לאומי קארד
צילום: יחצ

מהן השלכות הפרדת לאומי קארד מבנק לאומי על מחזיקי כרטיס האשראי?

הפרידה מחברת כרטיסי האשראי תבוצע באופן הדרגתי, יהיה ניתן להמשיך לעשות שימוש מלא, העמלות ישארו ללא שינוי, אך ההטבות יוגבלו בזמן
גיא עיני | (6)

בנק לאומי נערך לקראת ההיפרדות מלאומי קארד. היום פרסמה חברת כרטיסי האשראי מסמך שמפרט ומסביר ללקוחות הבנק (וגם ללקחות הבנק האינטרנטי, Pepper) ולמחזיקי הכרטיס את השינויים שיחולו בעקבות ההיפרדות.

הדבר העיקרי שמעסיק את מי שמחזיק בכרטיס לאומי קארד הוא נושא העמלות, האם יהיו שינויים בגובה העמלות? או האם יהיו עמלות חדשות ברגע שהכרטיס לא יהיה חלק מבנק לאומי? תשובת הבנק לשאלות אלו היא כי עד להודעה חדשה – לא.

בלאומי קארד מציינים כי לאחר ההיפרדות יהיה ניתן לעשות שימוש מלא הכולל עסקאות בתשלומים, הוראות קבע וכו' באופן רגיל כמו שמתבצע כעת ואף מוסיפים כי לאחר שיסתיים תוקף הכרטיס, הלקוח יקבל כרטיס אשראי חדש של לאומי קארד.

בעניין תוכנית ההטבות של הכרטיס מסבירים בלאומי קארד כי תכנית ההטבות תסתיים בתאריך 31 למרץ 2019 ועד לתאריך זה יהיה ניתן להזמין את ההטבות להן זכאים מחזיקי הכרטיס. יחד עם זאת, במהלך ינואר 2019, לאומי ישיק ללקוחותיו תכנית הטבות חדשה.

הרשומים לשירות pay back יוכלו לקבל החזר כספי עד לתאריך 30 ליוני 2019. לאחר מכן, מציינים בלאומי קארד, יסתיים השירות וניתן יהיה לקבל החזר כספי באמצעות כרטיסים חוץ-בנקאיים בלבד.

החברים במסלול תעופה ימשיכו לצבור נקודות כרגיל, יחד עם זאת, החל מתאריך 1 ליולי 2019, לא תתאפשר צבירת נקודות במסלול יונייטד איירליינס (למעט ללקוחות FIRST  שימשיכו לצבור נקודות כרגיל) כמו כן, החל מתאריך 1 ליולי 2019 אי אפשר יהיה להעביר נקודות מכרטיסי האשראי של הבנק לכרטיסים חוץ-בנקאיים.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    דר אוז 11/08/2019 17:30
    הגב לתגובה זו
    דמי השימוש הוכפלו ההטבות התכוונצו שירות הלקוחות נעלם והעיקר שפחלון מבסוט על החיים שלו גנבים
  • 3.
    לקוח מאוכזב 05/10/2018 20:11
    הגב לתגובה זו
    אין עם מי לדבר. מוקד לא מאויש 24/7. מפשלים בשכרות בסיסיות כמו בלהחזיר כרטיס אשראי שנבלע בכספומט, העברת תשלומים קבועים מכרטיס לכרטיס, עדכון יתרה כך שאפשר יהיה למשוך ועוד. עושה רושם שהחזון הוא להעביר את הפעילות לאוטומציה מלאה ושעד שזה יקרה, להעסיק סטודנטים שלא עולים הרבה, לא מקצוענים וגם לא אכפת להם מהלקוחות. מקווה שיגיעו אותם סינים
  • 2.
    ההטבות יוגבלו 04/10/2018 15:29
    הגב לתגובה זו
    כמו שועדת בכר דרדרה את חסכונות הצבור לפח אשפה . ככה יקרה עם כרטיסי האשראי . לאט לאט יהיה לכל אחד דירוג אשראי כמו בארה"ב והרבה אנשים לא יוכלו לקחת אשראי או שיעלה להם יותר . איזה מזל שלפיד וכחלון שרי אוצר חברתיים. מעמד הביניים בשיא פריחתו בזכותם
  • גיל 04/10/2018 19:12
    הגב לתגובה זו
    באמינות וכפי יכולתך , אז דירוג האשראי שלך הוא איכותי. כי אתה אמין ולא לוקח הלוואות בלי להחזירן
  • udi 03/03/2019 14:13
    לא יודע למה תמיד שיש רפומה "לטובת" הצרכן הוא נדפק כנראה לא צריך רפורמות במדינה הזו
  • 1.
    אנונימי 04/10/2018 13:54
    הגב לתגובה זו
    נקווה לטוב ובהצלחה
נהג מונית 08042021
צילום: Viktor Bystrov Unsplash

נהג מונית שסירב להסיע נכה ישלם לו פיצוי בסך 10 אלף שקל

נהג מונית מראשון לציון, לא הסכים להסיע נכה בכיסא גלגלים וטען בפניו כי "לא ניתן להכניס את כיסא הגלגלים לתא המטען וכי במוניתו נוסעים רק אנשים מכובדים וחשובים"- עכשיו הוא יפצה אותו, ויחתום על התחייבות בסך 20 אלף שקל להימנע מלעבור עבירה דומה
סתיו קורן |

נהג מונית מראשון לציון שסרב להסיע נכה בכיסא גלגלים וטען בפניו כי "לא ניתן להכניס את כיסא הגלגלים לתא המטען וכי במוניתו נוסעים רק אנשים מכובדים וחשובים", יפצה אותו ב-10 אלפים שקלים. כך פסק אתמול שופט בית משפט השלום בתל אביב, אלעד שור. השופט גזר על נהג המונית בנוסף קנס של חמשת אלפים שקלים. נהג המונית חויב גם לחתום על התחייבות בסך 20 אלף שקלים להימנע מלעבור עבירה דומה במשך שלוש שנים. מכתב האישום עולה כי הנוסע, נכה בכיסא גלגלים, הזמין מונית באמצעות אפליקציית "יאנגו", מבית הלוחם בתל אביב לרחוב בת מרים יוכבד בתל אביב. כאשר נהג המונית ראה שהנוסע מתנייד בכיסא גלגלים, סרב להסיעו וצעק עליו מדוע לא ציין שהוא נכה בכיסא גלגלים. הנוסע ניסה לשכנע את נהג המונית להכניס את כיסא הגלגלים לתא המטען של המונית, אך ללא הועיל. בתגובה צעק עליו נהג המונית כי יש לו מקרר מאחור ולכן לא ניתן להכניס את כיסא הגלגלים לתא המטען. עוד טען בפניו כי הרכב חדש והוא חושש כי ישרטו לו הריפודים. כאשר הנוסע ניסה להסביר כי מדובר בעגלת נכים קלה, בעלת משקל של פחות משישה קילוגרמים, יצא נהג המונית מהרכב ואמר לו "זאת מונית מכובדת ואני מסיע אנשים מכובדים, יש לי בעיות בגב ואני לא רוצה לקחת אותך". הנוסע לא ויתר והגיש תלונה לאגף הפיקוח ברשות הארצית לתחבורה ציבורית, במשרד התחבורה. בעקבות חקירת התלונה, החליטה מחלקת התביעות במשרד התחבורה להגיש כתב אישום לבית משפט כנגד נהג המונית. הנוסע, שנפצע במהלך שירותו הצבאי, ציין בפני השופט "חטפתי כדור בגב ובכתף, הייתי קרוב לסכנת מוות ממשית בעקבות הפציעה שלי. הסיבה היחידה שאני פה כי הנאשם גרם לי להבין שאני שווה הרבה הרבה פחות מריפודים במרצדס... נתתי את הרגליים שלי למדינה, למה אני צריך להתנצל? זה היחס שמגיע לי ולכל נכה?". שופט בית המשפט קבע כי "התנהלותו של נהג המונית מהווה נורמה התנהגותית פסולה שאין להצדיקה... נהג המונית הינו נותן שירות וככזה עליו להשאיר את תסכוליו וענייניו לעצמו. המתלונן נפצע במהלך שירותו הצבאי, מתנייד באמצעות כיסא גלגלים ציין בעדותו כי הרגיש מושפל כאשר הנאשם לא נאות להעלותו למונית תוך השמעת תירוצים הנוגעים לאופי המונית או טיב הריפוד". יצוין כי משרד התחבורה רואה חשיבות רבה בשמירה על זכויותיהם של אנשים עם מוגבלות ועורך מבצעי אכיפה שוטפים במהלך כל השנה כנגד נהגי מוניות המסרבים להסיע נכים עם כסאות גלגלים. עוד יוזכר כי בכל מקרה של סירוב להסיע נכים עם כסאות גלגלים במונית ניתן להגיש תלונה במשרד התחבורה.