פרסום ראשון
באפט הכפיל את אחזקתו בטבע
חברת האחזקות של וורן באפט רכשה במהלך הרבעון האחרון יותר מ-21 מיליון מניות של חברת התרופות הישראלית
מניית טבע (סימול:TEVA) מטפסת במסחר המאוחר בכ-1% לאחר שהתברר כי חברת ברקשייר הת'אוויי שבשליטתו של המשקיע האגדי, וורן באפט, הכפילה את אחזקותיה בחברה במהלך הרבעון הראשון של 2018.
ברקשייר הת'אווי הודיעה כי היא מחזיקה נכון ל-31 במרץ בכ-40.5 מיליון מניות מטבע בשווי של 693 מיליון דולר, עלייה מהחזקה בתחילת השנה שעמדה על 18.9 מיליון מניה. זאת לאחר שבפברואר האחרון חשפה חברת האחזקות של באפט השקעה ראשונה בחברת טבע הישראלית בהיקף של 18.8 מיליון מניות בשווי של 358 מיליון דולר.
נזכיר כי מוקדם יותר הצליחה טבע להכות את תחזיות הרווח וההכנסות ברבעון הראשון. הרווח למניה עמד ברבעון הראשון על 0.94 דולרים (לפי שיטת Non-GAAP), וברמה של 1.03 דולרים למניה לפי GAAP. החברה רשמה ברבעון הכנסות 5.1 מיליארד דולר, ירידה של 10% לעומת הרבעון המקביל. תחזית הקונצנזוס הניחה הכנסות של 4.81 מיליארד דולר, ורווח למניה של 0.67 דולרים (לכתבה המלאה).
בתוך כך, חברת האחזקות הגדילה את האחזקות בענקית הטכנולוגיה אפל (סימול:AAPL) בכ-239.6 מיליון מניות, וכעת הן מתסמכות ביותר מ-40 מיליארד דולר. לאור הנתונים, באפט הפך להיות בעל המניות הגדול ביותר בחברה.
- 11.דני 16/05/2018 11:01הגב לתגובה זועזבו את הדו"ח הטוב האחרון (כלומר הדו"ח הראשון הרלוונטי לביצועיו של שולץ), באפט בחיים לא יכפיל החזקות בחברה שהוא לא מאמין בה. בכלל נראה כי באפט רוצה לקחת נתח משמעותי מטבע. המנייה עד לפני שנה +- הייתה בשער של 33+-. כבר אז ידעו כבר זמן רב על הקופקסון שעתיד לחטוף מכה, כבר אז ידעו על החוב ועדיין המנייה שייטה. לפני השער הזה טבע הייתה בגבהים גדולים עוד יותר. לכן ההמלצה שלי להמתין לשערים האלו מכוון ולאורך טווח היא עשויה לחזור אפילו למעל 40 בביצועי ההתייעלות האחרונים. תקראו על היסטוריית הפעולות של שולץ, הוא אף פעם לא מתכנן לעוד כמה שבועות-חודשים, תמיד מקדיש מחשבה לטווח הארוך!
- שט 16/05/2018 12:31הגב לתגובה זוכדאיות, אם אמצא. קניתי ב- 11.30 דולר והכפלת ערך תספק אותי (אם אמצא השקעה אטרקטיבית אחרת, השקעה לשנתיים בערך).
- דני 16/05/2018 13:46יתרה מכך, הרוב בכלל היו במנייה בשער 28-30 ואף יותר לפני שהייתה נפילה משמעותית (לא מוצדקת אם תשאל אותי...אבל בבורסה כמו בבורסה - זה המצב).
- 10.דעתי 16/05/2018 10:11הגב לתגובה זושותפיות גז לאסוף במחירי תחתית דעתי המוסדיים מחירי אנרגיה גז טסו מדוע אין רואים זאת במחירי שותפויות הכנסות שיא מחירי אנרגיה שיא גם השנה נראה הכנסות שיא מחירי ייצוא שיא גם גז טבעי גם קונדנסט הזדמנות ??? דעתי המוסדיים אוספים גם אחרים תוקעים את הניירות בכוונה
- שט 16/05/2018 11:50הגב לתגובה זוהמון סיפוריסבתא על הצלחות בפיתוח ועתיד וורוד . הבעיה בוטטח קצר ובינוני: אי אפשר לשווק את הגז של תשובה- נובל בדרכים נורמליות דרך צינורות קרקעיים מסיבות גיאוו פוליטיות: אנחנו מוקפים ארצות עוינות או ארצות (כגון מצריים) שלגביהן שיווק גז מנוגד לאינטרסים שלהם. סיפורי הסבתא של שיווק דרך צינורק תת ימי הם רמאות, לא יהיה דבר כזה כי אין אפשרות טכנולוגית ובטחונית להקים צינור כזה. סיבה לטווח בנוני ארוך: אנרגיה סולרית תיקח עד שנת 1035 נתחים גדולים מאספקת האנרגיה. סיבה לטווח ארוך: טכנולוגיית ריאקציה גרעינית קרה (מה שניקרא בטעות היתוך קר) ייספק תוך 50 שנה את רוב האספקה של אנרגיה. תוך בערך שנתיים יושק כור ריאקציה גרעינית קרה לשימוש תעשייתי (לא תשמע על זה כי חברות הדלק הפוסילי יומדינות גדלק פוסילי ינסו לדחות את השימו בכורי ריאקציה גרעינית קרה ככל האפר ליותר זמן והפרסום מזיק להן).
- כל מה שאמרת 16/05/2018 14:36אירופה מעדיפה גז מצרים ירדן רק גז מחירו טס בגלל הביקוש הגדול גם המזרח הרחוק עלותו נמוכה יחסית לאנרגיות אחרות זיהום אויר נמוך אנרגיה גרעינית נוטשים תחנות כאלה כל מה שאמרת בלה בללה הביקוש לו עצום ישראל על גז מעל 25 שנה ים טטיס וכעת תמר ביקושים גדולים מצד ישראל הנשיא המצרי אמר רוצה את על עודפי הגז אצלו גם המאגר הקפריסאי לויתן מסתיים בסוף 19
- שט 16/05/2018 12:20מיצוי האנרגיה הסולרית: 20 אחוז לפחות משוק האנרגיה הכללית.
- 9.לא לשכוח 16/05/2018 10:04הגב לתגובה זוהתשואות אגח גבוהות מתקרבות לזבל jnk גיוסי הון יקרים טבע תצטרך להוריד מינופים עלויות מימון גבוהות עם עליית מחירי תשואות אגח
- שט 16/05/2018 11:58הגב לתגובה זולכן לטבע יש סיכוי להגדיל את המכירות ולצבור רווחים שימחקו בהדרגה את החוב. אמרתח "יש סיכוי" כי מנהלי טבע צריכים להתאמץ כדי להרחיב את השוק שלהם ויחד עם זאת לשמור על רויווחיות סבירה.
- 8.מחירי הגז 16/05/2018 10:01הגב לתגובה זואירופה טסו עד מעל 7 דולר תחתית 4.2 גם מחירי הקונדנסט עלו המחירים כמחיר חבית נפט ברנט 79 גולר לדוגמא מאגר לויתן כ40 מיליון חביות לפני הפקה עד היום. אז היכן שווי מעודכן של מחירי השותפויות ? היכן שיערוך השווי במחירי השותפויות בבורסה? דעתי תוקעים כידי שהמוסדיים יקנו בזול. שוד מניות חארטטה הנשלט שליטה מוחלטת עי מוסדיים הם קובעים מחירי שותפויות הכל חארטה גדולה בורסה ישראלית פח אשפה גדול.
- 7.סטנלי פישר 16/05/2018 09:14הגב לתגובה זוומי שרוכש את המנייה זה לא באפט, שהודיע שהוא לא היה ב-לופ של קבלת ההחלטות.
- דני 16/05/2018 09:31הגב לתגובה זואולי בקנייה הראשונה הוא היה פסיבי, אבל אף אחד בברקשייר לא מכפיל פוזיציה ומשקיע חצי מיליארד דולר בלי אישור מבאפט.
- שט 16/05/2018 12:35זה גוזל המון זמן, כי ניהול חברות טכנולוגיות זה עסק מסובך. לדעתי, באפט נוהג לפי המדיניות של דטיד בו גוריון שאמר "אני לא מומחב בכל תחום אני רק מומחה לבחור מומחים שישרתו אותי"
- 6.דני 16/05/2018 07:36הגב לתגובה זוכלומר באפט כבר הרויח 150 מיליון מעל מה שמדווח. את החלק הראשון הוא קנה במחיר נמוך עוד יותר, כך שביצע שנה המניה עשתה בשבילו לפחות 25 אחוז. לא רע אפילו בשביל באפט...
- 5.זה טוב !! (ל"ת)zevik 16/05/2018 02:25הגב לתגובה זו
- 4.עד סוף יוני המניה ב-36-38 דולר (ל"ת)דנה 16/05/2018 01:06הגב לתגובה זו
- 3.עכי 16/05/2018 00:32הגב לתגובה זובאפט יודע משהו שאנחנו לא!
- אחד שקנה מיד אחרי הנפילה (ל"ת)תדבר בשם עצמך 16/05/2018 09:51הגב לתגובה זו
- 2.האורקל מהקריות 16/05/2018 00:20הגב לתגובה זובשביל באפט והחבר'ה זאת השקעה די קטנה, שהיא הימור מחושב לא רע בכלל. טבע יכולה בקלות להכפיל את מחיר המניה שלה, ואם תרד - לא הפסד גדול לפורטפוליו של באפט.
- 1.הולך להיות שמח מחר (ל"ת)asd 16/05/2018 00:12הגב לתגובה זו
TV
האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?
מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר.
בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן.
לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה.
כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח.
כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות.
המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל.
לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם.
מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת.
מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב.
כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00.
נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר.
הנה הריאיון המלא:
