סגירה חלשה בוול סטריט: לאחר הראלי המוקדם, הדאו סגר בירידות של 0.6%

שוב נטייה לירידות בניו יורק. טוויטר טיפסה 4%, טסלה צללה 3.1%, פייזר עלתה 1.3%, ויזה התחזקה 2.7%
אלמוג עזר | (12)

תנודתיות בוול סטריט. לאחר שלאורך היום התאפיינו המדדים בעליות נאות, בשעה האחרונה חזרו השורים של פברואר אל ניו יורק. בתוך כך נרשמה סגירה במגמה מעורבת עם נטייה לירידות. לאורך המסחר האירוע המרכזי נפתח בשעה 17:00 (שעון ישראל) עם עדותה של נגידת הבנק ג'נט יילן בפני הקונגרס האמריקני לגבי פעולותיו האחרונות של הבנק. חברי הקונגרס לא חסכו את שבטם מפני הנגידה

מחיר הנפט שהקשה באופן משמעותי על המדדים בימים האחרונים לאור הירידות האחרונות במחירו, סיים גם היום בירידות. לאחר יום תנודתי, שכלל את פרסום מלאי הנפט הגולמי   מחיר חבית נסגר בשווי של 27.7 דולר, ירידה של 0.8%. 

מדדי ניו יורק

דאו ג'ונס 0.16%

S&P 500 0.13%

נאסד"ק -0.21%

מניות בכותרות 

עונת הדו"חות המשיכה היום במלוא עוזה, כאשר חברות מובילות בתחומן יפרסמו את התוצאות שלהן לרבעון האחרון של שנת 2015. 

נייק  (סימול: NKE) - החברה תמנה את אדם זוסמן לבכיר דיגיטל בחברה. החברה רומזת כי היא לקראת שינוי מהותי בכל הנוגע לשיווק בחברה. זוסמן בעבר כיהן במשרות ניהול בתחום המשחקים האלקטרונים. המשקיעים מרוצים מהמינוי ומהפוטנציאל שבו ושולחים את המניה למצטיינת היומית במדד הדאו ג'ונס. 

פיזר (סימול: PFE) - החברה קיבלה אישור מארגון הבריאות האמריקני (FAD) לייצור תרופות גנריות שפותחו על ידי חברת סלטריון. התרופות מחקות תרופות ביוטכנולוגיות יקרות שעד כה היו שייכות לג'ונסון אנד ג'ונסון ומוערכות במכירות בסך של 4.45 מיליארד דולר. 

ויזה (סימול: V) - החברה חשפה את ה"שליטה במסחר של לקוחות ויזה" שמהווה שליטה קלה יותר על פעולות והוצאות כרטיס  האשראי. כמו כן יתאפשרו פעולות הקפאה והפשרה קלות יותר מצד הלקוחות. 

טיים וורנר (סימול: TWX) - החברה דיוחה לפני פתיחת המסחר על ההכנסות והרווחים שלה לרבעון האחרון של השנה. רווחי החברה הגיעו לכדי 1.63 דולר למנייה. מדובר על רווח שגבוה ב-18 סנט מהצפי של השוק. 

טוויטר (סימול: TWTR) - לאחר סגירת המסחר, הרשת החברתית השנייה בגודלה תדווח גם היא על הרווחים שלה לרבעון הרביעי של השנה. החברה צפויה להציג רווחים של 0.12 סנט למניה. 

טסלה (סימון: TSLA) - ענקית המכוניות החשמליות תדווח לאחר סגירת המסחר את התוצאות שלה לרבעון האחרון של שנת 2015. החברה צפויה להציג רווח נקי של 0.08 סנט למניה. 

סחורות 

מחיר אונקיית זהב ירד 0.1% לשווי של 1,197 דולר, מחיר אונקיית כסף ירד בשיעור של 0.9% לשווי של 15.3.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    Amer 10/02/2016 22:59
    הגב לתגובה זו
    הנפט ממשיך לצלול...מתי תבינו שרכישה של אל על תטיס את המדדים בבורסת ת"א באחד העם ...במקום הרבה בלהבלה בלה פה,,,וכותרות מצמררות ,קדימה לעודד קניית אל על , האמינו לי שתשפיע על כלל הבורסה באחד העם...
  • 7.
    הסרט (ל"ת)
    יש תחושה של סוף 10/02/2016 22:44
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    פפה 10/02/2016 22:26
    הגב לתגובה זו
    למגיב רמי ידידי היקר המן הרשע הופיע השנה בבורסה אם אתה רוצה לשמור על כספך צא מייד ותנוח עד חודש מאי אחרת ימצאו אותך תלוי כמו בני המן כמו שנאמר משנכנס אדר מרבין בירידות שערים חג שמח
  • 5.
    לא נראה שהנפט יחזור ל 40$ בשנה הקרובה מקסימום ל 34$. (ל"ת)
    רם 10/02/2016 22:25
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    בני 10/02/2016 21:59
    הגב לתגובה זו
    איזה יופי של מניה הבורסה יורדת טאוור יורדת הברסה עולה טאוור יורדת ולמרות התחזיות הטובות ל 2016 אחרי כל הפיתוחים לא חתמו חוזה אחד
  • 3.
    פקיעה 1412 (ל"ת)
    מחר 10/02/2016 21:56
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    דעה אישית מפרטי 10/02/2016 21:26
    הגב לתגובה זו
    בבורסה בקרוב מאד ובגדול, זאת לאור 3 דיווחים טובים שיצאו אתמול בערב מהנהלת השותפות. לדעתי האישית, הציבור טרם הבין עדיין את המצב..... והוא ניזון בינתיים רק מפימפומים שליליים שמופיעים כל הזמן בפורום ספונסר גבעות, שהגיע כבר הזמן למנות שם מנהל חזק שידע לסנן את התגובות שאינן ראויות כלל לקריאה!
  • 1.
    רמי 10/02/2016 17:41
    הגב לתגובה זו
    תרשמו לפנכם ראש חודש אדר הוא נקודת המיפנה עכשיו יתחיל הראלי האמיתי
  • שוטה 10/02/2016 23:05
    הגב לתגובה זו
    כן דיביל רשמנו את התאריך וחבל שלא החתמנו אותך לפני
  • ציון 10/02/2016 22:33
    הגב לתגובה זו
    אתה חכמולוג למה עליות בגלל פורים חכמולוגאתה לא רואה את המצב לנגד עינייך הנפט ועליות הריבית שבדרך כשיגיע פורים תגיד לא כול שנה פורים תתחיל להפנים
  • הלוואי ושניכם צודקים,לכו תדעו אולי זה שוב תיקון זמני. (ל"ת)
    משקיע קטן 10/02/2016 21:14
    הגב לתגובה זו
  • ברוקר 10/02/2016 18:15
    הגב לתגובה זו
    אלו מילים נכונות השתנתה המגמה
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: