לפי מגזין בארונס, אלה 10 המניות המנצחות בוול סטריט ל-2017

האתר הכלכלי בארונס פרסם את רשימת 10 המניות המועדפות עליו ל-2017 "שפספסו" את השנה הנוכחית
איתן יונסי | (4)
נושאים בכתבה המלצות וול סטריט

מגזין בארונס ציין את החברות הבאות כ-10 המניות המועדפות עליו לקראת שנת 2017, כשבאתר מציינים כי המניות הציגו ביצועים פושרים (בלשון המעטה) ביחס לשוק בשנה הנוכחית וכי הערכות השווי שלהן נמצאות בגדר הסביר. כך, 8 מתוך 10 המניות הציגו תשואת חסר על מדד ה-S&P500 השנה. עוד נציין כי 3 מתוך ה-10 הן מניות של חברות אירופאיות. הנה רשימת המניות:

1) אלפבית (סימול: GOOG) - לחברת גוגל שווי שוק נוכחי של כ-529.5 מיליארד דולר, כאשר מתחילת 2016 המניה ירדה כ-0.1% וקרוב ל-8% מאז סוף חודש אוקטובר. המניה נסחרת בטווח שבין 663.06-816.68 דולר למניה במהלך 52 השבועות האחרונים. מחיר המניה עומד כעת על 759.2 דולר.

2) אפל (סימול: AAPL) - לחברת אפל שווי שוק נוכחי של כ-584.2 מיליארד דולר. המניה עלתה 3.7% מתחילת השנה ונסחרה בטווח מחירים של 89.47-110.03 דולר למניה במהלך 52 השבועות האחרונים. מחיר המניה עומד כעת על 109.3 דולר.

3) סיטיגרופ (סימול: C) - לחברת השירותים הפיננסים שווי שוק נוכחי של כ-159.5 מיליארד דולר. המניה עלתה 10.6% במהלך השנה הנוכחית ונסחרת בטווח מחירים של 34.52-57.57 דולר למניה במהלך 52 השבועות האחרונים. נציין כי המניה זינקה 14.9% מאז הבחירות בארה"ב ואפקט טראמפ שדחף מעלה את סקטור הפיננסים במדינה. מחיר המניה עומד כעת על 57.3 דולר.

4) דלתא איירליינס (סימול: DAL) - לחברת התעופה האמריקנית שווי שוק נוכחי של כ-36.2 מיליארד דולר. המניה איבדה 5.7% מאז תחילת השנה ונסחרת בטווח מחירים של 32.6-52.77 דולר למניה במהלך 52 השבועות האחרונים. נציין כי מאמצע חודש ספטמבר המניה זינקה כ-29%. מחיר המניה עומד כעת על 47.8 דולר.

5) דויטשה טלקום (סימול: DTEGY) - לחברת הסלולאר שווי שוק של כ-76.1 מיליארד דולר. המניה איבדה 10.1% מאז תחילת השנה ונסחרת בטווח מחירים של 15.19-18.5 דולר למניה במהלך 52 השבועות האחרונים. מחיר המניה עומד כעת על 16.1 דולר.

6) מרק (סימול: MRK) - חברת מרק עוסקת במחקר, פיתוח, ייצור ושיווק תרופות ומוצרים רפואיים לשימוש בני אדם ובעלי חיים. לחברה שווי שוק נוכחי של כ-166.5 מיליארד דולר. מניית החברה עלתה 13.4% מאז תחילת השנה כשהיא נסחרת בטווח מחירים שבין 47.9765.46 דולר למניה במהלך 52 השבועות האחרונים, עם מחיר נוכחי של 60.1 דולר למניה.

7) נובארטיס (סימול: NVS) - חברת נובארטיס עוסקת במחקר, פיתוח, ייצור ושיווק מוצרים תרופתיים ורפואיים ברחבי העולם. לחברה שווי שוק נוכחי של כ-181.9 מיליארד דולר. החברה צנחה 19.8% מתחילת השנה כאשר טווח המחירים במהלך 52 השבועות האחרונים נע בין 67.28-88.49 דולר למניה. מחיר המניה עומד כעת על 68.9 דולר.

8) טול בראדרס (סימול: TOL) - חברת טול בראדרס עוסקת בפיתוח, הנדסה, שיווק, מימון ומכירת  בתים למגורים בארה"ב. החברה מקימה קהילות על שטחים בבעלותה ומספקת את כל השירותים לדיירים. לחברה שווי שוק של כ-5 מיליארד דולר. מניית החברה איבדה 9.8% מתחילת השנה, כאשר טווח המחירים במהלך 52 השבועות האחרונים נע בין 23.75-37.63 דולר למניה, כאשר מחיר המניה עומד כעת על 30.1 דולר.

9) יוניליוור (סימול: UL) - חברת יוניליוור עוסקת בייצור, שיווק ומכירת מוצרי מזון, מוצרי צריכה והיגיינה ברחבי העולם. לחברה שווי שוק של 120.8 מיליארד דולר, כאשר מתחילת שנת 2016 המניה איבדה קרוב ל-7%. במהלך 52 השבועות האחרונים המניה נסחרה בטווח שבין 38.58-48.97 דולר למניה, עם מחיר נוכחי של 40.1 דולר. נציין כי מתחילת חודש אוקטובר נחתכה המניה ב-15%.

10) וולט דיסני (סימול: DIS) - לחברת המדיה שווי שוק נוכחי של כ-158.6 מיליארד דולר, כאשר מתחילת השנה המניה איבדה 4.7%. המניה נסחרה באופן תנודתי במהלך השנה הנוכחית עם טווח מחירים שנע בין 86.25-114.75 דולר למניה, עם מחיר נוכחי של 100.1 דולר למניה. הניה זינקה קרוב ל-10% מאז תחילת חודש אוקטובר.

 

הערה לסיום שחובה לקרוא:

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    ההוגן 06/12/2016 10:35
    הגב לתגובה זו
    היתי הולך על n.v.s dtegy שמעניניות
  • 2.
    מרק 06/12/2016 05:08
    הגב לתגובה זו
    טבע תפתיע בקרוב מאוד מאוד גם את ההנהלה ותתחיל לשנות כיוון למעלה חזק
  • יובל 06/12/2016 10:39
    הגב לתגובה זו
    כל מי שקונה את מניות התרופות שזה כולל את טבע . מיילן . פריגו .בתיי ההשקעות יעשו עליו מיליונים .לכן כדיי לא לפרנס את בתיי ההשקעות לא לקנות את המניות הללו
  • 1.
    רובינסון 05/12/2016 23:10
    הגב לתגובה זו
    טבע תכה את כל התחזיות תגיע 60 דולר
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: