ראלי ענק בוול סטריט: מדד הדאו ג'ונס קפץ 2.1%

הסוחרים מעריכים סיכוי של 80% להעלאת ריבית בחודש הבא וכעת כל העיניים נשואות לג'נט ילן ב-16 לדצמבר
מתן בן ברוך | (14)
נושאים בכתבה וול סטריט

יום (ו') המסחר האחרון לשבוע בוול סטריט ננעל בעליות שערים חדות. מדד ה-S&P500 התאושש מהיום הגרוע ביותר שלו מזה חודשיים לאחר שצנח אתמול ב-1.44% ורשם היום את היום הטוב ביותר שלו מאז ה-8 לספטמבר. הירידות של אתמול נזכיר, נבעו בעיקר מהאכזבה של המשקיעים מהצעדים אותם נקט מאריו דראגי, צעדים שלא סיפקו את ציפיות השוק.

מדד הדאו ג'ונס הוסיף 2.12%, ה-S&P500 טיפס 2.05% והנאסד"ק עלה 2.08%.

עוד לפני המסחר הפוקוס של המשקיעים עמד כמובן על דוח התעסוקה לחודש נובמבר שהתפרסם בשעה 15:30. דוח התעסוקה רשם תוספת של 211 אלף משרות, מעל לצפי שעמד על 200 אלף משרות כאשר שיעור האבטלה נשאר על כנו ברמה של 5% - בהתאם לצפי. האירוע הזה הוא האירוע האחרון הקריטי לפני החלטת הריבית של הפדרל ריזרב ב-16 לדצמבר ולפי שעה נראה כי הדרך להעלאת ריבית קרובה מתמיד.

בינתיים, הסוחרים בשוק מעריכים כבר את הסבירות להעלאת ריבית ראשונה מאז 2006 ב-80% ונציין שזוהי עוד עלייה בסבירות כאשר לפני הדוח הסבירות עמדה על 79%.

מניות במרכז

לינקדאין (סימול: LNKD), בנק ההשקעות היפני Nomura החל לסקר את המניה והעניק לה המלצת "קנייה". בבנק מציינים כי האתר מציע כיום מוצרים משודרגים לקהל המשתמשים וכי הוא השחקן הדומיננטי בתחום הרשתות המקצועיות ברשת.

קוואלקום (סימול: QCOM), בית ההשקעות Pacific Crest החל לסקר את חברת השבבים ומעניק לה המלצת "משקל יתר" יחד עם מחיר יעד של 64 דולר למניה - מחיר המשקף אפסייד של 24% ממחיר המניה כיום. בבית ההשקעות ציינו כי החברה צפויה לקבל רוח גבית עם ההשקה של הסמארטפון החדש Samsung Galaxy S7 בשנה הבאה בו יהיו שבבים של החברה.

שוק הסחורות

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    פיצוץ ביום ראשון ? 05/12/2015 09:56
    הגב לתגובה זו
    או שלא ? או שכן ? כל מקרה שבוע של 3 אחוז אצלנו ? יכול להיות לא ?
  • 9.
    ג'ון 05/12/2015 08:56
    הגב לתגובה זו
    אתמול שמתם תמונה של דוב,היום שהוא הכי טוב בשלושת החודשים האחרונים.לא שמים לנו תמונה של שור זועם ,אם אין לכם תחפשו בגוגל.
  • 8.
    אצלנו בים א ירידות חדות. תשעה באב כל השנה (ל"ת)
    יום א 05/12/2015 08:53
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    שבוע הבא הדאקס יתחיל להתאושש. (ל"ת)
    רם 04/12/2015 23:14
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    אברהם 04/12/2015 20:50
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד , כאשר יש דברים טובים ביזפורטל תמיד יודע לנסח את המאמר בצורה יפה והוגנת, שבוע וחג שמח
  • 5.
    לימור 04/12/2015 20:25
    הגב לתגובה זו
    אם יהיה תשואה שלילית על הכסף. אנשים יצאו החוצה ואז ניגמר הפונזי. אז חייבים להראות להם פלוס
  • זיו 05/12/2015 07:00
    הגב לתגובה זו
    תסתכלי רק על אפל וגוגל שתי חברות עמק ממש מפלצות האחת בשווי 660 מליארד השניה כבר איזה 550 מליארד הן לא בועות הן האמת מפלצות והם יגדלו עוד כי הם העתיד. גוגל לבד מייצרת חשמל לקרור הדתא של העולם בשווי של כמה מדינות . העולם מזין המידע חדש כל יום כמעט פי כמה מה שמגדיל את הצורך בקרור חשמל עובדים וכו וכו בקיצור אין בועה בניגוד ל2008 בועת הדוט קום. בנתיים קמות חברות ביוטכנולוגיה שיהוו את העתיד ואז בבבבבום עליות
  • אבל לא מרוויחה . מקווה שהשנה תהיה גם תשואה חיובית (ל"ת)
    לימור 05/12/2015 17:11
  • 4.
    מי צריך רולטה ? אם יש בורסה.עדיף רולטה!!!! (ל"ת)
    אמיר 04/12/2015 20:19
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    מנסה להבין 04/12/2015 20:00
    הגב לתגובה זו
    פעם אחת אתם אומרים בגלל שהסיכויים גדולים להעלאת ריבית בזמנו היה 50% ו60% אז הבורסה יורדת ועכשיו יש סיכוי של 80% שהריבית תעלה אז הבורסה עולה בקיצור אני לא מבין גדול אבל נראה לי שגם אתם לא
  • 2.
    זיו 04/12/2015 18:11
    הגב לתגובה זו
    יום ראשון אצלנו יתחיל בירידות שערים בגלל ארביטראז שלילי בגלל הדולר שבנק ישראל שכח לקנות היום . אבל זה פיקטיבי . ביום ראשון יתחיל הראלי החזק של השבוע . הדאנס יזנק בשני וכל בורסות העולם . בסוף הריביות אפסיות והמניות באפסייד מטורף . הרי בארהב גוגל ואפל ישברו שיאים האחרות רק צריכות לתקן טכני ובבבבבבבבום
  • ניר 04/12/2015 20:56
    הגב לתגובה זו
    הגדרה מילונית בבקשה
  • זיו 05/12/2015 06:48
    בבבבבבום משמעותו פיצוץ. מהמילה בום טראח. בקיצור בבבבום זה התפוצצות למעלה . יעני אחרי פתיחה של ירידות בראשון יהיו עליות בשאר השבוע ....בבבבבום
  • 1.
    ציון 04/12/2015 18:00
    הגב לתגובה זו
    רק אמריקה תקבע את המומנטום ולא דראגי המעפן הזה והיורו שלו מי סופר אותם עד סוף החודש היורו חוזר ל4 למקום המעפן שלו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: