נעילה אדומה בוול סטריט: מדד הנאסד"ק איבד 0.4% - דריכות לקראת ילן

הבנקים באירופה מערערים את ביטחון המשקיעים, הנפט צלל אל מתחת למחיר של 30 דולר לחבית
מתן בן ברוך | (20)
נושאים בכתבה וול סטריט

יום (ג') המסחר בוול סטריט שהתנהל במהלך המסחר בתנודתיות רבה ננעל בסופו של יום בירידות קלות. המשקיעים רושמים בכך יום שלישי רצוף של ירידות וזאת כאשר ברקע מחיר הנפט שהתרסק היום המשיך ללחוץ את השווקים (לסיפור המלא - לחץ כאן).

מדד הדאו ג'ונס ירד 0.08%, ה-S&P500 איבד 0.07% והנאסד"ק השיל 0.35%

ובזמן שהשווקים גועשים, המשקיעים מחכים כעת יותר מתמיד לדבריה של הנגידה האמריקנית, ג'נט ילן שתעיד בפני הקונגרס מחר (ד') וביום חמישי. המשקיעים יקוו שהנגידה שתתייחס למצב הכלכלי והמוניטרי בארה"ב תצליח להרים את הסנטימנט בשוק.

בשוק הסחורות, הבוקר (ג') יצאה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה (IEA) בתחזית עתידית שצופה שהיצע הנפט בעולם ימשיך לגדול. בתוך כך, מחיר הנפט צנח 5.89% לרמה של 27.94 דולר לחבית. גם בבנק ההשקעות גולדמן סאקס מביעים עמדה פסימית בנוגע לזהב השחור ומאמינים כי הוא יכול ליפול עד לרמה של 20 דולר לחבית.

בינתיים, המפולת בבורסות מסביב לעולם לא נפסקה גם היום, כאשר לצד החשש מהאטה בצמיחה הגלובלית והירידה החדה במחיר הנפט מתווספים בימים האחרונים חששות ליציבות הבנקים באירופה. הבורסות מסביב לעולם ממשיכות להצבע באדום, כאשר בבוקר מדד הניקיי צנח 5.4% וגם המדדים המובילים באירופה צנחו בכמעט 2%.

גם עונת הדוחות בוול סטריט ממשיכה. ענקית המשקאות קוקה-קולה פרסמה דוחות מוצלחים לפני המסחר (הרחבה בהמשך) ומיד לאחר תום המסחר יצטרפו גם טסלה ודיסני לרשימת המדווחות.

מניות במוקד

קוקה-קולה (סימול: KO), החברה רשמה רווח למניה של 38 סנט, סנט אחד מעל לתחזיות האנליסטים. גם שורת הרווח הייתה מעל למצופה עם הכנסות של 10 מיליארד דולר זאת לעומת צפי להכנסות של 9.9 מיליארד דולר ברבעון האחרון של שנת 2015.

טסלה (סימול: TSLA), יצרנית הרכבים החשמליים תדווח בסיום המסחר וצפויה לרשום רווח למניה של 16 סנט, לצד הכנסות של 1.85 מיליארד דולר ברבעון האחרון של 2015. נציין כי במידה וטסלה תעמוד בציפיות, מדובר יהיה ברווח רבעוני ראשון לאחר ארבעה רבעונים רצופים של הפסד.

תגובות לכתבה(20):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    25 שנה בזה 09/02/2016 22:18
    הגב לתגובה זו
    הנדלן גבוה מאוד לדעתי בועתי בנוסף באגח אין בשר לא שווה.... פקם מקם תכניות חיסכון וכד" אין כלום...... אז בסוף העדר יחזור מחוסר בררה ......נב" לטווח ארוך נראה לי שהשקעה בנפט מאוד כדאית
  • שמטוב 10/02/2016 01:11
    הגב לתגובה זו
    יש הרבה אופציות הן בניירות ערך סולידיות והן בנדלן (בארץ ובחו"ל). הבורסה בועתית ולגמרי לא יציבה.
  • 9.
    דני 09/02/2016 22:10
    הגב לתגובה זו
    רק דולר $$$$$
  • 8.
    אלעד יפרח 09/02/2016 21:26
    הגב לתגובה זו
    נמאס לסבול
  • 7.
    הזדמנות לאסוף נפט במחיר ריצפה (ל"ת)
    רם 09/02/2016 21:18
    הגב לתגובה זו
  • עידן 09/02/2016 23:28
    הגב לתגובה זו
    איך קונים נפט? אבל לא דרך תעודת סל שכולה עיוותים מישהו יודע איך עוקבים אחר מחיר הנפט באופן מדוייק?תודה רבה לעונה/ נים
  • 6.
    המעוף ל1393 ויום חמישי ל 1374 (ל"ת)
    מחר 09/02/2016 21:08
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    איפה כל אלה שצעקו מפולת? ממש מפולת (ל"ת)
    מפל מים 09/02/2016 21:08
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    חזי 09/02/2016 21:02
    הגב לתגובה זו
    ירוק...
  • 3.
    דחליל 09/02/2016 20:16
    הגב לתגובה זו
    איך קסם שורט כפול 3 יורדת היום 4% כמה אפשר לעשות קומבינות ???
  • שמטוב 10/02/2016 01:14
    הגב לתגובה זו
    מהשקעות קטנות פה ושם ומעבירים אותם להשקעות גדולות שיש להן תדמית (כדי לשמור על התדמית).
  • קרנות ממנופות סוחרות בחוזים ואינן מדייקות.סופן להמחק. (ל"ת)
    UGAZ,TVIX וכיו"ב 09/02/2016 22:31
    הגב לתגובה זו
  • מישהו באמת יכול להסביר איך הדבר עובד? (ל"ת)
    צח 09/02/2016 20:48
    הגב לתגובה זו
  • אחד אחד 09/02/2016 20:23
    הגב לתגובה זו
    "הכי חכם" מצידך בשעה שמונה ורבע בערב לאחר שנסגר המסחר בתעודת הסל לבוא בטענות
  • 2.
    סוחר 09/02/2016 16:45
    הגב לתגובה זו
    עליות חדות בנפט וארהב מחר אירופה 3 מעוף 1.5 בהצלחה
  • אמן ואמן (ל"ת)
    משקיע 09/02/2016 19:44
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    פו הדוב 09/02/2016 15:47
    הגב לתגובה זו
    אוגוסט 2015 השווקים בירידות שמתגברות אבל כנראה בקרוב היפוך מגמה סבלנות (לא לברוח לקנות ולקנות ולקנות )
  • איזה לקנות?! הירידות רק התחילו (ל"ת)
    תומר 09/02/2016 19:07
    הגב לתגובה זו
  • מחר המדד 1393 ויום חמישי 1374 (ל"ת)
    מחר מחר 09/02/2016 21:08
  • פו הדוב 09/02/2016 20:50
    יכול להיות שימשיכו יכול להיות שימצאו תחתית באיזה שהוא שלב שאתה לא יכול לצפות אותו רווח גדול היה לך רק עם תקנה לכל אורך הירודות
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: