מנכ"ל ITGI: "שוק צינתורי המוח הוא שוק בתחילת דרכו, מצפים לצמיחה"

אחד הדוברים במסגרת פאנל הביומד בוועידת ההשקעות של Bizportal יהיה אביב לוטן, מנכ"ל חברת ITGI
ידידיה אפק | (2)

ביום ד' זה מגיע - ועידת ההשקעות 'מפת הדרכים' של Bizportal, שתתקיים במרכז הקונגרסים AVENUE בקריית שדה התעופה. בין הדוברים יהיה גם מנכ"ל איטיג'יאי אביב לוטן, שידבר על כניסה לשווקים חדשים, האתגרים העומדים בפני החברה ומה הוא מצפה לעתיד.

השוק האמריקאי הינו השוק הגדול ביותר למוצרי החברה והחברה עדיין לא פועלת בו- מה התוכניות שלכם לגביו?

"הכניסה לשוק האמריקאי, שהוא בלי ספק השוק הגדול ביותר למוצרי החברה, היא כניסה לא פשוטה ויקרה מאד בשל הדרישות המחמירות לקבלת אישור ה-FDA ולכן החברה חיפשה את השותף המתאים לכניסה לשוק האמריקאי", אומר לוטן.

"בנובמבר 2013, לאחר תהליך בחינה משותף החלטנו ללכת יחד עם החברה האמריקאית Vascular Solutions (סימול: VASC) ולהתקשר עם החברה בהסכם שיתוף פעולה אסטרטגי לשיווק המוצר הקרדיולוגי בארה"ב. ההסכם מהווה אבן דרך משמעותית בחיי החברה התקשרות זו מוכיחה את עצמה בחצי שנה האחרונה כמוצלחת ביותר".

מהם השווקים שאליהם לוטשת עיניים החברה כעת?

"בשנתיים האחרונות חתמה החברה על מספר הסכמי הפצה בלעדיים המותנים בהתחייבויות כספיות מצד המפיצים. מטרת החברה היא לפתוח שווקים חדשים לשני קווי המוצרים של החברה - לתחום הנוירולוגי ולתחום הקרדיולוגי. המיקוד של החברה הוא חדירה לשוקי דרום אמריקה, צפון אמריקה ורוסיה. בחודש האחרון התקבלו בחברה הזמנות ראשונות ממפיצים באמריקה הלטינית ובקנדה והחברה מצפה לקבל הזמנות נוספות עוד השנה, כתוצאה מעבודת השיווק האינטנסיבית שנעשתה במדינות אלה", מציין לוטן.

ITGI התחילה למכור לפני מספר שנים ועדיין לא הראתה שיפור ניכר במכירות, מדוע לדעתך?

"מכירת מוצרים, לעומת מכירת חלומות, הוא תהליך ארוך", מסביר לוטן. "בכדי לבסס את מעמדם בשוק, נדרשות חברות מכשור רפואי להתקשר עם מובילי דעה, לאסוף מידע קליני רחב ולהתקשר בשיתופי פעולה עם מפיצים וגופים אסטרטגיים חזקים בטריטוריות נבחרות. פעולות אלה, כאמור, דורשות זמן ומימון רב".

"במהלך 18 החודשים האחרונים השקיעה החברה מאמצים רבים להשיגם ותמשיך להשקיע זמן וכסף כדי להגיע לשווקים חדשים. נכון למועד זה, קצב מכירת הסטנטים של החברה הולך וגדל בטריטוריות בהן החברה פועלת והם נחשבים למוצר מועדף באינדיקציות להן מיועדים מוצרי החברה. מספר המקרים של שימוש במוצרי החברה על ידי רופאים מובילים והצגתם בכנסים יוקרתיים של התעשיה עולה. לכן, לאחר ביסוס מעמדה של החברה בשוק ובניית מערך הפצה מתאים, ניתן לראות עליה מתמדת במכירות מוצרי החברה בשווקים השונים בהם היא פועלת".

לוטן מציין שמכירות החברה גבוהות ממכירותיהן של כ-38 חברות ביומד אחרות, הנסחרות בבורסה הישראלית, כאשר חלקן הגדול אינו מוכר כלל.

מה אתה צופה לגבי הצמיחה של הסטנטים למוח שפיתחתם בשנים הקרובות?

"החברה צופה גידול במכירות בשווקים הקיימים וחדירה לשווקים חדשים, וכמו כל חברה המפתחת מוצרים חדשניים ומצילי חיים, המשך פיתוח דור העתיד של המוצרים שלנו ואף כניסה לתחומים קלינים נוספים".

"בשנה האחרונה, הקצתה החברה משאבים רבים לטובת פעילות מחקר ופיתוח אשר הביאה לשיפורים בסטנטים הקיימים של החברה. בין השיפורים, ניתן למנות החלפה של רקמת הסטנט הקיימת לרקמה משופרת וכן, המשך פיתוח של הדור הבא של הסטנט הנוירולוגי אשר צפוי לקבל אישור CE בחודשים הקרובים".

"שוק צינתורי המוח הוא שוק בתחילת דרכו וכך גם הטכנולוגיות שבבסיס המוצרים לשוק זה ולכן החברה צופה צמיחה משמעותית בתחום זה בשנים הקרובות".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    שווי חברה מצחיק ביחס לפוטנציאל (ל"ת)
    ש.צ 28/05/2014 04:05
    הגב לתגובה זו
  • עידן 28/05/2014 14:13
    הגב לתגובה זו
    לדעתי החברה שווה לפחות פי עשר , תקראו את הטור של ינון אריאלי על החברה ותבינו כרגיל כולם יכנסו אחרי שתתנפח ואז יהיה מאוחר מידי. אין באמור כל המלצה

כנס מיזוגים ורכישות: "הסינים הבינו מהאמריקנים שיש צורך בפיתוחים טכנולוגיים - והם מחפשים את זה בישראל"

ענת דניאלי |

בשנים האחרונות ניכר כי סין תגברה את פעילותה העסקית בישראל ובמיוחד ברכישת חברות וכן במיזוג עימן. היום (ד') בוועדה השנתית למיזוגים ורכישות של מידע כנסים, עסקו בשותפות הנרקמת בין החברות הישראליות ובין החברות הסיניות וכן באתגרים הגדולים הניצבים בתוך כך.  במהלך הכנס, בפאנל "לרקוד עם דרקונים" על שותפויות עם סין בהנחיית זאב לביא, מנהל האגף לקשרים בינלאומיים, אגוד לשכות המסחר, הציגו את הצורך בהבנת התרבות הסינית ובמיוחד הרגולציה ששונה בתכליתה מישראל: גידי שיינהולץ, מנכ"ל ומייסד חברת פגסוס טכנולוגיות שנרכשה על ידי חברת Yifang Digital  התייחס למניעי החברות הסיניות לבצע רכישות בישראל: "במקרה שלנו, ב-2009 שהתחלנו לדון ברכישה, היו מניעים ברורים. לפני 8-10 שנים החברות בסין הבינו שהן לא בצמיחה מספקת. כך החלו לעבור ממצב של ייצור המוצרים לפיתוח והבאת טכנולוגיות, תוך עמידה בחזית. הם הבינו מהסתכלות על השוק האמריקאי שמיזוגים ורכישות מהוות דרך להתרחבות וגדילה בתחום הטכנולוגי. הממשלה הסינית אף מנסה לקדם את ההכרה בפטנטים. למשל חברה סינית שרושמת פטנט בארה"ב היא מקבלת תמיכה כספית מהממשלה". נמרוד אלטמן, מנכ"ל נטלי שירותי רפואה נשאל על כך שבתחילת 2015 הוקמה שלוחה של נטלי בסין שהציגה הצלחה כבר בטווח הקצר יחסית: "תשובתי קשורה למהות בעלי המניות שלנו שהוא קוגלומט ענק בסין במגוון תחומים. כאשר יש משמעות רבה לקשר שנוצר עם הצד השני וכן להשקיע זמן רב ביחסים מעבר לפן העסקי והמקצועי. היה צורך בהתאמות רבות וביניהן המעבר לאנגלית". "חשוב להביט על הצד הרוגלטורי ברמה הפרקטית, כמו למשל, בישראל ייעוץ רפואי בטלפון הוא בסיסי, כך גם ביקורי רופאים בבתיהם של החולים. בסין לעומת זאת, אסור לייעץ בטלפון מבחינת הרגולציה שם. כמו כן, חשוב מאוד לסינים שההתקשרות היא ארוכת טווח וכן הצוות שם הוא מהמקום, תוך שהצוותים הישראלים תומכים בפעילות החברה שם וזה מסייע רבות. אך לנו אין מושג אייך מוכרים בסין, ערוצי מכירה שונים ושיטות שונות בתכליתן ולכן החיבור הוא כה מוצלח". עו"ד אברמי וול, שותף בכיר, פישר בכר חן וול אוריון ושות': "הדגש הוא בקשר האישי וכן ישנה חשיבות ליועצים מסין. מרבית העסקאות מיצרות ערוץ וחשוב שיהיו אנשים שמדברים את השפה בשני הצדדים וזה עם זה. כאמור, ישנה חשיבות רבה לרגולציה, אנו רגילים לעולם המערבי, אבל בסין המצב שונה. רוב הקהל שכח שהיה בעבר פיקוח על מטבע חוץ ובסין הם צריכים המון אישורים להוצאת הכספים מהמדינה ולשלם על כך כתוצאה מבקרת השלטון על עסקאות ובמיוחד בחברות בעלות זיקה ממשלתית". יעקב חן סמנכ"ל כספים בחברת דלתא גליל תעשיות: "הסינים הבינו שהם איבדו את היעילות בייצור והם רוצים להוביל בטכנולוגית מידע. למשל בעסקה עם תנובה, אך זו אג'נדה רחבה יותר. כמו כן, ישנה חשיבות לבטיחות המזון וחלק מהסינים לא רוכשים מוצרים לתינוקות בכלל וכדומה וצריך להבין את השוני בין השווקים". חן הוסיף, "יש בחיבור עם סין מסע מרתק, אם מגיעים לא ממקום של חינוך זה אפשרי ויכול להצליח. הסינים מאוד מעריכים את היהודים ויש להם ספרים רבים על ההצלחה שלנו. ההערכה העמוקה הזו, אם הופכת להדדית יכולה להיות מרתקת ומהנה, אך יש צורך בסבלנות רבה, הקצב שם שונה לחלוטין משלנו".    פרופ' יעקב ובר, דירקטור יחידת המחקר, בית הספר למנהל עסקים, המכללה למנהל שדיבר מוקדם יותר בכנס אמר "הרבה חושבים שאחרי שהם חותמים על הסכם מיזוג או רכישה אפשר ללכת לדוג או לנוח. אבל יש עוד הרבה מאוד עבודה ופתאום 2-3 שנים אחרי - המצב עגום. הסיבה היא במיוחד כי עוסקים במניות החברה רגע אחרי המיזוג או הרכישה, ממש ב-24 שעות הראשונות" ובר הוסיף כי "הטעויות הבולטות הן במיוחד בנושאים של הבדלי תרבות ארגונית, כמו השפה, וגם כאן יש צורך להעריך במספרים. כמו כן, ישנם הבדלי תרבות לאומית  ומקרים בהם ניהול כושל של האוטונומיה של המנהלים בחברה הנרכשת".