סגירה בוול סטריט: ה-S&P 500 איבד 0.3%, טבע תיקנה בחדות והשילה 0.6%

מניית ג'נרל אלקטריק ירדה 0.6%, פריגו נפלה 1.9%, סנאפצ'אט התרסקה 10.8%, ג'נרל מוטורס נחלשה 1%
אלמוג עזר | (1)
נושאים בכתבה וול סטריט

יום המסחר בוול סטריט נסגר בירידות שערים קלות. ה-S&P 500 ירד 0.3%, הנאסד"ק השיל 0.25% והדאו ג'ונס נחלש 0.15%. נזכיר כי גם אתמול, המדדים העיקריים בוול סטריט סגרו בירידות קלות, כך שלמעשה, זוהי הפעם הראשונה מאז ינואר שבה ניו יורק רושמת שני ימי ירידות ברציפות. ברקע ממשיכה להירשם עלייה בתחזית הצופה שהבנק המרכזי בארה"ב יעלה את הריבית בפגישה הבאה. נכון להיום, השוק חוזה את התכנות העלאת הריבית בכמעט 90%. 

טראמפ, שידוע בהצהרותיו הדרמטיות, שיגר טרם לפתיחת המסחר בניו יורק ציוץ בטוויטר עם מסר לעם האמריקני בו הוא מצהיר כי יפעל לתחרות בתעשיית התרופות ולהורדת המחירים. סקטור הפארמה לא נשאר אדיש ונסחר בירידות חדות, טבע השילה 0.6% בוול סטריט, ואילו פריגו נחתכה 1.9%. (לכתבה המלאה, לחץ כאן

עוד חברה שספגה מכה היום היא סנאפצ'אט, שהתרסקה קרוב ל-11% נוספים בוול סטריט לאחר שאמש המנייה נחתכה ב-12.2%. נציין כי המנייה, שזינקה 44% ביום המסחר הראשון שלה, כבר נסחרת בכ-12.5% מתחת למחיר שקבעה ביום הראשון שלה למסחר. (לכתבה המלאה, לחץ כאן.)

מדדי וול סטריט

דאו ג'ונס 0.16%

S&P 500 0.13%

נאסד"ק -0.21%

מניות בכותרות 

נביסטאר (סימול: NAV) - יצרנית המשאיות פרסמה את הדו"ח לרבעון הרביעי של השנה והציגה הפסד של 76 סנט. מדובר בהפסד משמעותי יותר ב-45 סנט מצפי השוק. גם הכנסות החברה היו נמוכות מהצפי לאור החולשה בתחום המשאיות בארה"ב. 

דיק ספורטינג גודס (סימול: DKS) - יצרנית מוצרי הספורט הרוויחה ברבעון האחרון 1.32 דולר למניה. שני סנט מעל לצפי השוק. גם הכנסות החברה היו גבוהות מהצפי. מכירת החנויות הזהות עלתה בשיעור של 5% אל מול שנה שעברה, תוצאה גבוהה מצפי השוק שחזה עלייה בשיעור של 4.6%. 

רמבוס (סימול: RMBS) - בג'י.פי. מורגן הוסיפו למעקב את מניית יצרנית השבבים. לטענת הבנק, הירידות בשיעור של 8.5% מתחילת השנה, מאפשרות לרכוש את החברה במחיר כדאי. 

ג'נרל אלקטריק (סימול: GE) - הרשות להגבלים עסקיים בארה"ב ביקשה מידע נוסף מחברת בייקר יוז וג'נרל אלקטריק, בנוגע להצעת המיזוג בין השתיים. שתי החברות צופות כי המיזוג יסתיים באמצע השנה הנוכחית. 

ג'נרל מוטורס (סימול: GM) - יממה לאחר ההודעה הרשמית על כך שג'נרל מוטורס תמכור את חברות הבנות שלה באירופה, מנכ"ל חברת פיאט עקץ היום את ענקית הרכבים האמריקנית וטען כי ויתרה מהר מדי באופן נרחב מדי. נזכיר כי ג'נרל מוטורס תמכור לחברת PSA את החברות שבשליטה, אפל הגרמנית Vauxhall הבריטית לאחר שהפסידה יותר מ-22 מיליארד דולר במשך 17 שנים. 

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    Sassi6 08/03/2017 02:44
    הגב לתגובה זו
    בחמשת ימי המסחר האחרונים מסודרות נקודות השיא של מדדי וול סטריט בסדר יורד, זה נכון גם לנקודות השפל בארבעת ימי המסחר האחרונים, לפי משנתו של אייל גורביץ זהו תנאי הכרחי להתחלת התיקון המתבקש זה זמן רב, אז האם עלינו לצאת כאן ועכשיו מתעודות הסל העוקבות אחרי מדדי וול סטריט? או האם עלינו לחכות ולהמתין לאינדיקציה נוספת שאכן כי כן התיקון תופס מיים? תודה
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: