אייל ולדמן מנכל מלאנוקס 2019
צילום: מלאנוקס טכנולוגיות

עכשיו זה רשמי: אנבידיה רוכשת את מלאנוקס ב-6.9 מיליארד דולר

אנבידיה תרכוש את כל המניות של מלאנוקס, תמורת 125 דולר למניה במזומן - אפסייד של כ-17% על שווי השוק של החברה, באקזיט השני בגובהו אי פעם לחברה ישראלית
נועם בראל | (3)

עכשיו זה רשמי: אנבידיה רוכשת את מלאנוקס ב-6.9 מיליארד דולר. על פי ההסכם, אנבידיה תרכוש את כל המניות הרגילות המונפקות והנפרעות של מלאנוקס, תמורת 125 דולר למניה במזומן - אפסייד של כ-17% באקזיט השני בגובהו אי פעם לחברה ישראלית.

איל וולדמן, מייסד ומנכ"ל מלאנוקס: "אנחנו חולקים את אותו חזון למחשוב מואץ כמו אנבידיה. שילוב שתי החברות שלנו מגיע כהרחבה טבעית של השותפות ארוכת השנים שלנו והוא מתאים מאוד בהתחשב לתרבות המונעת ביצועים המשותפת שלנו. שילוב זה יטפח יצירת טכנולוגיה רבת עוצמה והזדמנויות מצוינות עבור האנשים שלנו".

ג'נסן וואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה: "הופעת ה-AI ומדעי הנתונים, כמו גם מיליארדי משתמשי מחשב בו-זמנית, מתדלקת את הדרישות מרקיעות השחקים של מרכזי הנתונים בעולם. התמודדות עם דרישות אלו מחייבת ארכיטקטורות הוליסטיות המחברות מספר עצום של צמתי מחשוב מהיר על גבי רשתות חכמות כדי ליצור מנוע בקנה מידה של מרכז נתונים ענק".

מלאנוקס, שנוסדה ב-1999 על-ידי וולדמן, נרשמה למסחר בבורסה בת"א בחודש יולי 2007 כבהתאם לשוויה נכנסה החברה מייד למדד ת"א 75 ואחרי מספר שנים (דצמבר 2011) גם למדד ת"א 35 היוקרתי. 

זו הייתה חגיגה למשקיעים באחד העם, מלאנוקס נכנסה לת"א 35 כאשר שער המניה עמד על 134 שקלים ותוך מספר חודשים שוויה טיפס ל-478 שקלים. מהלך נאה של 250% שסיפק רוח גבית חזקה גם למדד. אבל אז הגיעה הנפילה. עד לסוף אותה שנה (2012) הספיקה המניה לאבד כ-50% משוויה ומשם המצב רק הלך והתדרדר עבור מניית מלאנוקס שיצאה מהבורסה בת"א באוגוסט 2013 כאשר היא בשפל של שנה וחצי. מאז, הספיקה החברה להתאושש, וב-2018 עלו הכנסותיה בכ-26% והסתכמו לראשונה בכמיליארד דולר.   

למרות מחיקתה מהבורסה בתל אביב, נותרו בה לא מעט אחזקות ישראליות, ובראשן חברת כלל שמחזיקה מניות בשווי של כ-876 מיליון שקל וחברת מנורה שמחזיקה מניות בשווי של כ-510 מיליון שקל. 

אנבידיה היא היצרנית הגדולה ביותר של שבבי גרפיקה ודוחפת כעת את הטכנולוגיה שלה לתחומים חדשים, בטענה כי יש לה את הפתרון הטוב ביותר לדרישות הגבוהות של עיבוד נתונים הקשורים לבינה מלאכותית. החברה כבר זכה בכמה מכרזים על מרכזי הנתונים, והיחידה בחברה שמשרתת את השוק הזה שילשה את מכירותיה בשלוש השנים האחרונות. 

העסקה עשויה לסמן את חידוש הקונסולידציה בתעשיית המוליכים למחצה, שמוערכת בכ-470 מיליארד דולר, ומעצבת מחדש את פניה במהלך חמש השנים האחרונות, כאשר יותר ויותר חברות משלבות כוחות כדי בשילוב כדי להתמודד עם הזינוק בעלויות מול צמצום רשימות הלקוחות.

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ד"ר איציק בלילה 12/03/2019 16:48
    הגב לתגובה זו
    הייתי במחזור של אייל בטכניון וניתן היה להעריך שיגיע רחוק כי היה בו שילוב נדיר של סטודנט מוכשר ביותר במדעי מחשב בהבנה לעומק את כל שלמד, הכשרון וכריזמה ניהולית והבנה מצויינת הפיננסים עם רגליים איתנות על הקרקע. כל הכבוד לו. מי שהכיר אותו לא מופתע. עוד נשמע עליו גם בעתיד עם יוזמה חדשה.
  • 2.
    חזרה ל $200 11/03/2019 22:18
    הגב לתגובה זו
    מקווה ש NVDA תחזור למסלול ההמראה ותחצה את ה $200 במהרה.
  • 1.
    אייל 11/03/2019 13:51
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן.
לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות.