המפקחת דורשת מהבנקים: עוברים לבנקאות דיגיטלית? גבשו מדיניות תוך חודשים

גיא בן סימון | (6)
נושאים בכתבה בנקים

המפקחת על הבנקים חדוה בר שלחה היום מכתב למנהלי הבנקים בישראל המתריע מפני ירידת איכות השירות כתוצאה מהמעבר לבנקאות הדיגיטלית. בשנים האחרונות חל שינוי בצריכת השירותים הבנקאיים והמפקחת מתריע מפני מצב בו הציבור יתמודד עם סגירת סניפים וצמצום עמדות הטלרים בבנקים.

לאחרונה הציבור משתמש יותר במכשירים למשיכת מזומן, במכונות להפקדת שיקים, פעילות באמצעות האינטרנט ושימוש באפליקציות בטלפון החכם - מה שמייתר את ההגעה לפקיד הבנק. בחלק מהבנקים, המעבר מתבטא בסגירת סניפים וצמצום עמדות הטלרים בסניפים, וכן להחלפת עמדות אלו במכשירים האוטומטיים.

המפקחת על הבנקים מבקשת כעת מהמנכ"לים לגבש מדיניות עד סוף ינואר 2016, שתתן מענה לאלו המתקשים בהסתגלות לאמצעים הטכנולוגיים, וכן על הליך ההתייעלות שבכוונתם לעשות. במסמך המדיניות הבנקים נדרשים להתייחס, בין היתר, לתוכנית צמצום הסניפים, לפריסת המכשירים האוטומטיים, והתייחסות לליווי של הציבור המאותגר טכנולוגית בבנקים שצפויים לצמצם את מספר הסניפים והטלרים.

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    הדיגיטלי יפיל להם את העמלות (ל"ת)
    דני 06/12/2015 21:55
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    חזירים רעבים 06/12/2015 21:52
    הגב לתגובה זו
    לא ניתן לקנות ולמכור מניות בטלפון ישיר .... אומנם הם חוסכים בכוח אדם אבל מצד שני הציבור יעשה פחות פעולות בגלל שבאפליקציה זה מסורבל ונתון להרבה טעויות ...... ממש לא מבין אותם........
  • 4.
    הבנקים מזלזלים באוכלוסיה הבוגרת..... בושה (ל"ת)
    קורא 06/12/2015 14:42
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מוטי 06/12/2015 14:20
    הגב לתגובה זו
    עכשיו על כל תקלה שתקרה יגידו "זה לא אנחנו זה המחשב"!!! יעלם לך כסף מחשבון או פקודת בורסה לא תבוצע בהתאם להוראה , המחשב אשם! זה לא אנחנו. בקיצור הרובוטיזציה פותרת אותם מכל אחריות. נבלות!!!
  • 2.
    בלאומי אפילו התוכנה החדשה אין לה המינימום בני"ע (ל"ת)
    בדיחה הדיגיטליזציה 06/12/2015 14:07
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    שמטוב 06/12/2015 13:59
    הגב לתגובה זו
    אלא מחייב אותי להשתמש במשיכה דרך מסוף דיגיטלי. מספר סיבות החשובות בהן מבחינתי: 1) המשיכה ממסוף מוגבלת ל 4000 שקל ליום וזו הגבלה מאוד לא נוחה . 2) חוץ מזה שמשיכה עם כרטיס מגנטי פחות נוחה ממשיכה דרך פקיד: יש אפשרות של טעות מקרית של הלקוח וקשה לזהות איפה הטעות, המכונה עשויה להיות לא תקינה ולבלוע את הכרטיס (כבר ראיתי שזה קורה), במקרה כזה אני צריך להתרוצץ. זה סוג התקלות המוכר לנו משיחות מנותבות בטלפון (אם "כך וכך" לחץ מספר 1, אם "כך וכך" לחץ מספר 2 ועוד הנחיות מבלבלות, ובסוף מגיעים לפעולה שונה מהמבוקש). שלא יבלבלו לי את המוח על "לקוחות מאותגרים". השיטה מאותגרת, כלומר מחורבנת. 3) במשיכה דרך פקיד אני מקבל דיווח בעל פה (ובחינם) מה היתרה או פעולות בולטות אחרונות. 4) במשיכה דרך פקיד, ערכי השטרות הם לפי נוחיותי (לא נוח שכל המזומן יהיה בשטרות של 200 שקל, וגם לא שכולם יהיו ב- 100 שקל). אני מבין שהבנק רוצה להתייעל אבל הוא עושה זאת על חשבון איכות השירות. שיחפשו לקוחות שמוכנים להטרטר. מתארים במילים יפות את הורדת איכות השירות(יעני שירות מתקדם יותר, לקוחות מאותגרים ועוד זיבולי מוח).