סגירה חיובית לשבוע סוער: הנאסד"ק סיים בעלייה של 0.6%, אפל טיפסה 1.4%

מדד ה-S&P500 והדאו סגרו בעליות קלות בלבד ,"שורט סקויז" בתעודות העוקבות אחרי הויקס, מיילן איבדה 4.4%

עמית טל | (11)

המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים בהובלת הנאסד"ק שתיקן במעט את הירידות החדות ביום המסחר הקודם. האיומים ההדדים בין מנהיגי ארה"ב וצפון קוריאה עדיין בראש הכותרות. מניית טבע (סימול: TEVA) סגרה בעלייה של 0.64% במסחר תנודתי במיוחד,זוהי הסגירה החיובית הראשונה במנייה מאז פרסום הדו"חות, במהלך השבוע האחרון השלימה המניה מהלך ירידות של 45%. מניית מיילן ( סימול:MYL) צנחה בכ-4.4%.

מדדי וול סטריט דאו ג'ונס S&P 500 נאסד"ק

המדדים בארצות הברית סגרו בירידה שבועית של 1.4%.הירידה השבועית השניה בגודלה מתחילת 2017. בתוך כך, לאחר הזינוק אמש בויקס,התעודות העוקבות אחרי הויקס מבצעות הערב שורט סקוויז נוסף.תעודות הלונג על המדד (סימול:UVXY) סגרה בעלייה של 5.4%, הסיבה: מספר ברוקרים החליטו בימים האחרונים לעלות את הבטחונות על לקיחת שורטים על תעודות אלו. כמות פוזציות שורט על המדד היו בשיא כל הזמנים בתחילת השבוע, וסגירת הפוזציות בעקבות מגבלות אלו מטיסות את התעודות.

