ועוד זיבל בתל אביב ולא באמריקה
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: