"אלון מאסק בעל כשרון תיאטרלי" - טסלה פרסמה את הדו"ח וצוברת אויבים

אלמוג עזר | (1)
נושאים בכתבה טסלה

יצרנית הרכב החשמלי טסלה (סימול: TSLA) פרסמה הבוקר את הדו"חות שלה. החברה דיווחה על הפסדים בסך של 57 סנט למניה, תוצאה קרובה מאוד לצפי השוק. גם ההכנסות תאמו את הצפי החברה דיווחה כי היא מגדילה את ייצור ועתה המטרה היא לספק חצי מיליון מכוניות עד שנת 2018. בעבר פרסמה כי מטרה זו אמורה להתגשם בשנת 2020.

מניית טסלה עד לפני שנתיים נחשבתה לאחת מהמניות האהובות ביותר בניו יורק ונחשבה כ"מניית המחמד" של האנליסטים בשוק. אם כי בשנתיים האחרונות הדיווחים על הפסדים מדי רבעון ככל הנראה גרמו לכך שסר חינה בעיני חלק ממנהלי ההשקעות בוול סטריט. 

בכנס ה-21 של סאן אינבסטמנט (שעלות הכניסה אליו עולה 5,000 דולר) שכלל הרצאות ממנהלי ההשקעות הגדולים בארה"ב, מנהל ההשקעות ג'ים קאנוס תקף באופן אישי את מנכ"ל טסלה אלון מאסק. קאנוס, אשר חזה בעבר את התמוטטות חברת אנרון והימר נגד כלכלת סין בשנים האחרונות, טוען שעתה הוא מבצע שורט נגד מניית החברה. 

קאנוס מצביע על עזיבה של חלק מבעלי התפקידים החשובים בחברה כסימן לבאות ומציב סימן שאלה בנוגע ליכולת של החברה לעבור לרווחים. " זו חברה שיכולה לחזות את התוצאות שלה מקסימום רבעון אחד קדימה, בה בעת כל השוק בטוח שהחברה תשגשג אי שם בשנים 2020 ו-2025" לדבריו.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מחשבון 06/05/2016 09:50
    הגב לתגובה זו
    אלון מוסק לא יכול הגיד משהו אחר כי : טסלה מכרה עד היום כמאה אלף מכוניות. הקצב עכשיו עומד על כ 50 אלף לשנה כך שעד סוף 2018 יימכור עוד כ 150 אלף. סה"כ כמאתיים וחמישים אלף בהערכה חיובית. בנוסף התחייב למכור עוד 300 אלף מכוניות מודל 3 ב2017-18 . ביחד 550 אלף מכוניות עד 2018. אז ברור שאם לא היה מתקן את התחזית כאילו היה אומר שאספקת מודל 3 תארך כשלוש שנים להזמנות מראש שהתחייב להן.

זו השנה ה-8 שהשורים שולטים בוול סטריט, והדבר שמסוכן יותר מהתיקון עצמו הוא חוסר המודעות

איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט
בזמן ששוק המניות חגג בשבוע שעבר 8 שנים של עליות שערים, והינו השוק השורי ה-2 באורכו בהיסטוריה, הסיכון לתיקון בשווקים הולך וגדל. אף אחד לא יכול לדעת מתי התיקון יגיע, מה יהיה הטריגר לכך, או כמה עמוק הוא צפוי להיות, אך מה שיותר מסוכן מהתיקון עצמו הוא העובדה שישנם משקיעים רבים שאינם מודעים לסכומים שהם מסכנים. קנדריק וויקמן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה הפיננסית וניתוחי השקעות FinMason, אמר כי "אם מסתכלים על השוק בראייה היסטורית, חווינו בממוצע התרסקות אחת לכל 8 עד 10 שנים, עם שיעור צניחה ממוצע של כ-42%". וויקמן ציין כי על פי סקר risk tolerance, המאפיין את רמת הסיכון בתיק לצרכיו של הלקוח, משקיעים רבים אינם מודעים כלל להשפעה על תיק הנכסים שלהם במקרה ושוק המניות יספוג מכה קשה. לדבריו, רוב המשקיעים אינם מודעים לרמת הסיכון שהתיק שלהם חשוף אליו, וכתוצאה מכך הם מקבלים החלטות שגויות בתזמון הגרוע ביותר, כמו מכירת הנכסים עמוק בתוך התיקון. וויקמן טוען שזו "בעיה חמורה". לדבריו, רוב התגובות של אינדיבידואלים להפסדים שאינם צפויים גרועים בהרבה מהתגובות להפסד שנקלח בחשבון כאפשרי. לפי הסקר, רק 57% מהמשקיעים (אלה עם יועץ השקעות וגם אלה ללא) אמרו כי הם מבינים את המושג "risk tolerance". מבין אותם משקיעים, אלו שעבדו עם יועץ השקעות היו מודעים יותר כאשר 68% מהם ענו כי הם מודעים לחשיפת הסיכון בתיק הנכסים שלהם. יחד עם זאת, עבודה עם יועץ השקעות לא עזר מספיק: רק לכ-27% מהמשקיעים נאמר ע"י יועץ ההשקעות כמה הם מסכנים במידה ושוק המניות יחווה נפילה חדה, כאשר 62% מהם מאמינים כי ההפסד בתיק שלהם יהיה נמוך מהחשיפה שלהם למניות. על פי הסקר, כ-57% מהמשקיעים שעובדים עם יועצי השקעות צפויים להיכנס לפאניקה ולמכור בזמן תיקון. התרחיש הגרוע ביותר צריך להיות מובן מאליו. בניית תיקי השקעות לטווח ארוך מכתיבים שרק אחוז קטן מנכסי התיק יהיו במזומן, ולכן כ-90 עד 95 אחוזים מתיקי ההשקעות חשופים לסיכונים של ירידות בטווח הקצר. משקיעים רבים הרגישו את הכאב הזה במשבר הגדול של 2008, למרות שאלו ששמרו על קור רוח והמשיכו להחזיק בתיק הנכסים שלהם עד לרמות השפל של המשבר, זכו להחזיר את כל הפסדם ואף ליצור רווחים בזמן שמדד ה-S&P 500 עלה כ-171% מאז תחילת 2009. ברנדון קרוסו, דירקטור בחברת Edelman Financial Services אמר כי יועצי ההשקעות שממעיטים בסיכונים הפוטנציאליים עושים טעות. "ככל שהלקוחות יהיו מופתעים יותר, כך לרוב הם יהיו מאוכזבים יותר, וזה מתי שהם מתחילים להגיב באמוציות". קרוסו אמר כי הוא מעדיף לקיין דיון גלוי עם הלקוחות על הסיכון בתיקי ההשקעות שלהם. "אתה עושה לעצמך עוול אם אתה פוסח על סך". גם וויקמן ציין כי חשוב ביותר לקיים דיון גלוי ומזכיר את תקופת השפל הגדול. וויקמן אמר כי "אתה צריך לשאול את הלקוח 'במידה ושוק המניות יקרוס ב-35% האם תתלה את עצמך בארון?' " אם הלקוח עונה כן, אז זהו תפקידו של היועץ להתאים את תיק ההשקעות של הלקוח כך שיפסיד פחות במקרה שתרחיש כזה אכן יקרה. וויקמן הוסיף כי "זהו הלקוח שנוטל עליו עצמו הסיכון, לכן הוא זכאי לדעת את הסיכון שהוא לוקח, ואין דרך טובה יותר להעביר ללקוח את המשמעות מאשר לדבר איתו על מקרי קיצון".