באפט מאמין בטבע: חשף השקעה של 360 מיליון דולר בחברה

דו"ח האחזקות של ברקשייר הת'וואי חושף החזקות בהיקף של 18.8 מיליון מניות; מניית טבע זינקה ב'אפטר', וייצרה עיכוב בפתיחה ('פתיחה אנגלית') בת"א
וורן באפט, צילום: גטי אימג'ס
ברקשייר הת'וואי, חברת האחזקות של וורן באפט, פרסמה הלילה את השינויים שביצעה בתיק ההשקעות שלה במהלך הרבעון, וחושפת השקעה ראשונה בחברת טבע הישראלית בהיקף של 18.8 מיליון מניות בשווי של 358 מיליון דולר. מדובר בנתח של 1.8% מהחברה.
מניית טבע +0.8% טבע 7,600 +0.8% טבע בסיס:7,540 פתיחה:7,500 גבוה:7,600 נמוך:7,409 תמורה:36,495,251 לעמוד ציטוט חדשות גרפים פרופיל חברה המלצות כתבות נוספות בנושא: (סימול: TEVA) טסה אחרי המסחר בכ-16% על רקע הדיווח, והעליות התמתנו ב'אפטר'. עוד קודם טבע סגרה את המסחר בזינוק של 4.4% למחיר של 19.33 דולרים, וכעת המניה מזנקת 10% בת"א.
חברת התרופות הישראלית שעברה לאחרונה לשיטת הדיווח האמריקאית, היתה בעבר מוחזקת באחוזים בודדים על ידי קרנות. עם זאת, רכישת אקטביס שגררה את טבע למצולות הפכה את החברה בשנה אחרונה ליעד קל להשתלטות. רק לפני כשבוע קרן ההשקעות קפיטל ריסרצ' (Capital Research Global Investors) חשפה כי היא מחזיקה ב-11.9% ממניות טבע ובכך הפכה לבעלת המניות הגדולה. יחד עם קפיטל ריסרצ' קרן Franklin מחזיקה בכ-8% מהמניות. אליהם הצטרפה לאחרונה קרן הגידור JANA PARTNERS הנחשבת לקרן אקטביסטית.
ההשקעה של באפט בטבע משקפת הבעת אמון בחברה ובמנכ"ל החדש קאר שולץ. עם זאת, מדובר ברכישות שבוצעו לפני צניחתה של מניית טבע אחרי התוצאות המאכזבות שפורסמו ביום חמישי האחרון, כלומר במהלך הרבעון החולף שאותו סיימה החברה בהפסד צורם של 11.6 מיליארד דולר. ייתכן ובאפט רכש את המניה ברמות שפל.
רק אתמול דווח כי רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) העניקה לחברת מומנטה המתחרה את אישור השיווק לקופקסון במינון 40 מ"ג. אמנם במעמד הדו"חות טבע הנמיכה את תחזית ההכנסות ב-2018 לטווח של 18.8-18.3 מיליארד דולר עם זאת התחזית הניחה כי התחרות תגיע לשוק עד חודש אפריל. הדיווח אתמול הקדים את המכה. 
ובחזרה לבאפט. חברת האחזקות של 'האורקל מאומהה' דיווחה במקביל על עלייה של 23.3% בהחזקתה באפל ל-165 מיליון מניות, ועל עלייה של 21% בהחזקתה בבנק אוף ניו יורק ל-60.8 מיליון מניות. מנגד, באפט חתך את ההשקעה ב-IBM כמעט לחלוטין.
ב-2011 הפתיע באפט כאשר נכנס ל-IBM בהשקעה של מעל 10 מיליארד דולר והפך אותה לאחת האחזקות הגדולות בתיק של ברקשייר. במהלך השנים הגן באפט על ההשקעה הזו מול ירידה מתמשכת במכירות החברה וביצועים עלובים של המניה. עם זאת, בתחילת 2017 הסבלנות של באפט פקעה, עד שהחל לצמצם את האחזקה בחברת המחשוב השוקעת. כעת, חברת האחזקות בשליטתו צימצמה את החזקתה ב-94% ל-2 מיליון מניות בלבד.
תגובות לכתבה(63):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 32.
    חלק מאסטרטגית ההשתלטות של אמזון , באפט גי פי מורגן
    דור 16/02/2018 11:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    במקום להקים חברת תרופות גנריות , הם מוצאים את החברה הגנרית הגדולה בעולם במחיר של 10% משוויה האמיתי. הם ימשיכו לקנות עד להשתלטות עליה
    סגור
  • 31.
    אם באפט תומך בטבע זה אומר שלא יהיה לה חוסר באשראי
    שט 16/02/2018 08:27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לצורך הבראה. הבעיה עם טבע היא לא הייצור והשיווק שהם תקינים, אלא במחסור חריף בנזילות. אם באפט ירצה הוא יכול לעזור בנזילות. הדבר הכי גרוע שיכול לקרות הוא שהוא יקנה את טבע.
    סגור
  • 30.
    איזה צינור יקבלו פה !
    אקמולי 15/02/2018 14:12
    הגב לתגובה זו
    4 3
    עדת זאבים (קרנות גידור/השקעה /באפט) התנפלו על הפגר הגוסס ששמו טבע . הבעיה היא, למי תמכרו את הסחורה ????????? כמו שזה נראה החברה הולכת לשום מקום ,וגם ההשקעה .
    סגור
  • ממ
    גיא 16/02/2018 23:00
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שטויות מלא סיפורים
    סגור
  • טבע
    רוני 15/02/2018 18:15
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שטויות במיץ הכל בסדר אל דאגה
    סגור
  • עוד לוזר משמיצן
    ג'וני 15/02/2018 15:14
    הגב לתגובה זו
    2 1
    כואב לך הלב ? מה קרה מאמי, מכרת במחיר נמוך יותר אז אתה אוכל את הלב ולכן משמיץ ומסית ? אם טבע לא נראית לך ולא מעניינת אותך , למה אתה פה בכלל ?...
    סגור
  • דבר
    יוני 15/02/2018 18:16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    צודק וחצי גבר
    סגור
  • 29.
    מישהו כתב שבאפט ישקיע
    גדי 15/02/2018 14:09
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לא זוכר מי, אבל זה אולי מה שעזר ליצור תחתית. נראה לי שעם רקורד כמו של באפט קצת קשה להתווכח למרות שעשה פה ושם טעויות בעבר. הוא מספיק מבוגר ומנוסה ואחראי כדי להבין תהליכים בהשקעות.
    סגור
  • אני
    לרון 15/02/2018 18:12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אמרתי וכתבתי שבאפט יקנה טבע וזה יעזור
    סגור
  • 28.
    בסדר
    יואב 15/02/2018 13:50
    הגב לתגובה זו
    1 0
    20 נא לדייק אף אדם לא רוצה להפסיד ואם היה רע היה יוצא היום קנה בדצמבר במחיר מלא ולא במחיר רצפה בטח אתה בחוץ. יום טוב
    סגור
  • טען עוד
  • 27.
    "ייתכן ובאפט רכש את המניה ברמות שפל."
    באפט רכש בשער 19.2$ 15/02/2018 13:25
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תעשו את החשבון: 360 מיליון (דולר) לחלק ל- 18.8 מיליון (מניות) שווה: 19.2$ למנייה.
    סגור
  • לא , זה השווי שנמדד ב-31.12.
    ר 15/02/2018 14:57
    הגב לתגובה זו
    0 0
    באיזה שער קנה אתה לא יודע , לא מחוייב לדווח ציבורית.
    סגור
  • 26.
    חדשות מכרגע - " סוגרים את טבע בנתניה -עוד 220 מובטלים !
    דוד הגנן 15/02/2018 12:50
    הגב לתגובה זו
    0 2
    רק מפגרים משקיעים בזבל הזה !!!
    סגור
  • 25.
    זה לא רכישה שמראה אמון, אני דיי בטוח שלא הוא עצמו רכש.
    מאק 15/02/2018 12:40
    הגב לתגובה זו
    1 1
    טבע נמצאת בתחתית הפורטפוליו שלו , זה לא מזיז לו.
    סגור
  • 24.
    הבן אדם תקוע עם סחורה במנית טבע מדבר מתוך פוזיציה ראויה
    המעניש 15/02/2018 12:09
    הגב לתגובה זו
    5 4
    לשמה , כל עוד טבע לא תחסל את החובות ותצא ברווחים משמעותיים המניה לא תהיה שווה הרבה במזן הקרוב וכל כתבה שיעלו מאיזה מליונר שהשקיע המניה , הוא מדבר רק מתוך פוזיציה אישית . אז לקחת את הכתבה בע"מ . חברת טבע הציגה הפסדים כבדים ואני עדיין לא מבין למה שער המניה מנופח כמו בלון עם הרבה אויר שצריך לשחרר לשער 10$- 9$ . שולץ הגע רק בכדי לעלות את שער המניה בניפוח אויר להמשך מלכודת של דבר לכבשים . תהנו מכל רגע בהשחלות של המוכרים .
    סגור
  • טבע חברה מרוויחה
    iron 16/02/2018 10:11
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ההפסדים שנירשמו זה רק בגלל הפחתה בהשקעת אקטביס הפסד חשבונאי,החברה ריווחית
    סגור
  • טבע
    רן 15/02/2018 13:31
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אם היה רע היה מוחר היום,שטויות
    סגור
  • 23.
    באפט לא מאמין בטבע לכן קנה רק אחוז מטבע -
    המומחה 15/02/2018 11:51
    הגב לתגובה זו
    0 3
    אם היה מאמין היה קונה 50% מטבע
    סגור
  • שטויות במיץ עגבניות
    חיים 16/02/2018 13:37
    הגב לתגובה זו
    2 0
    אם לא היה מאמין, לא היה קונה בשקל. 360 מליון דולרלא הולכים ברגל גם בשביל באפט
    סגור
  • די
    דור 15/02/2018 13:54
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מי שלא מאמין לא קונה
    סגור
  • דבר
    יוני 15/02/2018 13:30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מלא שטויות, אף אחד לא רוצה להפסיד
    סגור
  • אתה בטח גם קונה את המניות שאתה לא מעמין בהן (ל"ת)
    באפט 15/02/2018 13:26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 22.
    טבע תמשיך לעלות וכנראה תגיע ל 50$ (ל"ת)
    אחד 15/02/2018 10:38
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • ממשכן את כיסא הנדנדה שלי וקונה טבע (ל"ת)
    מאמין 18/02/2018 10:39
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • אז תמכור את הבית ותשקיע בטבע (ל"ת)
    פחחחחחחחחח 15/02/2018 14:13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • ממ
    רני 15/02/2018 13:32
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וזה רק ההתחלה
    סגור
  • 21.
    פיצוחים בשבילו
    יצחק 15/02/2018 10:37
    הגב לתגובה זו
    1 0
    בשביל באפט זה תקציב לפיצוחים. ילך לו יצא גדול, ההשקעה תימחק אז הוא לא יצרוך פיצוחים למשך שנה.
    סגור
  • 20.
    כמה רעש עושים מהשקעה זניחה שבוצעה ברבעון הקודם
    ן 15/02/2018 09:54
    הגב לתגובה זו
    3 0
    350 מיליון דולר זה לא סכום שבכלל בטוח שבאפט מעורב, הוא קנה בסביבות התחתית, לא עכשיו...עכשיו המחיר שונה לחלוטין.
    סגור
  • באפט רוצה לצאת ,צריך יחסי ציבור למכירה (ל"ת)
    פראירים לא מתים רק.. 15/02/2018 14:14
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • וו
    גיא 15/02/2018 13:43
    הגב לתגובה זו
    0 0
    השקעה לא זניחה אלא 358 מיליון דולר
    סגור
  • 19.
    באפט פועל נכון ...טבע מנייה טובה וכרגע זולה (ל"ת)
    רפאל 15/02/2018 09:45
    הגב לתגובה זו
    4 1
    סגור
  • 18.
    חברת פח אשפה שתוך שלוש שנים היא לא תהייה קיימת
    ביזפורטל 15/02/2018 09:40
    הגב לתגובה זו
    1 2
    ימכרו את הקופקסון לחברה מתחרה ויסגרו את החברה חבל על הכסף
    סגור
  • קרא בבקשה על האוסטדו והמיגרנה
    dw 15/02/2018 10:05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הקופקסון הוא מוצר דועך. בראייה קדימה (וזה מה שמשקיעים כמו באפט עושים) יהיו לחברה מוצרים אינובטיביים תחליפיים, ובפרט אוסטדו להפרעות תנועה (צפי למכירות של מאות M$ ואולי מיליארד) ותרופה חדשנית למיגרנה (לגמרי יכול להיות מיליארד ואולי יותר? השוק הוא אפילו 10B$ אולם יש עוד 3 מתחרים) שוב. זה לא עניין לרבעון הבא, אלא לטווח של כמה שנים. האוסטדו רק מתחיל למכור ומהירגנה צפויה להתחיל לעבוד ב 2019. אלה כמובן לא מוצרים ברמה של הקופקסון (שהגיע ל 4B$) אבל גם הנייר כיום ב 20$ ולא ב 60-70$.
    סגור
  • נכון
    רן 15/02/2018 13:53
    הגב לתגובה זו
    0 1
    כל מילה בסלע
    סגור
  • יי
    דן 15/02/2018 13:41
    הגב לתגובה זו
    1 0
    18 מלא שטויות, בטח אתה בחוץ
    סגור
  • 17.
    כשיש דם הכרישים מגיעים. ימיה של טבע כחברה ישראלית
    משקיע 15/02/2018 09:24
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ספורים
    סגור
  • חי
    רוי 15/02/2018 13:38
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה קשר חברה ישראלית, חברה טובה והגדולה ביותר בתחום
    סגור
  • 16.
    באפט משקיע בקאר שולץ הוא אוהב נחרצות.
    דני 15/02/2018 09:19
    הגב לתגובה זו
    3 0
    בנוסף פעם ראשונה שהוא משקיע בחברה עים חוב אבל עים תזרים חיובי והשקה של תרופת דגל בדרך.
    סגור
  • 15.
    תוך יומיים
    Fisherking 15/02/2018 08:42
    הגב לתגובה זו
    0 1
    המניה תמשיך לרדת באפט לא תעודת ביטוח לעליות הוא גם יכול להרשות לעצמו להפסיד
    סגור
  • 14.
    קוראים רק מה שרוצים ומתעלמים מהשאר......
    אזרח פשוט 15/02/2018 08:22
    הגב לתגובה זו
    2 1
    "ב-2011 הפתיע באפט כאשר נכנס ל-IBM בהשקעה של מעל 10 מיליארד דולר והפך אותה לאחת האחזקות הגדולות בתיק של ברקשייר. במהלך השנים הגן באפט על ההשקעה הזו מול ירידה מתמשכת במכירות החברה וביצועים עלובים של המניה. עם זאת, בתחילת 2017 הסבלנות של באפט פקעה, עד שהחל לצמצם את האחזקה בחברת המחשוב השוקעת".
    סגור
  • 6 שנים זה הרבה זמן
    אבי3 15/02/2018 09:03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וזה לא מקרה דומה
    סגור
  • 13.
    הוא גם האמין ב- IBM... ובטסקו... (ל"ת)
    y 15/02/2018 07:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 12.
    באפט ירוויח מכל מי שיאמין ...הוא חושף כי רוצה לברוח הקפ
    מלכודת דבש 15/02/2018 06:54
    הגב לתגובה זו
    1 1
    הקופקסון גוסס
    סגור
  • ה"גוסס" הזה עתיד למכור 1.8B$ ב 2018
    dw 15/02/2018 10:09
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ולאור העידכון של ממונטה/סנדוז כנראה פחות, אבל עדיין כנראה מעל מיליארד דולר. תזכיר לי כמה מוצרי פארמה ישראלים אתה מכיר שמוכרים (לא מספרים סיפורים, אשכרה מוכרים) מיליארד דולר בשנה? בנוסף יש לטבע מספר מוצרים חדשים, שעתידים להחליף, חלקית, את מוצר הקופקסון - אוסטדו להפרעות תנועה (צפי לכמה מאות M$ ואוליאפילו יגיעל מיליארד (זה המקום לבחון שוב את המילה "גוסס" שציינת, הלוואי על כולנו הרבה "גוססים" כאלה) ומיגרנה (יתכן מיליארד, השוק הוא 10B$ אבל יש עוד כמה מתחרים)
    סגור
  • 11.
    טוב. הוא יהודי לא? (ל"ת)
    ממי 15/02/2018 06:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 10.
    אמרתי שכך ראוי שיקרה
    לרון 15/02/2018 06:24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    וזאת בטור של שלמה גרינברג כזכור
    סגור
  • 9.
    אולי יש משהו...
    חיים 15/02/2018 06:20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי הוא יודע על מה שקורה שם יותר מאחרים,
    סגור
  • 8.
    טבע טסה
    צבי גלרון 15/02/2018 05:12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    מאד מעניין. יש בכתבה משום ידיעה משמעותית לכל משקיע בשוק ההון.
    סגור
  • 7.
    בטוח
    דין 15/02/2018 01:11
    הגב לתגובה זו
    3 4
    מה קורה עם כל השורטיסטים,
    סגור
  • 6.
    עכשיו כשהתמימים יכנסו, באפט יממש ברווח נאה
    תומר 15/02/2018 01:01
    הגב לתגובה זו
    1 3
    לא נראה לי שבאפט הולך להשקיע אסטרטגית בטבע, אלא לעשות סיבוב פיננסי כל המניה. כעת הוא פירסם את השקעותיו בטבע ברבעון האחרון, וכשכולם יקנו הוא ימכור לפראיירים. הרי לחברה אין שום חזון ומשהו בקנה, לאחר סיום תקופת הקופקסון. ראו הוזהרתם.
    סגור
  • לא ממש לא, הוא לא כזה (ל"ת)
    רונן 15/02/2018 07:00
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • הנה עוד גאון שמדקלם כותרות...יש חזון ויש בקנה.
    אוהו 15/02/2018 03:02
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה הבעיה של אנשים לא לדבר על דברים שהם לא מבינים.... כל אחד דוקטור.
    סגור
  • 5.
    טיסה נעימה! (ל"ת)
    כאן הקפטן שלכם... 15/02/2018 00:07
    הגב לתגובה זו
    6 1
    סגור
  • חזק
    יואב 15/02/2018 01:07
    הגב לתגובה זו
    6 3
    וזה רק ההתחלה
    סגור
  • 4.
    נו אז הוא השקיע שם בגלל זה היא טסה כ"כ חזק בולשייט (ל"ת)
    הצלף 14/02/2018 23:53
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור
  • ממ
    יוני 15/02/2018 01:06
    הגב לתגובה זו
    3 1
    אתה בטח מחוץ לטבע
    סגור
  • 3.
    60$ עד סוף שנה (ל"ת)
    דנה 14/02/2018 23:49
    הגב לתגובה זו
    14 1
    סגור
  • חי
    אריק 15/02/2018 01:09
    הגב לתגובה זו
    0 1
    2018 או עד סוף 2019
    סגור
  • 2.
    טוב מאוד... עכשיו שכל גאוניים הפסימיים יסתמו. (ל"ת)
    מאמין 14/02/2018 23:47
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • דבר
    גיא 15/02/2018 01:04
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כל מילה בסלע
    סגור
  • 1.
    טבע ניצלה היום באופן רישמי (ל"ת)
    אבי3 14/02/2018 23:41
    הגב לתגובה זו
    11 1
    סגור
  • באפט