פאואל: "אין סיבה לסטות ממסלול העלאות הריבית"

יו"ר הפד' חוזר על הגישה "הניצית" במפגש של הבנקים המרכזיים באירופה. טוען כי איננו רואה סימנים לבועתיות בשווקים
מערכת Bizportal | (1)

ראשי הבנקים המרכזיים הגדולים בעולם (הפד', הבנק המרכזי באירופה, הבנק המרכזי של יפן) נפגשים הערב ב"פורום מדיניות" שמאורגן ע"י הבנק המרכזי באירופה. יו"ר הפד', ג'רום פאול, ניצל את האירוע הערב לחזור על הגישה "הניצית", וטען כי הפד' ימשיך להעלות את הריבית לנוכח העוצמה של הכלכלה האמריקנית.

"לנוכח אחוז האבטלה הנמוך במיוחד, האינפלציה שקרובה ליעד של הבנק (2%), והסיכונים לכלכלה האמריקנית שנראים כרגע מאוזנים, הסיטואציה של המשך עליית ריבית הדרגתית היא סבירה מאוד".

ההתבטאות של פאואל מגיעה שבוע לאחר שהפד' בחר להעלות את הריבית בפעם השנייה בשנה האחרונה בתגובה לשיפור הכלכלי. נזכיר כי הפד' מצפה כעת לעוד 2 העלאות ריבית במהלך השנה הקרובה.

"בסביבה הנוכחית, אי-ודאות משמעותית מלווה את תהליך הפיכת המדיניות המוניטרית", הוסיף פאואל, אך הוסיף כי הוא רואה את הפגיעות של הכלכלה האמריקנית כמתונה".

פאואל ממשיך לטעון כי איננו רואה בועה בשווקים. "בעוד מחירי הנכסים גבוהים על פי הסטנדרטים ההיסטוריים, אני לא רואה סימנים רחבים של הלוואות או מינוף מוגזם".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    יופי כמה שמהר תעלה את הריבית.... (ל"ת)
    אבי 20/06/2018 17:51
    הגב לתגובה זו
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.