מאחורי העצבנות בבורסות - הנה המספרים שמתחילים להלחיץ

מערכת Bizportal | (3)

אתמול כתבנו כאן ב-Bizportal כי בימים האחרונים השווקים יורדים לנוכח ההתחזקות של טראמפ בסקרים אבל מאוד במתינות, וזאת כיוון שסיכוייה של קלינטון לזכות עדיין גבוהים. כתבנו גם שבמידה וההתחזקות הזו של טראמפ תימשך, השווקים צפויים להגיב בעצבנות הולכת וגוברת. והנה כבר אתמול, עם חלוף השעות, ניכר שההובלה את קלינטון הולכת ונחלשת.

לפי נייט סילבר (אתר 538) שמבצע ממוצע סקרים ובנוסף גם ניתוחים מורכבים לכל מדינה ומדינה בארה"ב - ניתן לראות שמאז שעות הצהריים אתמול קלינטון רשמה היחלשות משמעותית נוספת.  בעוד אתמול בשעות הצהריים סיכוייה של קלינטון לפי הניתוח של 538 עמדו על 75.6%, הבוקר סיכוייה עומדים עד 71.2%. המגמה ניכרת גם בנתון שמציג את הסיכויים שמשתקפים מאתרי ההימורים (שבניגוד לסקרים, נחשבים נתוני זמן אמת) לפיהם סיכוייה של קלינטון שעמדו אתמול על 73.3% ירדו ל-71.2%.

פרשן ערוץ 10, נדב איל, מקפיד להדגיש בניתוחיו שמה שחשוב זה לא מה שאומרים הסקרים היום, שכן הסקרים נותנים תמונה של מה היה קורה אם הבחירות היו נערכות היום. לדבריו, מה שחשוב זה המומנטום בסקרים, שכן המומנטום מצביע על הצפוי ביום הבחירות בשבוע הבא. והמומנטום הזה לאט לאט מתחיל להלחיץ את וול סטריט. 

זו הסיבה שראינו אמש עצבנות בוול סטריט. ועדיין צריך להגיד שאמנם וול סטריט השלימה אתמול 6 ימים רצופים של ירידות שערים נוכח ההתחזקות של טראמפ בסקרים ואתמול גם ראינו תנודה יחסית חזקה, אבל במהלך אותה ימים מדד ה-S&P500 איבד 1.35% בלבד. כלומר אי אפשר להגיד שההתחזקות של טראמפ גרמה עד לפאניקה. אבל כאמור, המשך התחזקותו וירידה בסיכוייה של קלינטון יובילו לעצבנות הולכת גוברת. בסיטואציה שנוצרה, כל סקר ארצי משמעותי שיפורסם עשוי להזיז את וול סטריט. אנחנו נמשיך לעקוב.

הבוקר החוזים בוול סטריט נסחרים בירידות של 0.3%. 

תגובות לכתבה(3):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    לוליטה 02/11/2016 10:06
    הגב לתגובה זו
    עזבו את הסקרים . טראמפ עומד לנצח ולהיות הנשיא הבא בגלל שוביניזם גברי ברמות נמוכות או גבוהות שחוצה את כל המפלגות הקבוצות והציבורים האתניים . מה שהתקבל כבר כאפשרות של נשיא שחור , עדיין לא התקבל לאפשרות של נשיא ממין נקבה או נשיא בן הדת היהודית . אמריקה המקובעת מפגרת בפקטור הזה אחר אירופה ישראל הודו ועוד ארצות כך שברגע האמת לפני הקלפי , אפילו גברים שחורים או היספנים שאוהדים את הילרי והאג'נדה הפוליטית שלה , יצביעו לתפקיד הרם והחשוב בגלל מסורת או שבטיות בעד טראמפ הגבר השוצף עם הרעמה הג'ינ'ית המתנפנפת. מחלותיה של קלינטון במהלך הקמפיין שלה רק הגבירו את התסמונת השוביניסטית הזאת , עובדה שאפילו ההתנכלויות של טראמפ לנשים נגד רצונן , מתקבלות בשקט יחסי בציבור האמריקאי כולל בציבור הנשים הגדול שהולך להצביע , וכמעט שלא גרמו לו לנזק . הסקרים לא בדקו בכלל את האלמנט הזה שיכריע לדעתי יותר מכל הסוגיות שהיו ורתחו במאבק הבחירות . עוד כמה ימים נדע !!!
  • 1.
    טלטל 02/11/2016 09:52
    הגב לתגובה זו
    לא צריך להתרגש
  • תמים 02/11/2016 12:07
    הגב לתגובה זו
    ...ותוך חודש ירדו זמנית בקרוב ל 80 אחוז ויחזרו לקדמות\ם על בטוח אולי תוך 17 שנים. לא צריך להתרגש ולא להתרושש ולא להתאושש.
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: