הזוכים הגדולים של גביע העולם: הרשתות החברתיות וענקי המדיה

ציוצים בטוויטר, אזכורים אינסופיים בפייסבוק והכנסות גדלות מפרסומות. לא רק הצופים בבית נהנים מהמונדיאל
מתן בן ברוך |

גרמניה וארגנטינה, אלו 2 העולות הגדולות לגמר גביע העולם בכדורגל שיערך ביום ראשון בברזיל. אחת מהן תהיה המנצחת הגדולה, לפחות בכל מה שקשור בכדורגל. כשמדברים על דולרים וסנטים הזוכות הגדולות של המונדיאל הזה הן הרשתות החברתיות וחברות התקשורת והמדיה המסורתיות.

כאשר בארה"ב, המונדיאל שבר כל שיאי רייטינג אפשריים עבור רשת הספורט ESPN שהגדילה משמעותית את ההכנסות מפרסום שלה בעקבות שידורי המונדיאל. הנהנית העיקרית מההצלחה העצומה והפופלריות של המונדיאל בארה"ב היא חברת דיסני (סימול: DIS) השולטת ברשת הספורט ESPN. דיסני שילמה כ-100 מיליון דולר עבור זכויות השידור של המונדיאל, מה שהתברר בדיעבד כהצלחה מסחררת.

השאלה המתבקשת כרגע היא האם רשת FOX שרכשה את זכויות השידור עבור גביעי העולם שיערכו ב-2018 ו-2022 תמורת סכום עתק של 425 מיליון דולר תצליח גם היא לגרוף רווחים נאים מאירוע הכדורגל הגדול בעולם. רבים מאמינים שההצלחה והמשחקים המרגשים בהם נבחרת ארה"ב השתתפה יצרו קהל אוהדים מסור חדש ברחבי ארה"ב. אך אליה וקוץ בה, הטורנירים הבאים ייערכו בקטאר וברוסיה, מה שיגרום לשעות צפייה מאוד לא נוחות עבור האמריקנים.

כשמדובר במדיה החברתית, גביע העולם היה האירוע הגדול ביותר אחריו עקבו פייסבוק (סימול: FB) וטוויטר (סימול: TWTR). בפייסבוק חשפו כי ליותר מ-300 מיליון משתמשים ברשת החברתית הגדולה בעולם הייתה חשיפה ליותר מ-2 מיליארד אזכורים שונים לגבי משחקי המונדיאל. המשחק בין ברזיל לגרמניה גרר אחריו כ-200 מיליון איזכורים מ-66 מיליון משתמשים, שיא עבור משחק בודד במונדיאל.

בטוויטר דיווחו כי המשחק בין ברזיל לגרמניה הביא ל-35.6 מיליון ציוצים והיה לאירוע הספורט המדובר ביותר בפלטפורמה בכל הזמנים. בכל דקה היו כ-580 אלף ציוצים בנוגע למשחק. יהיה מעניין לראות האם אירוע הכדורגל הגדול בעולם סייע לפייסבוק ולטוויטר להגדיל את בסיס המשתמשים שלהם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה

זו השנה ה-8 שהשורים שולטים בוול סטריט, והדבר שמסוכן יותר מהתיקון עצמו הוא חוסר המודעות

איתן יונסי |
נושאים בכתבה וול סטריט
בזמן ששוק המניות חגג בשבוע שעבר 8 שנים של עליות שערים, והינו השוק השורי ה-2 באורכו בהיסטוריה, הסיכון לתיקון בשווקים הולך וגדל. אף אחד לא יכול לדעת מתי התיקון יגיע, מה יהיה הטריגר לכך, או כמה עמוק הוא צפוי להיות, אך מה שיותר מסוכן מהתיקון עצמו הוא העובדה שישנם משקיעים רבים שאינם מודעים לסכומים שהם מסכנים. קנדריק וויקמן, מנכ"ל חברת הטכנולוגיה הפיננסית וניתוחי השקעות FinMason, אמר כי "אם מסתכלים על השוק בראייה היסטורית, חווינו בממוצע התרסקות אחת לכל 8 עד 10 שנים, עם שיעור צניחה ממוצע של כ-42%". וויקמן ציין כי על פי סקר risk tolerance, המאפיין את רמת הסיכון בתיק לצרכיו של הלקוח, משקיעים רבים אינם מודעים כלל להשפעה על תיק הנכסים שלהם במקרה ושוק המניות יספוג מכה קשה. לדבריו, רוב המשקיעים אינם מודעים לרמת הסיכון שהתיק שלהם חשוף אליו, וכתוצאה מכך הם מקבלים החלטות שגויות בתזמון הגרוע ביותר, כמו מכירת הנכסים עמוק בתוך התיקון. וויקמן טוען שזו "בעיה חמורה". לדבריו, רוב התגובות של אינדיבידואלים להפסדים שאינם צפויים גרועים בהרבה מהתגובות להפסד שנקלח בחשבון כאפשרי. לפי הסקר, רק 57% מהמשקיעים (אלה עם יועץ השקעות וגם אלה ללא) אמרו כי הם מבינים את המושג "risk tolerance". מבין אותם משקיעים, אלו שעבדו עם יועץ השקעות היו מודעים יותר כאשר 68% מהם ענו כי הם מודעים לחשיפת הסיכון בתיק הנכסים שלהם. יחד עם זאת, עבודה עם יועץ השקעות לא עזר מספיק: רק לכ-27% מהמשקיעים נאמר ע"י יועץ ההשקעות כמה הם מסכנים במידה ושוק המניות יחווה נפילה חדה, כאשר 62% מהם מאמינים כי ההפסד בתיק שלהם יהיה נמוך מהחשיפה שלהם למניות. על פי הסקר, כ-57% מהמשקיעים שעובדים עם יועצי השקעות צפויים להיכנס לפאניקה ולמכור בזמן תיקון. התרחיש הגרוע ביותר צריך להיות מובן מאליו. בניית תיקי השקעות לטווח ארוך מכתיבים שרק אחוז קטן מנכסי התיק יהיו במזומן, ולכן כ-90 עד 95 אחוזים מתיקי ההשקעות חשופים לסיכונים של ירידות בטווח הקצר. משקיעים רבים הרגישו את הכאב הזה במשבר הגדול של 2008, למרות שאלו ששמרו על קור רוח והמשיכו להחזיק בתיק הנכסים שלהם עד לרמות השפל של המשבר, זכו להחזיר את כל הפסדם ואף ליצור רווחים בזמן שמדד ה-S&P 500 עלה כ-171% מאז תחילת 2009. ברנדון קרוסו, דירקטור בחברת Edelman Financial Services אמר כי יועצי ההשקעות שממעיטים בסיכונים הפוטנציאליים עושים טעות. "ככל שהלקוחות יהיו מופתעים יותר, כך לרוב הם יהיו מאוכזבים יותר, וזה מתי שהם מתחילים להגיב באמוציות". קרוסו אמר כי הוא מעדיף לקיין דיון גלוי עם הלקוחות על הסיכון בתיקי ההשקעות שלהם. "אתה עושה לעצמך עוול אם אתה פוסח על סך". גם וויקמן ציין כי חשוב ביותר לקיים דיון גלוי ומזכיר את תקופת השפל הגדול. וויקמן אמר כי "אתה צריך לשאול את הלקוח 'במידה ושוק המניות יקרוס ב-35% האם תתלה את עצמך בארון?' " אם הלקוח עונה כן, אז זהו תפקידו של היועץ להתאים את תיק ההשקעות של הלקוח כך שיפסיד פחות במקרה שתרחיש כזה אכן יקרה. וויקמן הוסיף כי "זהו הלקוח שנוטל עליו עצמו הסיכון, לכן הוא זכאי לדעת את הסיכון שהוא לוקח, ואין דרך טובה יותר להעביר ללקוח את המשמעות מאשר לדבר איתו על מקרי קיצון".