ראלי חזק בוול סטריט: אחרי שצלל בחדות - הנאסד"ק תיקן וזינק 2%

גו פרו התרסקה במסחר, ענקית הבנקאות ג'יפי מורגן עם תוצאות חזקות, מניות האנרגיה זינקו
מתן בן ברוך | (24)
נושאים בכתבה וול סטריט

אחרי שיום (ה') המסחר בוול סטריט נפתח בעצבנות גדולה כאשר המדדים נעו באגרסיביות בין ירידות לעליות, לקראת אמצע המסחר המדדים מצאו כיוון והם ננעלו בסיום בעליות שערים חדות. התנודתיות בשוק בתחילת המסחר הייתה גבוהה מאוד כאשר תוך דקות מדד הנאסד"ק שכבר צלל ב-1.2% מחק את הירידות וכבר עבר לעליות שערים. מדד ה-S&P500 מצידו סגר את יום המסחר הטוב ביותר מזה ששה שבועות.

הסיבה ככל הנראה לסיבוב הפרסה במדדים קשורה בעובדה שמחיר הנפט התאושש היום וזינק ב-2.36% למחיר של 31.2 דולר לחבית (לסיפור המלא). נציין לטובה גם את סקטור מניות האנרגיה שזינק ביותר מ-4%.

מדד הדאו ג'ונס עלה 1.4%, ה-S&P500 טיפס 1.66% והנאסד"ק התחזק 1.97%

המשקיעים מנסים להתאושש מפתיחת השנה הגרועה ביותר בכל הזמנים כאשר ברקע עונת הדוחות נכנסת להילוך גבוה וצפויה להשפיע על המגמה בשוק. בתוך כך, הסנטימנט השלילי שנוצר על רקע החשש מהאטה הכלכלית בסין ומהירידה החדה במחיר הנפט צפוי להמשיך להכביד.

נזכיר כי אתמול הסוחרים פשוט זרקו סחורה ובסיום מדד הנאסד"ק צנח 3.4% במה שנרשם כיום הגרוע ביותר למדדים מזה שלושה חודשים. המדד שנפגע בצורה הקשה ביותר וכבר נכנס לטריטוריה הדובית, הוא מדד המניות הקטנות בארה"ב - ראסל 2000. המדד נמצא כעת בשפל של שנתיים וחצי כאשר מתחילת השנה המדד צלל כבר ביותר מ-10%. נציין גם את מדד הנאסד"ק שנסחר מוקדם יותר במסחר בשפל של 14 חודשים אך התאושש בסיום.

ובתוך כל הסערה, גם עונת הדוחות שנפתחה השבוע נכנסת להילוך גבוה. ענקית הבנקאות ג'יפי מורגן (סימול: JPM) כבר הספיקה לדווח לפני המסחר על תוצאות חיוביות (הרחבה בהמשך). גם יצרנית השבבים אינטל (סימול: INTC) תדווח היום לאחר סיום המסחר. מחר תצטרף לרשימה גם ענקית הבנקאות סיטיגרופ (סימול: C). בינתיים האנליסטים בוול סטריט לא אופטימיים במיוחד והם צופים ירידה של 6.7% ברווחי החברות הנסחרות במדד ה-S&P500.

ביומן המאקרו היום לא התפרסמו דיווחים משמעותיים מלבד נתון התביעות הראשוניות לדמי אבטלה בארה"ב שהתפרסם טרם המסחר (15:30). הנתון הציג קריאה של 284 אלף תביעות, מעט מעל לצפי הכלכלנים ל-275 אלף תביעות.

מניות במרכז

ג'יפי מורגן (סימול: JPM), החברה דיווחה על תוצאות טובות מן הצפוי בעיקר הודות לפעילות הרווחית בחטיבת בנקאות ההשקעות. הבנק הגדול בארה"ב (על פי נכסים) דיווח על רווח של 5.43 מיליארד דולר או 1.32 דולר למניה ב-Q4 על הכנסות של 23.75 מיליארד דולר. האנליסטים מצידם ציפו לרווח למניה של 1.25 דולר למניה על הכנסות של 22.89 מיליארד דולר. עוד נציין כי הבנק רשם תשואה על ההון של 9% - בדומה לרבעון הקודם (לסיקור המלא)

אינטל (סימול: INTC), ענקית השבבים צפויה לדווח בסיום על רווח למניה של 0.63 דולר על הכנסות של 14.8 מיליארד דולר.

גו פרו (סימול: GPRO), יצרנית מצלמות האקסטרים אכזבה את המשקיעים לאחר שפרסמה אמש עם סיום המסחר תחזית מכירות חלשה במיוחד. החברה הודיעה כי היא צופה מכירות בהיקף של 435 מיליון דולר ברבעון האחרון של השנה לעומת צפי השוק למכירות של 508 מיליון דולר. מדובר בתחזית הנמוכה מ-14% מציפיות השוק. בנוסף החברה הודיעה כי תקצץ 7% מכוח האדם בחברה (לסיקור המלא)

בסט ביי (סימול: BBY), קמעונאית מוצרי החשמל רשמה מכירות חלשות מן הצפוי בתקופת החגים ובנוסף חתכה את תחזית ההכנסות שלה לרבעון האחרון של השנה ב-4% (לסיקור המלא).

תגובות לכתבה(24):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 16.
    ציון 15/01/2016 09:37
    הגב לתגובה זו
    נהיה אופציה של נפט
  • 15.
    איזה תאורים דרמטיים! צלל,זינק,סחף,המריא (ל"ת)
    יעקב 15/01/2016 08:28
    הגב לתגובה זו
  • 14.
    נדנדה מטורפת למעלה למטה היא סימן רע! (ל"ת)
    אני שוקל לברוח מהכל 15/01/2016 05:50
    הגב לתגובה זו
  • 13.
    ריאלי 14/01/2016 23:06
    הגב לתגובה זו
    כהמלצת רוב בתי ההשקעות בעולם. אף פעם הכלכלה לא היתה חולה בכל כך הרבה מחלות כמו היום. ב 2008 זה היה רק הסאב פריים ב 2000 בועת הדוט נט, היום- נפט, טרור בינלאומי, איראן, ריביות אפס בעולם, משק סיני בצרות, יוון וספרד בגוש היורו, והכי בעייתי? העולם השתמש בכל התותחים הכבדים שלו במשבר הקודם. תראו מה היה היחס חוב תוצר של ארהב לפני 2008 וכמה הוא היום.. במילים אחרות, שומר נפשו ירחק מהבורסות בתקופה הקרובה
  • 12.
    יויו 14/01/2016 23:00
    הגב לתגובה זו
    הבורסה היא עניין מעניין, כולם רוצים להתעשר ממנה, וכולם כמעט מפסידים ממנה. דיי מצחיק.
  • 11.
    היה חכם בביזפורטל שראה בכוכבים שטאואר מניה טובה (ל"ת)
    אין נביא בעירו 14/01/2016 22:44
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    # זהירות: שוק שיורד ועולה בפראות בסוף מתרסק # (ל"ת)
    אנליסט 14/01/2016 22:38
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    אבי 14/01/2016 21:52
    הגב לתגובה זו
    מסקנה: אף אחד לא יודע לאן השוק הולךהכל ספקולציות. לא יותר
  • קלג 14/01/2016 23:04
    הגב לתגובה זו
    פה-בטוח לא.
  • 8.
    ירון הלמן השקעות TM 14/01/2016 21:49
    הגב לתגובה זו
    לשווקים הארופאיים לוקח זמן רב יותר למתן ירידות, להתייצב ולחזור לצמיחה מתונה ובטוחה. אצל האמרקאים הנתונים רצים מעט יותר מהר. בהיבט של שוק המניות הישראלי יש להתמקד בעיקר במניות גדולות עם גרף חיובי במרווח שבין אוגוסט לדצמבר, דוגמת ת"א 25 וסקטור הגז, משק האנרגיה העולמי ספג ירידה משמעותית וצפוי לתקן ביצבות מתונה לאורך זמן. שם המשחק הוא סבלנות במרחב תנודתי. אין באמור לעיל משום המלצה ו\או שידול להשקעה בע"נ כלשהן.
  • 7.
    אינפלציה 14/01/2016 21:06
    הגב לתגובה זו
    ירידה בביקושים ושוק העבודה שיחלש, אלה אם הפד יחליט להתאבד ולעשות עוד סיבוב של הדפסת כסף.
  • 6.
    נקווה שמהלך עליות ולא תיקון חד יומי. (ל"ת)
    משקיע קטן 14/01/2016 20:46
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    מה קורה לטאואר? (ל"ת)
    רני 14/01/2016 19:26
    הגב לתגובה זו
  • אחד העם 14/01/2016 20:32
    הגב לתגובה זו
    http://finance.yahoo.com/news/shareholder-alert-bronstein-gewirtz-grossman-175500930.html
  • משקיע 14/01/2016 19:48
    הגב לתגובה זו
    הנהלת החברה אדישה לשער החברה העיקר לקבל משכורות גבוהות ולנהל ברמה של המאה הקודמת
  • 4.
    עוד מעט הכל נופל (ל"ת)
    שי 14/01/2016 18:51
    הגב לתגובה זו
  • או שלא. (ל"ת)
    GILIS 14/01/2016 21:37
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    ביו 14/01/2016 18:45
    הגב לתגובה זו
    Sabby Healthcare Master Fund, Ltd. provided an update on share ownership of Eleven Biotherapeutics המאזן מרשים 46 מיליון דולר מזומן ויש גם נתוני data באופק.
  • 2.
    חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח (ל"ת)
    מאיר 14/01/2016 18:43
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    יגמר אדום (ל"ת)
    פילוא 14/01/2016 18:13
    הגב לתגובה זו
  • ביו 14/01/2016 18:47
    הגב לתגובה זו
    דעתי.
  • גבר 14/01/2016 20:35
    מה אצה עונה למפגר הזה
  • נקודה למחשבה 14/01/2016 20:33
    1.7% זה פיבונצ'י של 3.4% 51 פיבונצ'י
  • ירידות חדות של אתמול 14/01/2016 20:31
    זה יהיה מינורי לעומת הצניחה חופשית של אתמול
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: