סגירה ירוקה בוול סטריט: הנאסד"ק טיפס 0.95%, המדדים הגיעו לשיאים חדשים

הדאו ג'ונס סגר במרחק זעיר מ-20,000 נקודות. בואינג ירדה 0.3%, אליי לילי הוסיפה 1.5%, גוגל התחזקה 0.9%
אלמוג עזר | (8)
נושאים בכתבה וול סטריט

יום המסחר בוול סטריט נחתם בעליות שערים נאות של שלושת המדדים. הנאסד"ק התחזק 0.95% והוביל את המגמה החיובית. נציין כי במהלך המסחר נרשם ראלי של ממש כאשר הנאסד"ק טיפס 1.4%, אך העליות שככו לקראת סיום המסחר. כך או כך העליות היומיות הביאו את שלושת המדדים לרשום שיאים חדשים בניו יורק, לקראת הודעת הריבית מחר (ד') על ידי הבנק המרכזי האמריקני. הדאו ג'ונס סגר בעליות של מעל לחצי אחוז ונמצא במרחק קל מ-20 אלף נקודות. נציין כי העליות החדות לא היו מנת הכלל היום בוול סטריט כאשר מדד המניות הקטנות - הראסל 2000 הציג מגמה שונה וסגר ביציבות.   מדדי וול סטריט נאסד"ק -0.21% דאו ג'ונס 0.16% S&P 500 0.13% ועידת השוק הפתוח בארה"ב שמתכנסת היום צפויה לפרסם מחר (21:00) את עדכון הריבית האחרון שלנת 2016. בבורסות החוזים של שיקגו נותנים סבירות של מעל 95% להעלאת ריבית מחר. כלומר נראה שהאפשרות של העלאת ריבית היא עובדה מוגמרת והמשקיעים צפויים להתמקד בהודעה המצורפת לעדכון ובדבריה של הנגידה יילן בנסיבת העיתונאים, בדגש על תוואי הריבית בהסתכלות קדימה. טרם פתיחת המסחר פורסם השינוי במחיר הייצוא והייבוא לחודש נובמבר בארה"ב. שני הסעיפים הציגו ירידה קטנה מהצפוי ונחלשו החודש ב-0.1% ו-0.3% בהתאמה.  מניות בכותרות  בואינג (סימול: BA) - יצרנית המטוסים הודיע כי תקצץ ייצור מטוסי החברה מדגם 777 לכדי חמישה מטוסים בלבד לחודש. מדובר בירידה מייצור של שבעה מטוסים.מניית החברה נחלשה היום 0.3% במסחר. זאת למרות הודעת החברה על כך שתגדיל את הדיבידנד ב-30% ותצא בתוכנית רכישת מניות בשווי של 14 מיליארד דולר.  אליי לילי (סימול: LLY) - לאחר שבנובמבר הודיעה חברת התרופות כי נסיון התרופה שלה לאלצהיימר נכשל בשלב השלישי. החברה תפסיק את המאמץ לאישור התרופה. הודיעה היום החברה כי היא מעלה את הדיבידנד בסנט אחד לכדי 52 סנט למניה. כמו כן החברה הודיעה כי תצא בהוזלות ללקוחות הרוכשים את מוצרי האינסולין של החברה.  אלפאבית (סימול: GOOG) - החברה שמשמשת כיום כגוגל לשעבר חתמה על חוזה בכדי להתקין שרתי מחשב בקובה. זאת בכדי להגדיל את שירותי האינטרנט באי.  אקסון מובייל (סימול: XOM) - מנכל החברה רקס טילרסון הוכרז באופן רשמי כשר החוץ הבא של ארה"ב.   

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    על הרשות לנירות ערך 14/12/2016 06:16
    הגב לתגובה זו
    מה הסיבה לפער, האם מדובר בתאום מדיניות בין המוסדיים עושי השוק, האם גוף / גופים כאלו ואחרים אינטרס לשמור על מדד תא 25 ללא תזוזה וכו. אם אין שום דבר חריג נא להודיע לציבור שההתנהלות של המוסדיים עושי השוק תקינה. אם יש פגם על אחת כמה להודיע לציבור ולטפל בבעיה...
  • 5.
    עליות לא מובברות לקראת ירידות כואבות (ל"ת)
    אריאל 14/12/2016 01:27
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    / 13/12/2016 21:21
    הגב לתגובה זו
    מניות האנרגיה טסות.
  • 3.
    מתנצל שאמרתי ירידות.אולי שנה הבאה (ל"ת)
    עוקב אחרי הזקן 13/12/2016 20:03
    הגב לתגובה זו
  • פקח שמריהו 13/12/2016 22:00
    הגב לתגובה זו
    רק שלא תיפול בבור החרא העמוק שהוא כבר נמצא בו. מסכן שהימר על הכיוון הלא נכון.
  • 2.
    יותר דומה לרעלי (ל"ת)
    אצלנו 13/12/2016 16:55
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    קוקי מוקי 13/12/2016 15:43
    הגב לתגובה זו
    תודה לך מר טראמפ.
  • מוטי 13/12/2016 20:55
    הגב לתגובה זו
    או תסתפק במה שקרה עד עכשו . את הכסף סופרים בכיס
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: