כל המדדים המובילים בוול סטריט ננעלו בשיא כל הזמנים לראשונה מאז 1999, מייסי'ז טסה 17%

חברות הקמעונאות זינקו לאחר שפרסמו דו"חות חזקים ועקפו את ציפיות האנליסטים, הנפט זינק 4.3%
איתן יונסי | (11)
נושאים בכתבה וול סטריט

יום המסחר בוול סטריט נסגר בעליות שערים, כאשר כל שלושת המדדים המובילים ננעלו בשיא כל הזמנים (!). זוהי פעם ראשונה מאז שנת 1999 שבה כל שלשת המדדים המובילים- נאסד"ק, S&P 500, והדאו ג'ונס, קובעים שיאים חדשים בו זמנית. העליות מגיעות לאחר שאמש שלושת המדדים רשמו ירידות קלות של עד 0.4%. חברות הקמעונאות בארה"ב פרסמו דו"חות כספיים חזקים והיוו רוח גבית לעליות בוול סטריט (פרטים בהמשך הכתבה). עוד כיוון חיובי הגיע מהזהב השחור שזינק היום 4.3% ומחירו 'נקבע' על 43.5 דולר לחבית, זאת לאחר תחזית סוכנות האנרגיה הבינלאומית ודבריו של שר האנרגיה הסעודי על אפשרות לפעולה שתייצב את מחירי הנפט שתעלה בפגישה של מדינות אופ"ק בחודש ספטמבר. לכתבה בנושא לחץ כאן.

S&P 500 0.13%

דאו ג'ונס 0.16%

נאסד"ק -0.21%

ברקע למסחר, מספר חברות פרסמו את הדו"חות הכספיים לרבעון השני של השנה, תוך כדי שהן עוקפות את תחזית האנליסטים ומציגות עליות מרשימות. ביניהן, חברת מייסי'ז (סימול: M) שפרסמה דו"חות שעקפו את התחזית לרווח ולהכנסות, אך החברה הודיעה כי היא צפויה לסגור 100 סניפים. מניית החברה טסה 17.1% (!) בוול סטריט. גם חברת עליבאבא (סימול: BABA) עקפה את תחזית הרווח כשדיווחה על רווח של 74 סנט למניה כשהצפי עמד על 63 סנט בלבד. גם בשורת ההכנסות החברה עקפה את התחזית, והציגה עליה של 18% בקרב הלקוחות הפעילים ועליה של 39% בקרב משתמשי הסלולר. לכתבה נרחבת לחץ כאן.

 

בגזרת המאקרו, נתון התביעות הראשונות לדמי אבטלה בארה"ב רשם קריאה של 266 אלף איש, לעומת צפי של 265 אלף.

מניות בכותרות

אמאזון.קום (סימול: AMZN) - לפי הניו יורק טיימס, אמאזון לא מנסה להחליף את חברות המשלוחים כמו פדאקס (FedEx) ויו פי אס (UPS) עם שירות המשלוחים של החברה. לפי העיתון נמסר כי החברה מעוניינת להקים שירות משלוחים משל עצמה מבלי לפגוע בשיתוף הפעולה עם החברות הקיימות.

בואינג (סימול: BA) - יצרנית המטוסים לא מתכננת להמשיך בקו הייצור של מטוס ה-787 דריימליינר ואף שוקלת לחתוך בקצר הייצור של המטוס מדגם 777 של החברה. סמנכ"ל הכספים של החברה אמר כי יצרנית המטוסים תפעל בהתאם לביקוש השוק.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    co007 12/08/2016 07:40
    הגב לתגובה זו
    שוק שעולה 5 שנים ברציפות ללא מימושים משמעותיים , מרדים את ההמונים המסוממים לפני המפולת. .........:-)
  • 5.
    בעולם יש עליות משמעותיות ופה שחקני המעוף והמיסים (ל"ת)
    חונקים את הבורסה!!!! 12/08/2016 01:45
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אברום 11/08/2016 22:18
    הגב לתגובה זו
    לעיתונאי שכתב את הכותרת, כדאי שיבדוק את נכונותה לפני הפרסום. חסרים כ 3 נק' לשבירת השיא...
  • שמטוב 12/08/2016 06:03
    הגב לתגובה זו
    אומרים שיא של שלושת המדדים המובילים אחר כך לא מבהירים מהם אותם שלושת המדדים ובכמה עלו. (עלו באחוז ? עלו בפרומיל ? עלו במיליונית הפרומיל ?) לאחר קצת מאמץ מסתבר : המדד המוביל הראשון הוא מכירות קמעוניות, המדד המוביל השני הוא מחיר הנפט, המדד המוביל השלישי נותר מסתורי. לגבי המדד הראשון והשלישי אין שום נתונים . כמו כן רשת חנויות קמעוניות סוגרת חלק מסניפיה מה שמוביל למחשבה שה"שיא של כל הזמנים" הוא סתם מניפולציה חשבונית.
  • אברהם 11/08/2016 22:47
    הגב לתגובה זו
    אל תדאג מחר נדאג שיעבור.
  • 3.
    הקורא בקלפים 11/08/2016 21:21
    הגב לתגובה זו
    הודיעו על כך בבלומברג היום. כנראה שזה בגלל המצב הכלכלי המזהיר!
  • 2.
    אחמד 11/08/2016 21:04
    הגב לתגובה זו
    קניטי שורטים הלך כל הכסב. יצאתי חומוס סלט ציבס.
  • 1.
    רק למעלה 11/08/2016 18:57
    הגב לתגובה זו
    מחכה לכתבות שמראות על מפולות בשוק המניות. ולכל הכתבנים ששרים מפולת. כמה טפשים יכולים להיות אנשים!!!כל יום שוברים שיאים והם עוד צועקים מפולת
  • שמטוב 12/08/2016 06:09
    הגב לתגובה זו
    הכלכלה האמריקאית בצרות ושיגשוג הבורסה הוא פיקציה שסופה מפלה. תחשוב על העליה של בבורה בתור אובר דרפט כרגע האוברדראפט נותן הרגשת עושר עד שיבוא זמן פרעון. בורסה שאינה מבוסת על ערכים כלכלים שגדלים אלא רק על ידי הזרמת כסף מודפס לא תחזיק מעמד זמן רב.
  • יודע דבר 11/08/2016 21:48
    הגב לתגובה זו
    יתחיל גל חדש, גל של ירידות. אז אנא ממך, אל תכניס אנשים לאופוריה כדי שלא יפסידו כסף.
  • הם אוהבים באניקה (ל"ת)
    אחמד 11/08/2016 21:05
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: