ישראל כץ: "הייתי משקיע את הפנסיה בנמלים; עיני ימנע העסקת אלפי עובדים"

שר התחבורה בכנס תשתיות 2013: "בוחנים את הארכת קו הרכבת המהירה למוקדים נוספים בירושלים"
לירן סהר | (4)

"הרכבת הקלה בירושלים מסיעה כיום למעלה מ-100 אלף נוסעים ביום, אושרו התוכניות להרחבת מסילות הרכבת לכיוון עין כרם והר הצופים ואנחנו בוחנים את האפשרות להאריכה גם לכיוון בית שמש", כך אמר שר התחבורה ישראל כץ בכנס תשתיות 2013 של מידע כנסים. "כמו כן, אנחנו בודקים תוכנית לפיה הרכבת המהירה תוארך לתוך ירושלים למוקדים נוספים בתוך העיר."

לגבי הרכבת הקלה בגוש דן, אמר כץ שבתוך זמן קצר יתקבל לוח הזמנים האמיתי להשלמתה - "אין שום ספק שהפרויקט הזה יתבצע. 40 שנה לא נגעו ברכבת הקלה, הניחו אבני פינה נוודא שהרכבת תושלם. אני שמח שבתקציב ניצחנו ומחשיבים את תשתיות הרכבת בצפון. קראתי על עפולה שעושים כתבות בעיתונים, כולם בעיר מדגישים שהעיר מתפתחת, מזנקת עקב כך שבטוחים שהרכבת תגיע."

כץ התייחס לנושא שדות התעופה ואמר כי עד 2016 יושלם שדה התעופה בתמנע. לדבריו, חסרה החלטה מנהיגותית להקמת שדה תעופה משלים לנתב"ג: "המלצתי שיהיה בנבטים, מרחק שעה נסיעה מהמרכז. נתב"ג הולך ומתמלא."

"בנושא הנמלים, אני מבטיח שרגע ההכרעה בנמלים יגיע, הרפורמה נדחפת לפחות ארבע שנים, הוצאנו את המכרזים גם להקמה וגם להפעלה, שלא יקרה כמו פעם קודמת שיקימו נמלים אבל שנוהלו על ידי אותם ועדים, אנחנו הופכים את היוצרות, הם יפסיקו לנהל את הנמלים, התוצאות העסקיות של הנמלים ישתנו בגלל התחרות. תהיה תחרות גם בחיפה וגם באשדוד. נמל אחד צריך באופן ודאי לצורך התפתחות המשק הישראלי, ואת הנמל השני נצטרך כי יש חברות בינלאומיות שרוצות להפוך את ישראל למרכז תובלה בינלאומי. מלבד העובדה שיועסקו הרבה מאוד עובדים בעקבות המהלך, גם היבואנים והיצואנים הישראלים יוכלו להשתמש בקווים של החברות הבינלאומיות שישנעו סחורות ממזרח למערב."

כץ ממשיך: "אשמח שהפנסייה שלי תושקע מנמלים שההחזר מובטח מזה שיש דמי זיכיון, לא סתם חנ"י היא אחת החברות עם הדירוג הגבוה בישראל, נקבל כאן נמלים שייבנו בזיכיון ויוחזרו למדינה. יו"ר ההסתדרות ואלון חסן רוצים למנוע את העסקתם של עשרות אלפי עובדים? למנוע את הפיתוח?"

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    איזו פנסיה? את הפנסיה התקציבית (שלו?) ? (ל"ת)
    מנשה 25/07/2013 15:08
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    זה מה שהכלב שלך אמר לך להגיד? (ל"ת)
    שרית 25/07/2013 14:16
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    1 25/07/2013 13:54
    הגב לתגובה זו
    שר התחבורה הכי טוב שהיה לנו מקום המדינה.
  • 1.
    אי 25/07/2013 12:35
    הגב לתגובה זו
    את הפנסיה שלך הייתי משקיע גם בירידת מחירי המכוניות בהקמת רכבות ביהודה ושומרון ובעוד דברים הזויים שהוא חולם עליהם ואנחנו נשלם עליהם
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)

העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם

תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים

רן קידר |
נושאים בכתבה העלמת מס קריפטו

במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות. 

החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים. 

יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים. 

שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס. 

מחיר
צילום: FREEPIK

העלאות הארנונה ב-2026: האם גם לכם הארנונה תעלה?

המדינה מאשרת חריגות נקודתיות בתל אביב, ירושלים ורחובות, ודוחה מהלכים רחבים יותר. מאחורי המספרים עומד מנגנון עדכון חדש שמחזק רשויות חלשות ומצמצם מרווח תמרון לאחרות

ליאור דנקנר |

הארנונה לשנת 2026 עולה כמעט בכל הארץ כבר בנקודת הפתיחה. העדכון האוטומטי עומד על 1.626%, והוא נגזר משילוב של ממוצע מדד המחירים לצרכן ומדד השכר במגזר הציבורי. מעבר לזה, משרדי הפנים והאוצר מסכמים בחודשים האחרונים רשימה של אישורים חריגים לרשויות שביקשו לעלות מעל האוטומטי, לצד שורת דחיות שמורידות מהשולחן דרישות משמעותיות.

לתוך המערכת הזו נכנסות השנה 108 בקשות חריגות שהוגשו מ-96 רשויות. הרוב המוחלט מתמקד בהעלאות, ובמספרים מדובר על 95 בקשות שמכוונות לעלייה. בסך הכול זו תוספת הכנסות מוערכת של כ-250 מיליון שקל, כאשר כ-45-50 מיליון שקל מתוכה צפויים להגיע מהמגזר העסקי. זה כסף שנכנס לקופת הרשות, ולא מעט ממנו מתגלגל אחר כך גם למחירים של שירותים ומוצרים.


מנגנון העלאה חדש שמציב תקרה ומסננת

השינוי המרכזי הוא לא רק באישור או דחייה של בקשות נקודתיות, אלא במנגנון שמגדיר מי בכלל נכנס למסלול החריג. הכללים מאפשרים העלאה רוחבית של עד 5% מעבר לעדכון האוטומטי, אבל רק לרשות שמציגה צורך פיננסי מוצדק. אחד הסמנים שנכנסו לשיח הוא יחס חובות שעולה על 30% מההכנסות, כמדד שמאותת על לחץ תקציבי.

התוצאה בשטח היא מדיניות הדוקה יותר. פחות מסלולים “יצירתיים”, יותר דרישה להצדקה מסודרת, והרבה פחות מרחב לרשויות שמבקשות לתקן עיוותים היסטוריים בלי להציג מצב תקציבי חריג או תוכנית התייעלות ברורה. במקביל, במקומות שבהם יש תוכניות הבראה או אזורים חדשים שנכנסים למערך חיוב, המדינה מוכנה לאשר מהלכים רחבים יותר.


רמת גן נשארת בלי האישור שבנתה עליו, דחייה שפוגעת בתקציב

ברמת גן מתקבלת דוגמה בולטת לקו המחמיר. העירייה ביקשה העלאה של 7.5% בארנונה העסקית באזור הבורסה. הטענה המרכזית היא עיוות תעריפים שנשאר מהעבר, כשאזור שהיה מזוהה יותר עם תעשייה ותשתיות הפך למרכז עסקי עמוס משרדים, בנקים וחברות טכנולוגיה, אבל התעריפים לא התיישרו בהתאם. מבחינת העירייה, זה מצב שבו עסקים גדולים משלמים לעיתים פחות מחנויות קטנות, למרות פערים ברמת ההכנסות ובשימוש בנכס.