הותר לפרסום: אלון חסן נעצר בחשד לקבלת שוחד וסחיטה בנמל אשדוד
צו איסור הפרסום על שמו של החשוד המרכזי בפרשת השוחד בנמל אשדוד הוסר. כעת, מותר לפרסם כי החשוד המרכזי בפרשת השוחד בנמל אשדוד הוא יו"ר ועד העובדים אלון חסן. פרט אליו נעצרו עוד כ-15 עובדים בנמל, וחלק מבעלי השליטה בחברה הציבורית שמן נפט וגז.
חלק מהחשודים בפרשה הובאו היום אחה"צ להארכת מעצר בבית משפט השלום בפתח תקווה. לאחר סיום הדיון, ייתכן וניתן יהיה לפרסם פרטים נוספים אודות המעורבים בפרשה ובהם שמותיהם של בעלי השליטה בחברה הציבורית.
בעקבות המעצר של חסן הודיעה ההסתדרות כי בנסיבות שנוצרו, סמכויות יו ר הוועד הועברו לאבינועם שושן שיכהן כממלא מקום יו ר ועד העובדים בנמל אשדוד.
יחידת להב 433 (יאל כ) של משטרת ישראל מנהלת מזה כשנה חקירה סמויה בשת פ עם רשות המיסים חקירות מכס ומע מ תל אביב, בסיוע הרשות לאיסור הלבנת הון ובליווי פרקליטות מחוז דרום (פלילי ואזרחי), שעיניינה חשד לביצוע עבירות שוחד, מרמה והפרת אמונים, שימוש לרעה בכח המשרה, סחיטה באיומים, קבלת דבר במרמה, זיקה פרטית של עובד ציבור ועבירות על חוק איסור הלבנת הון על ידי גורמים בנמל אשדוד, בינהם בכירים בהווה ובעבר ונוספים.
מממצאי החקירה עלה חשד כי גורמים בנמל, בינהם בכירים, יצרו מנגנון לקידום עיניינן של חברות פרטיות המצויות בשליטת מקורבים להם ואשר מספקות לחלקם רווחים במישרין או בעקיפין, זאת בתמורה לשוחד וטובות הנאה מאותן חברות.
- הוא זכאי? הפרקליטות מערערת על פסק הדין בפרשת אלון חסן
- פרשת השחיתות בנמל אשדוד: אלון חסן זוכה מכל האישומים נגדו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עוד עולה מהחקירה חשד כי החשודים הפעילו לחצים סמויים וגלויים על חברות אחרות אשר ביקשו לפעול בנמל או לספק שירותים בנמל, על מנת להבטיח כי ישכרו את שירותי החברות הפרטיות שאת עיניינן ביקשו אנשי הנמל החשודים לקדם, גם כאשר היה בכך פגיעה בהכנסות הנמל, קרי בקופה הציבורית.
- 13.בצע כסף, לא חסר לו כלום, עכשיו ישב בכלא-וליד קצב (ל"ת)ארז 28/05/2014 06:47הגב לתגובה זו
- 12.דוד 28/05/2014 00:44הגב לתגובה זוכמו לחייני נקי אך מצריח\חייבים להקים סופר חברתי{ולא סלקום,פרטנר,הוט} ראינו מה עשו חבורת טלפון עד הגיעה גולן=והיום נציג של סופר השודד פתח פה הבטיח שקרים\הציבור מקיע את חברות מוכר מוצריו מחיר כפול ויותר גם ללא תחקיר-10-כולנו יודעים מכירים כל חבורת שודדים כאן פינה קטנה חייבים להקים סופר חברתי ראשון בירושלים. -נוגה ערוץ-10אם ילווה אותנו 2. דרוש השקעה ומתנדבים מעונינים יפנו סיניף ליכוד ירושלים. 3.החל ממחר אתיצב בסינף\ מגיעה לנו לקנות מזון במחיר נורמאלי ונכון\\ וכן אם נזדקק נפנה לשרינו וחברינו בשילטון ושכונות לחסן וחבריו נמלים רכבות זה רכוש ציבור ולא עסק פרטי אם יש בה ליכלוך-שיטור ושיפוט תפקידם לנקות-אפילו רקואקטיבי\אם רכשתה-3-דירות2-חניות2-מכוניות ילדיך משפחתך חובה להזיר לקופה-אין אש ללא אשן
- 11.שישקו 28/05/2014 00:23הגב לתגובה זועופר עייני ידע גם ידע ולכן התפטר.עייני אחראי על הקמת המאפיה המאורגנת במסווה וועדי עובדים שהורסים כל חלקה טובה במדינה.כעת ראש הכנופיה יהיה יור התאחדות לכדורגל.לתפארת מדינת ישראל
- 10.אזרח 27/05/2014 19:47הגב לתגובה זואת הרע מקירבנו לקצץ בשעות עבודה בנמלים לארבע משמרות בנות 6 שעות למישמרת לגייס עובדים נוספים לתגבר את המישמרות ליצור מצב שהעבודה וההכנסות מיתחלקות ליותר מישפחות יותר עובדים יותר ביטחון ופחות שחיתות
- צ.ב 27/05/2014 21:02הגב לתגובה זוהנמלים לצורך עגינת אוניות ענק אבל העיקר זה לעשות סדר במשכורות המוגזמות ולהפסיק לחלק שעות נוספות יקרות יותר עובדים יותר יעיל ובפחות כסף ישראל קח את ההצעות ותעשה רפורמה פרסונלית יעילה יותר
- 9.אזרח 27/05/2014 19:35הגב לתגובה זופשע מאורגן השתלט על נמל בישראל, כמו המאפיה באיטליה
- 8.כול הכבוד למשטרת ישראל, שלא נהיה כמו המפיה באיטליה. (ל"ת)מירב 27/05/2014 18:50הגב לתגובה זו
- 7.הרבה 27/05/2014 17:57הגב לתגובה זושחור זורם בהרבה מאד מקומות........יאיר לפיד הכבוד לך ! תקצץ לכול אוכלי החינם את הכנפיים....ויהיה כסף לכל הנושאים החברתיים ! והדרך שלך לראשות הממשלה על פרחי שושנים.....49 מנדטים בבחירות הבאות , כה לחי לך ולכך ההונגרים במדינה שינצחו מערכת מושיחתת של 30 שנה ויותר !
- 6.co007 27/05/2014 17:57הגב לתגובה זוזה מה שקורה שאוכלים בלי חשבון, חושבים שהם שליחים של האלוהים. בשורה התחתונה לכול בעלי התפקידים בשרות הציבורי. מתי תפנימו שאתם במעקב 7/24. .......
- 5.ברכות למדינת ישראל ולרשויות האכיפה. המשיכו כך. (ל"ת)אזרח 27/05/2014 17:39הגב לתגובה זו
- 4.בדיחת השנה 27/05/2014 17:35הגב לתגובה זואו שהם גונבים או שהם אונסים. נמאסתם מושחתים .
- 3.גדי 2 27/05/2014 17:30הגב לתגובה זוומי שמסמנים אותו פה במדינה חייו מתקצרים ויפה שעה אחת קודם יהללה מכבי , לחתוך כמה שאפשר ויש הרבה , הרבה שומן !!!!!
- 2.אחד 27/05/2014 17:26הגב לתגובה זוחבורה של אנשים שמתנהגים כמו ארגון פזיעה לכל דבר , התלטה על אחת התשתיות החשובות של המדינה , מחליטה מתי לעבוד, מתי לסגור את הנמל, כמה ישלמו לעצמם, עם איזה חברות לעבוד או לא. משרד האוצר והתחבורה האימפוטנטים האלה עומדים מהצד ונותנים למאפיה הזו להתעשר על חשבון אזרחי ישראל. עד מתי???? מתי כבר יעיפו אותם לכל הרוחות ויחיליפו אותם בעובדים הגונים?? מי פה בעל הבית?? אם צריך , תכניסו כוחות משטרה שיעיפו אותם משם , אבל שבעל הבית האמיתי יעשה כבר משהו , מספיק עם הביזיון הזה!!
- 1.אחרי 20 שנה היתעוררו מקווה ליראות תוצאות ולא רק כותרות (ל"ת)אזרח 27/05/2014 17:24הגב לתגובה זו

הרווח שלא יחזור - מה יקרה לאל על בשנים הבאות?
אל על חותמת רבעון מצוין עם רווח של 203 מיליון דולר אבל פרישת המנכ"לית דינה בן טל גננסיה וחזרת התחרות לשוק מציירים תמונה מורכבת - חברת התעופה הלאומית תמריא או תצנח בשנים הקרובות?
רגע לפני חזרה אמיתית של התחרות בתחום התעופה - רבעון שיא לאל על - למרות איבוד נתח שוק, הרווח הנקי של אלעל עלה ל-202.6 מיליון דולר.
הדוחות שפורסמו היום מבטאים גידול בפעילות - 7% בהכנסות ביחס לשנה שעברה ל-1.07 מיליארד דולר, וגידול של 85 ברווח ל-203 מיליון דולר. רבעון שלישי הוא רבעון עונתית חזק. מתחילת השנה, החברה הרוויחה 364 מיליון דולר, ירידה לעומת רווח של 415 מיליון דולר בתשעה החודשים הראשונים בשנה שעברה.
בסוף השנה תפרוש דינה בן טל, מנכ"לית אל על לאחר שלוש שנים בלבד בתפקיד והיא ייצרה בשנים האלו תוצאות שהביאו את אל על לשיא של כל הזמנים ורווחים שהסיכוי שיחזרו נמוכים מאוד.
פרישתה של בן טל העלתה מחדש את הסוגיה העדינה ביחסים בין מנכ"ל לבעלים. בן טל הביאה את אל על שהיתה על סף פירוק בקורונה ועם חוב עצום של 1.7 מיליארד, לעודף של מאות מיליוני דולרים, תזרים מזומנים חיובי ונתונים פיננסיים חזקים. היו כמה שלבים - ראשית במקביל לכניסת משפחת רוזנברג לשליטה בחברה והתמיכה הממשלתית, נעשה רה ארגון גדול. בן טל גננסיה הצליחה להושיב את הוועדים באל על סביב שולחן גדול אחד ולחתוך. זה הישג גדול שאולי לא נמדד מידית בשורה התחתונה, אבל שם הבסיס להצלחתה - היכולת להניע את העובדים.
- אל על: למרות איבוד נתח שוק, הרווח הנקי עלה ל-202.6 מיליון דולר
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אל על הלכה והשתפרה ואז הגיעה המלחמה. זה נראה רע מאוד, אבל מהר מאוד מ"עז יצא מתוק" - אם בתחילת המלחמה היה סיכוי טוב שאל על תחזור לבקש תמיכה מהמדינה, מהר מאוד התברר שהיא הפכה ליצרנית מזומנים גדולה כי היא הפכה למונופול בקווים המרכזיים. התזרים והרווחים היו בשמיים, אל על הרוויחה את כל השווי שלה לפני המלחמה בשנתיים. היא כל כך גדלה שהיא כבר רצתה להפוך לחברת החזקות ולקנות את ישראכרט. מהר מאוד ירדה מהרעיון.
הבורסה לניירות ערך בתל אביב, צילום: מנדי הניגעונת הדוחות ממשיכה עם דוחות שיא לבורסה, ומי עוד תדווח היום?
הסיפור של הבוקר הוא דוחות הבורסה לניירות ערך בתל אביב הבורסה לניע בתא -0.53% , שהציגה רבעון שיא כמעט בכל פרמטר אפשרי. ההכנסות ברבעון השלישי של 2025 צמחו בכ-35% והסתכמו בכ-147 מיליון שקל, כשהרווח הנקי כמעט הוכפל ל-50 מיליון שקל לעומת 26 מיליון שקל ברבעון המקביל, עם עלייה של 92%. גם הרווחיות התפעולית זינקה ב-76% ל-79.5 מיליון שקל, על רקע גידול בכל תחומי הפעילות, ובעיקר בעמלות מסחר וסליקה. מדובר ברבעון שבו הבורסה רשמה מחזורי מסחר יומיים של כ-3.8 מיליארד שקל, הגבוהים בתולדותיה, למרות ואפילו בגלל הסביבה הביטחונית והכלכלית המאתגרת.
מאחורי הנתונים בולטת מגמה רחבה יותר: התחזקות אמון המשקיעים בשוק המקומי. מדדי ת"א-35 ות"א-90 עלו מתחילת השנה בשיעורים חדים של כ-34% ו-32%, בהתאמה, ומחזורי המסחר זינקו ב-88% לעומת התקופה המקבילה. זרם ההשקעות מצד הציבור הרחב הגיע לשיא, עם הזרמות נטו של יותר מ-10 מיליארד שקל ממשקיעי ריטייל, ובמקביל נרשמה חזרה של משקיעים זרים בהיקף גיוסים של מעל 6 מיליארד שקל. ברקע עוצמת הכלכלה המקומית למרות כל האתגרים, הבורסה נהנית מרווחיות שיא וצמיחה עקבית. בדוחות הבורסה מציינת את המעבר למסחר בימים שני עד שישי בתחילת 2026, שנועד להעמיק את הנזילות ולהרחיב את הנגישות למשקיעים גלובליים.
ואם דיברנו על דוחות, המדווחות הקרובות:
היום- אייסיאל, אנלייט, אנרג'יקס, תורפז, מבנה, פריון, מטריקס, גילת ולוינשטיין
בחמישי - נייס וספיינס.
- הדולר בשפל של יותר מ-3 שנים, עד לאן הוא ירד?
- מה קרה היום בבורסה: הבנקים עלו 1.5%, הביטוח ירד 1.5%; מניות הסלולר זינקו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אחרי שחברת הדירוג מעלות (S&P) ציינה שהיא שמה את החוב של ג'י סיטי ג'י סיטי -2.95% תחת בחינה, המשקיעים נלחצו והמניה החלה לרדת. יש סיבה טובה לבחינה הזו, המהלך הנוכחי משנה מהותית את מבנה הסיכון של החברה. הרכישה והצעת הרכש לסיטיקון חושפות את ג’י סיטי לגידול משמעותי במינוף, לירידה ביחסי כיסוי ולתלות גבוהה יותר במימושים ובמימון בנקאי. במעלות העריכו כי יחס החוב להון עשוי להגיע לטווח של 70%-75%, רמה שמאותתת על שחיקה בפרופיל הפיננסי.
