GE
צילום: GE

"הצניחה האחרונה לא משקפת את כל הבעיות של החברה"

ג'נרל אלקטריק איבדה הערב 5.6% ברקע לעוד הורדת המלצה, ומשלימה צניחה של 70% בשנתיים האחרונות. חוזי הביטוח נגד חדלות פירעון של החברה בזינוק חד, ונסחרים כעת בשיא מאז 2012. באופן חריג, החברה מפרסמת הודעות הרגעה 
עמית נעם טל | (13)

בעוד המדדים בוול סטריט נסחרים הערב בירידות שערים חדות, מניית ג'נרל אלקטריק (סימול:GE) איבדה הערב 5.6% ונסגר בשפל של קרוב לעשור., נציין כי במהלך המסחר מניית החברה ירדה כבר יותר מ-10%. ברקע לירידות היום, החברה חוטפת המלצת מכירה נוספת מג'י פי מורגן.

"למרות שהמניה ירידה בסביבות ה-70% מהפיק שלה בשנים האחרונות, הירידה הנוכחית עדיין לא מגלמת את כל הבעיות הפדומנטאליות של החברה",  מסכם הערב סטפן טוסה, אנליסט בבית ההשקעות.

טוסה, שמסקר את המניה מאז מאי 2016 וממליץ בעקביות על מכירת המניה, טוען הערב כי הוא ממשיך לצפות לירידות במחיר המניה ברקע לשחיקה בעסקי תחנות הכוח של החברה, המינוף הגובה, ותזרים המזומנים הנמוך. טוסה מוסיף כי "הוא מפקפק בקריאות לתחתית, והוא חותך את מחיר היעד של המניה ל-6 דולרים בלבד".

כאשר מניית החברה צוללת הערב, החברה מפרסמת באופן התייחסות לסקירה של ג'יי פי מורגן הערב, וטוענת כי "החברה פועלת בצורה אגרסיבית לחיזוק המאזן שלה" בנוסף,, טוענים בחברה כי "החברה יציבה ומצב הנזילות שלנו ברמה גבוהה".

גרף המניה בשנים האחרונות: צוללת הערב לשפל חדש

 

 

בתוך כך, נראה כי סוגיית החוב של החברה מתחילה לעמוד במרכז, כאשר החוזי הביטוח נגד חדלות פירעון של החברה (CDS) מזנקים בעקביות בחודש האחרון. נזכיר כי חברת הדירוג סטנדרד אנד פורס הודיעה בתחילת אוקטובר כי היא מורידה את דירוג האשראי של חברת ג'נרל אלקטריק (סימול:GE) לרמה של BBB+ מרמה של A-.

חוזי הביטוח נגד חדלות פירעון של החברה ב-5 השנים הקרובות - עלייה חדה בחודש האחרון

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    רז 10/11/2018 22:15
    הגב לתגובה זו
    .
  • 7.
    גלעד 10/11/2018 20:17
    הגב לתגובה זו
    כל מה שייעשה כבר מאוחר מדי ..ניהול כושל של שנים.
  • 6.
    GE =קנייה חזקה!!!!,ל-5 שנים הבאות+דיווידנד. (ל"ת)
    ירון 10/11/2018 17:40
    הגב לתגובה זו
  • צמצמו משמעותית את הדיבידנד (ל"ת)
    אריאל 12/11/2018 17:07
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    Fisherking 10/11/2018 01:10
    הגב לתגובה זו
    צניחת ge היא מוות איטי בייסורים לעומת קריסת להמןברדרדס ב 2008. לעמוד המוות השני עדיף...
  • 4.
    צחנ ךויף (ל"ת)
    עכאו769 09/11/2018 19:12
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    איצ 100 09/11/2018 18:25
    הגב לתגובה זו
    גם פה יצאתי טמבל
  • נכנסת טמבל ויצאת אידיוט (ל"ת)
    דייק בדברך 10/11/2018 07:37
    הגב לתגובה זו
  • נכון 09/11/2018 22:43
    הגב לתגובה זו
    משמיים מתוגמל
  • 2.
    ל א 09/11/2018 18:15
    הגב לתגובה זו
    כפי שפירסמת את פעילותה בעבר?
  • 45% הם. 55% היתר קרן העושר הנורבגית. (ל"ת)
    א 09/11/2018 20:13
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    S/S א 09/11/2018 18:00
    הגב לתגובה זו
    הוזכרה גם אצל ש.ג. מצד שני בשער X מחכה מאן דהוא לרכוש הכל מכל בכל..ינתן רמז לתחילת פעילותו שימו לב.
  • תן קישור ליצן או שתפסיק לחרטט (ל"ת)
    בא 09/11/2018 18:24
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן.
לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות.