
בא לשכונה: רמי לוי רוכש 20% מקופיקס לפי שווי של 105 מיליון שקל
רמי לוי מתרחב לחנויות עירוניות. הלילה, בעסקה הראשונה של שנת 2018, דיווחה רמי לוי על רכישת 20% ממניות קופיקס גרופ לפי שווי חברה של 105 מיליון שקל (דיסקאונט של 8.7% על מחיר השוק).
עוד במסגרת העסקה, תינתן לרמי לוי האופציה להגדיל במשך שנתיים את חלקו, בשתי פעימות, ולהפוך לבעל המניות הגדול בקופיקס, כשבהמשך יוכל להגדיל את חלקו ל- 50.01% ממניות קבוצת קופיקס.
סביר להניח כי אם העסקה אכן תצא לפועל, יסב רמי לוי את סניפי קופיקס לסניפים של הרשת השכונתית שלו - 'רמי לוי בשכונה' אשר מפעילה כרגע רק סניף אחד בירושלים. המשמעות האמיתית של ההודעה היא בעצם חיסול רשת קופיקס שלא הצליחה להתרומם.
השלמת העסקה כפופה לאישור האסיפה הכללית של החברה, למינוי דירקטור שיומלץ ע"י רמי לוי, תיקון תקנון החברה ואישור הממונה על ההגבלים העסקיים. נזכיר כי, לפני כשנה וחצי ניסה רמי לוי לרכוש את רשת מגה ולהכנס לתחום המרכולים העירוניים דרך מגה בעיר, מהלך שנבלם ע"י רשות ההגבלים העסקיים, עך כעת נראה שלוי מצא דרך בכל זאת להכנס לתחום אליו כיוון.
- אחרי שניסה למחוק את קופיקס, רמי לוי קונה מניות בפרמיה גבוהה
- רמי לוי שוב מנסה למחוק מהמסחר את קופיקס - שמזנקת ב-20%
קופיקס כוללת 134 סניפים של רשת בתי הקפה קופיקס ו-50% מרשת הסופרמרקטים סופר קופיקס, אשר מפעילה 30 סניפים. ה-50% הנותרים מוחזקים בידי קרן ההשקעות גרין לנטרן שבבעלות ריצ'י הנטר, יוסף אליאש ודני בן-רעי.
גיל דטנר, אנליסט תקשורת וקמעונאות בלאומי שוקי הון: "ההיגיון מאחורי החיבור לקופיקס, שמספקת לחברה תשתית קמעונאית קיימת, נשען על העובדה שהכניסה לערים לוקחת זמן - היות ולא פשוט למצוא מיקומים איכותיים במרכזים העירוניים. לקופיקס 30 מרכולים בגודל ממוצע של כ-200 מ"ר, ו-120 נקודת מכירת קפה (גודל של כ-30-40 מ"ר). בתשעת החודשים הראשונים של השנה, קופיקס הציגה מכירות של 230 מיליון שקל, לצד איזון תפעולי - בהשוואה למכירות של 183 מיליון שקל בתקופה המקבילה, ורווח תפעולי של 7.7 מיליון שקל. עיקר ההתעניינות של רמי לוי הוא במרכולים, כאשר פעילות בתי הקפה מהווה אופציה לערוץ הפצה נוסף. אנו מאמינים כי רמי לוי תוכל לשפר משמעותית את פעילות המרכולים, דרך הניסיון והידע שהיא מביאה בתחום קמעונאות המזון, וכן דרך כוח הקנייה שלה."
"נשאלת השאלה, האם המודל של חנויות קטנות של כ-200 מ"ר, הוא נכון עבור רמי לוי כאמצעי לתקוף את ההגמוניה של שופרסל ויינות ביתן בתוך העיר. רמי לוי בעצמה התכוונה לפתוח חנויות של כ-300-700 מ"ר בעיר. לא ניתן לומר כרגע, אך מה שכן, פורמט חנויות הנוחות תופס נתח שוק הולך וגדל בקמעונאות המזון בעולם, ואם הפעילות החדשה תנוהל נכון, סביר להניח כי רמי לוי תצליח בפורמט הזה. בשורה התחתונה: עסקה הגיונית, עם כניסה שמרנית ותמחור אטרקטיבי."
- גלגול נוסף לאורה סמארט – מחליפה שוב בעלים
- בנק אוף אמריקה: "צפויה צמיחה חזקה בישראל ביחס לעולם; האינפלציה תהיה 2.9%"
- תוכן שיווקי "הקרנות הפאסיביות מהוות 60% מהענף"
נזכיר כי, קופיקס פרסמה לאחרונה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי והציגה הפסד של 832 אלף שקל, ירידה של מעל 50% מהרבעון המקביל אשתקד. ובכלל - הרשת פשוט לא הצליחה לספק את מה שהבטיחה - רשת הדיסקאונט לא באמת הצליחה למכור קפה ב-5 שקלים וגם להרוויח, וגם ב-6 שקלים זה לא עובד. למעשה, צריך לעשות אבחנה בין הרשת עצמה לבין הזכיינים. בעוד הרשת כבר בהתחלה הצליחה להרוויח, הרי שהזכיינים לא (בעיקר בגלל התשלומים לרשת), אבל זה לא החזיק מים, ובסופו של דבר - גם הרשת עברה לשורה תחתונה אדומה.
רשת חנויות רמי לוי שיווק השיקמה, פעילה בתחום קמעונאות המזון בישראל ומפעילה סניפי דיסקאונט. רמי לוי מקפידה שסל המוצרים הנמכר בסניפיה, יהיה הזול ביותר בהתייחס לתחרות המקומית בסביבתו של כל סניף.באמצעות חברות בת, משווקת רמי לוי שירותים של תקשורת סלולארית ומוכרת מוצרי קצה לציבור, וכן מפעילה שירותי שיחות בינלאומיות.
- 6.עידן 01/01/2018 21:19הגב לתגובה זועניין של זמן ....
- 5.שומר נפשו ירחק. 01/01/2018 11:43הגב לתגובה זוקופיקס =סוכר,נתרן,שומנים רעילים,צבעי מאכל מסרטנים . בתאבון !!!!!
- גל 01/01/2018 15:27הגב לתגובה זוכלקוח, התחרות הזו מלחיצה אתכם ובצדק.
- 4.משה 01/01/2018 10:10הגב לתגובה זוחייב להיות תחקיר לגבי התלונות על קרן הגשמה ,תרימו את הכפפה והכל יצוף .
- 3.מאיר 01/01/2018 09:28הגב לתגובה זוזהירות מנסיון
- 2.קופיקס? ביג דיל. סיבוב מזהיר של כץ (ל"ת)מאיר 01/01/2018 09:25הגב לתגובה זו
- 1.מאיר 01/01/2018 09:21הגב לתגובה זוהלך לי כל הכסף . אפילו את הקרן הם לא מחזירים . רבי מוכר עסקים ולנו נמחק הכסף