חברת אפל: השערות על דחיית השקת השעון החכם, המנייה מאבדת גובה

חברות כמו סמסונג ו- Xiaomi השיקו מכבר את השעונים החכמים שלהם. לא מן הנמנע שהדחיה מגיעה בעקבות השקת השעונים החכמים על ידי חברות אחרות 
אלמוג עזר | (1)
נושאים בכתבה אפל

בסוף ינואר האחרון, מנכ"ל אפל טים קוק בשיחה רבעונית עם המשקיעים, הכריז רשמית על כך שהשעון החכם מבית אפל יימכר לצרכנים החל מחודש אפריל. היום, ההערכות הן שההשקה תצטרך להידחה מחדש. הציפיות ממשיכות להיות גבוהות, אך נראה כי אפל איבדה את ההובלה בתחום.

חברות כמו סמסונג ו- Xiaomi השיקו מכבר את השעונים החכמים שלהם וכרגע אוחזים בחלק המוחלט של השוק. לא מן הנמנע שהדחיה מגיעה בעקבות השקת השעונים החכמים על ידי חברות האחרות. מצב שגורם לאפל לעשות מקצה שיפורים במוצר שלה בכדי לבדל אותו אל מול המתחרים. 

מניית אפל APPLE תומחרה באמצע פברואר בשיא של כל הזמנים והגיעה לשווי של 133 דולרים. מאז נחלשה המניה והיום היא נסחרת בשווי של 126.4 דולרים. בשלב טרום המסחר היום, מניית החברה משילה 0.2%.

חברת המחקר Strategy Analytics טוענת שהאיחור של אפל הוא לא יותר מ"איחור אופנתי" והחברה תשתלט על שוק השעונים החכמים בהמשך שנת 2015. הצפי של החברה הוא לכמות משלוחים מאפל של 15 מיליון שעונים חכמים שיהוו 55% מגודל השוק בהמשך השנה.  

מותג התפוח

לדברי חברת המחקר, שוק השעונים החכמים ימשיך להתנהל בעצלתיים עד אשר אפל תיכנס לשוק ותהפוך אותו לרלוואנטי יותר כלפי הצרכנים. כך על פי הדוחות של החברה. "שוק השעונים החכמים צפוי לצמוח בשנה הקרובה ב-600%, מכמות של 4.6 מיליון שנמכרו ב-2014 ל-28.1 מיליון יחידות בשנת 2015". 

השעון החכם של אפל שמיוצב על ידי החברה כפריט אופנה וגאדג'ט אלקטרוני, אמור להיות משווק בשבוע הבא (9.3.15). מאז הציגה החברה את השעון באוקטובר האחרון, חברת אפל מחזיקה את הקלפים קרוב לחזה ואינה חושפת מידע לגבי  המועד המוחלט של שיווקו.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    מפולת: "מניית החברה משילה 0.2%." (ל"ת)
    ביז-בורדל 06/03/2015 13:14
    הגב לתגובה זו

ההנפקה הטכנ' הגדולה בהיסטוריה: פייסבוק שווה 104 מיליארד דולר - צוקרברג שווה 'רק' 19.1 מיליארד

מדובר בטווח העליון ביותר שהחברה קבע לצורך ההנפקה; מחיר ההנפקה קובע לפייסבוק שווי שוק של 104 מיליארד ד'
הרשת החברתית הגדולה בעולם תפתח היום בצהריים (18:30 זמן ישראל) את יומה הראשון בבורסת ניו יורק, כאשר היא כבר תחל להיסחר בשער של 38 דולר למניה. החברה גייסה באמצעות הנפקת 421 מיליון ממניותיה כ-16 מיליארד דולר, מדובר בהנפקה של חברת טכנולוגיה הגדולה בהיסטוריה. חלק ניכר מתמורת ההנפקה יכנס לכיסיהם של המשקיעים הוותיקים של פייסבוק, ביניהם גולדמן זאקס (סימול: GS) ומיקרוסופט (סימול: MSFT). במחיר ההנפקה כאמור, 503.6 מיליון המניות והאופציות שמחזיק מארק צוקרברג מוערכות בסכום דמיוני ובלתי נתפס של כ-19.1 מיליארד דולרים. סכום זה ש'באמתחתו' עושה אותו עשיר יותר ממייסדיי חברת גוגל (סימול: GOOG); סרגיי ברין ולארי פייג', כך לפי מדד המיליארדים של בלומברג. אדוארדו סברין, אחד ממייסדי פייסבוק, מסמן בהנפקה את אחת ההצלחות הגדולות ביותר בתחום ההשקעות הפיננסיות כשהוא צפוי לגרוף לכיסו כ-4 מיליארד דולר בהנפקה, לאחר שהשקיע סכום כולל של 30 אלף דולר בהקמת החברה. כאמור, התקשורת האמריקנית התמקדה רבות בסברין בזמן האחרון, לאחר שוויתר על אזרחותו האמריקנית וקיבל על עצמו אזרחות סינגפורית. בסינגפור אין מיסוי על רווחי הון והמיסוי על השכר יכול להגיע עד 20% בלבד. פייסבוק (סימול: FB) הודיעה מוקדם יותר השבוע כי היא מרימה את טווח מחיר ההנפקה לבין 34 עד 38 דולר למניה, לעומת 28 עד 35 דולר, וסימנה בכך את תיאבון המשקיעים לקחת חלק בהנפקה. הרמת המחיר תעניק לחברה שווי שוק שינוע בין 93 עד 104 מיליארד דולר. הביקוש החזק למניית פייסבוק התיר לכמה ממשקיעי החברה ראשונים למכור יותר מניות ממה שתיכננו בהתחלה. מספר גורמים אנונימיים אמרו לוול סטריט ג'ורנל כי החברה היא זאת שביקשה ממשקיעיה לעשות את המהלך הזה. ההנפקה המוגדלת מגיעה בזמן שמספר שאלות עלו בנוגע למודל הפירסום העיסקי של החברה, אשר אחראי ל-80% מהיקף ההכנסות. רבים מהמשתמשים של פייסבוק עוברים לאפליקציות למכשירי ניידים, שם החברה טרם הצליחה לבסס מודל מוצלח לפירסום. הרשת החברתית תתמודד ביומה הראשון עם לא מעט לחץ, לאחר שהמדדים המובילים בוול סטריט מסמנים רצף ירידות של 5 ימים. כזכור, יצרנית הרכב GM (סימול: GM) הודיעה לפני יומיים כי היא מושכת את קמפיין הפרסום שלה על גבי פלטפורמת פייסבוק בטענה כי הוא משפיע בצורה מינורית ביותר על החלטות הרכישה של הצרכנים. קרלוס קריג'נר מברנשטיין ריסרץ' כתב במכתב ללקוחותיו כי הצהרת GM הייתה מהלך של "חדשות רעות" ועלולה להשפיע בצורה מתמשכת על לקוחות נוספים של החברה. "אחד יכול להסיק כי מה ש GM מצאה גם אחרים ימצאו, וזה יקשה מאוד על הכנסות פייסבוק", כתב קריג'נר. יש מספר חברות 'טפיליות', כאלה ש'רוכבות' על ההצלחה של פייסבוק - בין אם אלו ספקים, מתחרים או שותפים - אשר מציעות למשקיעים שאינם חברים באליטה של וול סטריט, ואינם יכולים באמת לרכוש כיום מניות של ענקית הרשת החברתית, הזדמנות להרוויח בעצמם מההנפקה של השנההכנסו לרשימת 10 המניות לתת להן 'לייק' כשפייסבוק תהפוך היום לחב' ציבורית. באופן רגיל, אנשי פנים (עובדים בד"כ) ומחזיקים גדולים בחברה שמונפקת לראשונה לציבור, חייבים לחכות 180 ימים לפני שהם יכולים למכור את מניותיהם לחיצוניים. במהלך לא רגיל, פייסבוק (סימול: FB) 'קימבנה' את תקופת ההמתנה הזו, ואיפשרה מהלך לפיו מניות נוספות יימכרו לציבור רק 3 חודשים מהיוםאל תגידו שלא ידעתם: 'קומבינה' לרציניים בלבד - עוד 91 ימים פייסבוק עלולה לחוות גל מכירות ענק.