סגירה חזקה בוול סטריט: הדאו ג'ונס עלה 1.3%, הנפט ופישר דחפו קדימה

מניית חברת האחזקות של באפט המשיכה לרדת כך גם מניית טסלה, אקסון מובייל עלתה כמעט 2.5% 
אלמוג עזר | (13)
נושאים בכתבה וול סטריט

הסתיים לו יום הראשון לשבוע המסחר בוול סטריט בעליות שערים חדות. נציין כי עליות השערים היומיות הן בגדר שינוי משמעותי כאשר זו הפעם הראשונה מזה שבעה ימי מסחר רצופים בה הדאו ג'ונס רשם עליות.

חלק מהסנטימנט החיובי של פתיחת השבוע, מיוחס לסטאנלי פישר, סגן הפד' האמריקני שטען כי כל עוד האינפלציה במדינה לא תחזור לנורמאלית - לא תיתכן העלאת ריבית במדינה. קריאה מלאה נציין כי בפעם האחרונה שנרשמה העלאת ריבית בארה"ב זה היה בשנת 2008, אם כי רוב המשקיעים מאמינים כי זו תעלה עוד בשנה הנוכחית. מנוע נוסף לעליות היומיות היא ההתאוששות שנרשמת במחירי הנפט ששולחת את מניות האנרגיה לזינוק שערים. לקריאה מלאה

מדדי וול סטריט 

דאו ג'ונס 0.16%

 

נאסד"ק -0.21%

S&P 500 0.13%

מניות בכותרות 

טסלה (סימול: TSLA) ביום רביעי האחרון פורסם כי יצרנית המכוניות מתכוונת להוריד את כמות הרכבים שתכננה לייצר בשנה הנוכחית ובשנה הבאה. בפרסומים אחרים התברר כי טסלה עדיין מפסידה 4,000 דולר על כל מכונית שהיא מוכרת.

מנכ"ל החברה אלון מאסק ממשיך לדבוק בהתחייבותו כי ברבעון הראשון של שנת 2016 החברה תהיה רווחית מספיק בכדי לעבור מייצור מכוניות יוקרה לייצור המוני. מאסק אינו שולל גיוס הון נוסף לחברה ובתוך כך מכירה נוספת של מניות.

ברקשייר האתוואי (סימול: BRK) - החברה של המיליארדר וורן באפט הודיעה היום על רכישה משמעותית לוול סטריט של חברת Precision Castparts. עלות העסקה תמורת 37.2 מיליארד דולר. קריאה המלאה

חברה נוספת מחברת האחזקות של ברקשייר האת'וואי תפרסם היום את הדוחות הפיננסיים שלה - קראפט היינץ (סימול: KHC). התאגיד שנוצר לו בתחילת השנה ידווח עם סגירת המסחר את תוצאותיו הפיננסיות לרבעון השני של השנה.

אקסון מובייל EXXON MOBIL- ענקית הנפט והגז המשיכה בשבוע השעבר לאבד גובה בעקבות הירידה החדה במחירי הנפט מאז אמצע יוני. את השבוע האחרון המניה סגרה בשפל שנתי של 76.85 דולר. היום החברה רשמה התאוששות מרשימה עם עלייה של 2.3% אל מחיר של 78.6 דולר למניה. 

איזו הפתעה מכינים באפל למשקיעים בשבוע הבא? לקריאה המלאה

 סחורות 

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    א רמגדון א וריה 11/08/2015 09:17
    הגב לתגובה זו
    מצטערים...מיצינו...
  • 9.
    מושון 11/08/2015 08:12
    הגב לתגובה זו
    יש התחלה למיזם משותף דווח בכל רגע. מדובר בהרבה כסף נקי שיכנס לטאואר .אולי נזכה לקבל בפעם הראשונה דיבידנד.
  • 8.
    מחר מעוף 1730 (ל"ת)
    שושנה 10/08/2015 22:25
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    גיא 10/08/2015 22:13
    הגב לתגובה זו
    כל פעם שיש מעידה, מפמפמים לתקשורת את המילים הנכונות, תוך שמירת ערפל, כדי לתת ל"משקיעים" תקווה שהלא משנה מה יקרה, השוק יעלה. עוד יחקרו את הסיפור הזה.
  • 6.
    באבא זה רק התחלה 10/08/2015 21:55
    הגב לתגובה זו
    http://finance.yahoo.com/news/alibaba-invest-4-6-billion-092335819.html
  • 5.
    מאוהב 10/08/2015 21:19
    הגב לתגובה זו
    לא ציפיתי שכך אתאהב ..
  • 4.
    מאוהב 10/08/2015 21:18
    הגב לתגובה זו
    אני פורח
  • 3.
    אורי 10/08/2015 20:25
    הגב לתגובה זו
    תהיו מוכנים לשבירת שיאים במעוף
  • Sus 10/08/2015 21:22
    הגב לתגובה זו
    אחינו היקר ..
  • 2.
    פרפורים אחרונים כך נראה (ל"ת)
    בננה 10/08/2015 19:52
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    זה נקרא קפיצת חתול מת, סוף היום חוזרים לירידות (ל"ת)
    רועי 10/08/2015 16:42
    הגב לתגובה זו
  • מה קרה חבר...אתה עמוס בפוטים?..לא נעים ! (ל"ת)
    צבי 10/08/2015 22:44
    הגב לתגובה זו
  • לאה 10/08/2015 20:14
    הגב לתגובה זו
    מה יש לכם מירידות. אתם לא רואים רק עליות?
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: