מדד אמון הצרכנים בארה"ב הציג את הרמה הגבוהה ביותר מאז יולי 2001
מדד אמון הצרכנים עלה בחודש פברואר לרמה של 114.8 נקודות מדד, הרמה הגבוהה ביותר שרשם המדד מאז אמצע שנת 2001 (!), ועקף בכך את צפי הכלכלנים שעמד על 111 נקודות בלבד.
לין פרנקו, העומדת בראש המרכז לחקר הצרכנים בקונפרנס בורד, אמרה בהצהרה כי "הצרכנים דירגו את התנאים והמצב הנוכחי בשוק התעסוקה ובעסקים כחיובי יותר ביחס לינואר". עוד הוסיפה פרנקו כי הציפיות בטווח הקרוב לעסקים חיוביות, וכי במבט כולל הצרכנים מאמינים כי הכלכלה תמשיך לצמוח בחודשים הקרובים.
בקרב הצרכנים, אלו שהעידו כי מצב העסקים הוא רק "טוב" ירד לשיעור של 28.7% משיעור של 29%, בזמן שאלו שענו כי מצב העסקים "רע" ירד לכדי רמה של 13.2% בלבד, משיעור קודם של 15.9%. הדו"ח הציג גם כי הצרכנים מאמינים בשוק התעסוקה והתחזית שלהם אופטימית יותר מבעבר.
הסקר מודד את אמון הצרכנים כלפי תנאי העסקיים, המצב הפיננסי שלהם, מקומות התעסוקה במשק והתחזית לטווח הקצר. הסקר פורסם כשבועיים לפני החלטת הריבית בארה"ב, ומהווה נתון חיובי נוסף שעשוי לתמוך בהעלאת הריבית. נציין כי השווקים מתמחרים לפי שעה את ההסתברות לכך שנגידת הפד', ג'נט יילן, תעלה את הריבית כבר במפגש הקרוב בכ-33%.