בשני האחרון עלתה המתיחות בין ארה"ב לצפון קוריאה, זאת לאחר שנשיא ארה"ב, דונלד טראמפ התבטא ברשתות התקשורת והזהיר את המדינה המבודדת כי "מוטב לה שלא להמשיך להשמיע איומים נגד ארה"ב, כי הם ייענו באש ובזעם, כפי שהעולם טרם ראה". צפון קוריאה לעת עתה איננה מתרגשת מאיומים אלו, ומשגרת איומים בחזרה, וטוענת כי היא עשויה לתקוף את אי גואם שבשליטת ארה"ב. בתוך כך, התחממות גם בין ארה"ב לסין, לאחר שארה"ב הודיעה אמש כי היא שולחת ספינת קרב נוספת לגבולה הדרומי של סין, אולי כניסיון דחיפה של הממשל לגרום לסין להתערב במשבר עם קוריאה, הודיע הממשל הבוקר כי במידה וארה"ב תחליט לתקוף את צפון קוריאה, סין תדאג לעצור אותה . בנוסף להתפתחויות מדיניות אלו, נראה כי יש גורם נוסף המשפיע על שוקי המניות, והוא לחץ המכירות בשוק האג"ח זבל (JUNK BONDS), שוק זה מסמן עבור משקיעים רבים את רמת התיאבון של המשקיעים ללקיחת סיכונים. בהמשך למגמה בשבועיים האחרונים, גם אתמול שוק זה סבל מלחץ מכירות רב. נראה כי המשקיעים לא כל כך להוטים לקחת סיכונים כאשר הבנקים המרכזיים מצמצמים ויש חשש להתלקחות ביטחונית(לכתבה המלאה). מניות הטכנולוגיה מנסות לתקן את הירידות החדות אמש, נטפליקס (סימול:NFLX) טיפסה 1.35%, אפל (סימול:AAPL) הוסיפה 1.4%. בתוך כך, מדד ה-s&p500 שבר אתמול רצף היסטורי של חוסר תנודתיות, המשקיעים ככל הנראה ממשיכים לחכות ולראות האם מדובר בשינוי מגמה. (לכתבה המלאה) שוק הסחורות הזהב, הנחשב לנכס מקלט בשעות משבר סיים בעלייה של 0.5%, וקרוב לרמה הפסיכולוגית של 1300 דולר לאונקיה. אמש שלח מנהל קרן הגידור הגדולה בעולם, ריי דליו, מכתב למשקיעים והמליץ להשקיע בין 10%-5% מהתיק בזהב בתור הגנה להתפתחויות האחרונות (לכתבה המלאה). הנפט נסחר בעליות קלות של 0.3% לרמה של 48.6 דולר לחבית,זאת לאחר שהדו"ח השבועי הראה על עלייה של 3 אסדות בארה"ב , לרמה של 768. ע"פ הפרוטוקול שיצא אמש מפגישת ארגון אופ"ק עולה כי המדינות בארגון לא עמדו ביעדי הקיצוץ עד כה (לכתבה המלאה). בגזרת המאקרו נתוני אינפלציה לחודש האחרון פורסם והצביע על קריאה נמוכה מהצפי: עלייה של 0.1% במדד המחירים לצרכן, לעומת צפי לעלייה של 0.2%. פרסום הנתון הביא להחלשות הדולר מול המטבעות. מניות בכותרות חברת נבידיה (סימול:NVDA) איבדה 5.4% לאחר פרסום דוחותיה הכספיים (לכתבה המלאה). מניית סנאפצ'אט (סימול:SNAP) לא מצליחה לראות תחתית וצנחה 14%, לאחר שאכזבה בהכנסות והגדילה את ההפסדים. מניית החברה צנחה במעל 60% מההנפקה בתחילת השנה.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    יתחיל למעלה ואז ידיעות רעות ויצנח תירשמו (ל"ת)
    רפי 12/08/2017 20:29
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אנטון 12/08/2017 09:11
    הגב לתגובה זו
    אין ספק בכלל שאחרי קריסה של 50 אחוז רצוף טבע תתקן לפחות 15 אחוז. שיהיה בהצלחה לכולם השבוע
  • מרי אנטואנט 12/08/2017 18:33
    הגב לתגובה זו
    גם אני חושבת כך אנטון יקירי, הדיאןאיי של טבע הוא מהמובהקים והעמידים עלי אדמות ..בהצלחה לכולנו!!(;
  • שי 12/08/2017 18:10
    הגב לתגובה זו
    מציע לך לא להמר, ולהמתין לשינוי מגמה.
  • 5.
    אייל 11/08/2017 23:07
    הגב לתגובה זו
    השבוע תבצע תיקון כלפי מעלה, רואים קיטון ברמת המוכרים וסגירה ירוקה ,המשך מגמת עלייה באופן הדרגתי .מגמה חיובית בסך הכל.
  • 4.
    משקיע 11/08/2017 21:30
    הגב לתגובה זו
    אפל לבדה לא יכולה לגרום לעליות . מכונות המסחר תוכנתו לשמור על המדדים והם יקרסו עוד היום בסוף המסחר. הסימן הטוב ביותר שזו אשליה ושקר גדול הוא מדד הvix שהוא מדד הפחד והוא יורד 7% בעוד במצב כזה של מתיחות צריך לקפוץ 20-30% וברור למה . שורטים למי שלא רוצה להפסיד.
  • 3.
    בזק יש שם רווח 1.7 מלירד רווח (ל"ת)
    דוד 11/08/2017 18:15
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    יום ראשון תיקון חד למטה.והמשך הירידות (ל"ת)
    ccr 11/08/2017 16:57
    הגב לתגובה זו
  • א א 12/08/2017 11:49
    הגב לתגובה זו
    אם השבועיים האחרונים יורדים, תיקון זה למעלה. עדיף שתקרא מה שאתה כותב, ואני מקווה שאתה לא סוחר כמונשאתה כותב
  • 1.
    הזדמנות קניה 11/08/2017 14:45
    הגב לתגובה זו
    איים על אירן וסתם את הפה מי זוכר את אירן של ביב?
  • ארז 11/08/2017 16:50
    הגב לתגובה זו
    נתראה בדצמבר 2017 מינוס 20%
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: