ברוורמן ל-Bizportal: "כשאומרים לי שהכלכלת ישראל היא מהטובות בעולם אני פשוט מתחלחל - אנחנו במקום גרוע"
יו"ר ועדת הכלכלה של הכנסת, ח"כ פרופ' אבישי ברוורמן, העניק ראיון ל-Bizportal ודיבר על בעיות הדיור, תקציב הגזירות של לפיד, המינוי המתעכב של נגיד בנק ישראל החדש ועוד. ראיון נוקב עם האיש שעזב לפני שמונה שנים את האקדמיה ולמרות ההבטחה לכהן כשר אוצר, לא קיבל את ההזדמנות. היום הוא מקווה להשפיע ולעזור בתהליכי קבלת ההחלטות מתוקף תפקידו החדש.
ברוורמן מדבר על בעיית הדיור בישראל אותה כינה נגיד בנק ישראל היוצא, סטנלי פישר כסכנה לחברה. יו"ר ועדת הכלכלה חושב שלא נעשה דבר כדי לפתור את הבעיה ומציע את הפתרונות שלדעתו יכולות לשנות את הסטטוס-קוו בשוק הנדל"ן.
ברוורמן מדבר גם על אי השיוויון והעוני במדינה, דבר אשר לא בא לידי ביטוי כשמדברים על נתוני הצמיחה והתמ"ג, מאשים את שר האוצר, יאיר לפיד בהונאת הציבור בקמפיין הבחירות ופורס את משנתו באשר לשאלה 'איפה הכסף'? צפו בראיון.
- 31.מיכאל ב 04/07/2013 10:26הגב לתגובה זואם אתה בעדנו אתה בסדר אם נגדנו אתה מגיב בשכר! כמה פשוט.
- 30.נישמע טוב השאלה אם האדם אמיתי הון שחור שם כל הכסף (ל"ת)ראל000046 28/06/2013 06:52הגב לתגובה זו
- 29.ישראלה וישראל ישראלי 26/06/2013 13:59הגב לתגובה זועל לפיד היה להביא פתרון משולב וכולל (לא רק טיפול בגירעון) - גם גירעון ממשלה קודמת- וגם-מימוש צעדים כמו שברוורמן מציע ושיביאו גם פתרונות למעמד הביניים. לעומת זאת- לפיד ביזבז את המומנטום שהיה לו כשהביא פיתרון צר לענין הגירעון בלבד.אורך החיים הפוליטי שנותר ללפיד מתקצר, ובעתיד הקרוב הוא כבר יוחלש מכדי לממש את הבטחותיו לבוחר. אז נכון שאולי הונו את לפיד, אך מבחינת הציבור מי שיוצא שקרן-לפיד עצמו.חבל,כי נותר עוד חלון הזדמנויות צר מאד לשנות את התמונה במסגרת דיוני התקציב הנוכחיים.
- רחום 29/06/2013 19:07הגב לתגובה זולפודל של ביבי
- 28.מי 25/06/2013 22:01הגב לתגובה זולמה רהב צידד בשלי
- אתה לא תהייה הסולייה של הקשקשן הזה (ל"ת)רחום 29/06/2013 19:08הגב לתגובה זו
- 27.קשקשן שאוהב את מנעמי החיים ואת בבואתו במראה ובמדיה (ל"ת)אר 25/06/2013 21:56הגב לתגובה זו
- בטח אתה גר בפנטאוס ואתה לא יודע מה זה עוני (ל"ת)רחום 29/06/2013 19:08הגב לתגובה זו
- ואתה? חוץ מלקנות סיגריות בפיצוצייה... מה עשית בחיים...? (ל"ת)כל אפס מעביר ביקורת 26/06/2013 00:34הגב לתגובה זו
- אם הוא 0 אז אתה מינוס 1000 (ל"ת)רחום 29/06/2013 19:09
- 26.ליברחופש 25/06/2013 17:02הגב לתגובה זוחבל שהוא טועה ומטעה
- לפעמים הגדולים צריכים לשמוע מהקטנים (ל"ת)רחום 29/06/2013 19:09הגב לתגובה זו
- 25.ג'ק 25/06/2013 15:52הגב לתגובה זומאז שחבר הפרופסור לכלכלה לפוליטיקה עם שלי יחימוביץ' משהו השתנה אצלו וחבל . להגיד שאנחנו במקום גרוע זה פופוליזם נמוך שמריח ממנו ריח רע בהשפעת הבוסית שלא מבינה הרבה בכלכלה .
- רחום 29/06/2013 19:11הגב לתגובה זוואתה יודע טוב שפוליטיקה זה מקום מסריח
- 24.בסיביר הבולשביקים אינם מתחלחלים. (ל"ת)יד הנפץ 25/06/2013 13:14הגב לתגובה זו
- 23.דוד מירושלים 25/06/2013 12:32הגב לתגובה זואני עוקב אחר התבטאויותך בחודשים האחרונים. נראה שעצם זה שאתם באופוזיציה מעבירים אתכם וגם אותך על דעתכם.לא זה מה שאני מצפה מפרופסור מכובד וחבל. קח את עצמך בידים
- רחום 29/06/2013 19:12הגב לתגובה זוראה שלא משתלם לו. ברוורמן לא מכר את עצמו לביבי, מי שמכר עצמו לביבי הוא לפיד.
- 22.ישראל ז . 25/06/2013 12:28הגב לתגובה זוהשילוב של ביבי ולפיד ופישר ופרנקל,שילוב הרסני לכלכלה.
- שכחת את בנט, אחי (ל"ת)האח 27/06/2013 00:43הגב לתגובה זו
- 21.מנהיג המהפכה 25/06/2013 11:58הגב לתגובה זוכוח האדם בישראל היינו מהמעולים בעולם . הניהול בישראל היינו מהגרועים בעולם . הראיה כאן ממציאים את כל ההמצאות החשובות בעולם אולם לא יודעים לנהל ולהפוך את זה לעסק טוב . העיקר בשל ביוקרטיה וחסמים ומדיניות כלכלית הורסת רוב מוחלט מהישראלים בארה"ב הוכיחו שעם חופש כלכלי הם שווים יותר מכל אמריקאי .
- 20.ברוורמן = ברברן . כל מה שהוא יודע זה לברבר שטויות (ל"ת)כלכלן 25/06/2013 11:51הגב לתגובה זו
- ואתה? חוץ מלקנות סיגריות בפיצוצייה... מה עשית בחיים...? (ל"ת)כל אפס מעביר ביקורת 26/06/2013 00:34הגב לתגובה זו
- 19.דורון 25/06/2013 11:30הגב לתגובה זוגם אם יבנו 100 אלף דירות שיכון ציבורי זה לא יעזור. הציבור מפונק ותאב בצע ורוצה דירה כמו של עשירים. מי יבוא לגור בדירות ובשיכונים של דיור ציבורי? אתה מר ברוורמן? יגורו שם רק מעוטי יכולת (עולים חדשים ומהגרי עבודה) עם ישראל ימשיך לגור היכן שגר וימתין למפעל הפיס או לירושה כדי לשדרג עצמו למקומות יוקרתיים יותר. וכשהמשודרגים מצליחים לרכוש דירה בבית שבו אוכלוסיה מבוססת, מיד תתחיל מכירת דירות והמבוססים יברחו לדירות יקרות יותר. בקיצור זה לא חוסר ההיצע אלא עודף הביקוש של תאוות הבצע והכבוד. אסור לממשלה להתערב בשום אופן במחירי הדיור. יש לתת להיצע וביקוש לשלוט בשוק. עליית המחירים תמשך תמיד כי המדינה מכילה כמות גדולה מדי של אספסוף חסר השכלה שהכבוד היחיד שיכול להיות לו בחיים זה לא מעודה מכובדת אלא רק ממגורים בשכונה נחשבת. אנשים כמו ברוורמן וזליכה מונעים מיצרים ואינם מגיעים לקרסוליו של פישר. הם תוקפים אותו רק מסיבה אחת - האיש פשוט לא ספר אותם.
- 18.ברוורמן - אהבתי. (ל"ת)פיפי נתניהו 25/06/2013 11:05הגב לתגובה זו
- 17.אבישלום 25/06/2013 11:02הגב לתגובה זוהאיש כ"כ מלא בעצמו שמגעיל לראות את זה. מבין בכלכלה כמו שאני מבין בליגת הכדורגל של האי יאווה. המצב פה רע? הוא הסתכל על אירופה לאחרונה? על נתוני האבטלה בארה"ב? על הנתונים באיטליה וזאת בלי להזכיר את יוון וספרד. על הזדקנות האוכלוסיה בסין? על התמעטות האוכלוסיה ביפן? על הרעב במצרים ועל נסיגתה של ברזיל? האיש אידיוט!
- אסף,גרמניה 03/07/2013 23:35הגב לתגובה זווראה את הכלכלות האלה מקרוב. אתה היית בסין,איטליה יוון וספרד ארה"ב? אתה בחנת את שלל הנתונים שלהם או רק לעסת מה שטחנו לך בחדשות? מה זה הזילזול הזה בפרופסור ואיש פיננסים בינלאומי בכיר כזה?! מי אתה פישר? סטנלי פישר?
- 16.ברוורמן שר האוצר הבא ! (ל"ת)ברוורמן שר האוצר 25/06/2013 10:44הגב לתגובה זו
- שפוי 26/06/2013 14:59הגב לתגובה זואם שר אוצר כזה זה באמת סוף המדינה
- 15.נשמע מתוסכל? תיכנסו לממשלה (ל"ת)avvi46 25/06/2013 10:41הגב לתגובה זו
- מזה ,תיכנסו, זה לא מעלית ,לאיזה קומה ,של ביבי , (ל"ת)fff 25/06/2013 10:53הגב לתגובה זו
- 14.כששרלטנים כמו נתניהו מנהלים, זאת התוצאה. הוא רק משווק (ל"ת)את עצמו 25/06/2013 10:22הגב לתגובה זו
- 13.בלי קשר לפוליטיקה, לי אישית הוא נשמע צודק בהחלט! (ל"ת)רן 25/06/2013 10:19הגב לתגובה זו
- 12.למה אתה לא אומר מלה על הועדים שם הבעיה. (ל"ת)עדי 25/06/2013 10:19הגב לתגובה זו
- 11.בוודאי במקום גרוע בגללך ויחימוביץ הבוסית שלך (ל"ת)עזרא 25/06/2013 10:18הגב לתגובה זו
- האח 27/06/2013 00:48הגב לתגובה זו...מעולם לא הייתה בממשלה. מה, החוקים שחוקקה השפיעו יותר מממשלות נתניהו, וממדיניות הנגיד פישר?
- 10.וואשו 25/06/2013 10:14הגב לתגובה זואתה ויחימוביץ וחנין דב וחנין זועבי מוזמנים ליישם את התיאוריות שלכם בארץ עוץ כאן תשאיר זאת למביני דבר אתם פשוט מעוררים אצלי בחילה
- בן אנוש 25/06/2013 21:31הגב לתגובה זובאיזה מקומות הצליחה הגישה הניאו-ליברלית של התערבות ממשתית מסיבית בעד ההון ונגד העבודה? זה נכשל בכל מקום שבו זה נוסה.
- 9.אפשר להבין אותו, אם הכלכלה במצב טוב אז למה להחליף (ל"ת)לסוציאליזם דורסני 25/06/2013 10:11הגב לתגובה זו
- 8.דנה 25/06/2013 10:10הגב לתגובה זומעניין כמה משלם להם
- ברור - באתר הזה צריך לקחת טוקבקים בעירבון מוגבל (ל"ת)גיא 28/06/2013 11:54הגב לתגובה זו
- דוד מירושלים 25/06/2013 12:41הגב לתגובה זואין לך כל בסיס לחשוד. לא לא נראה הדבר, גם לא לפי התגובות. אבל הכי קל זה להכפיש מישהו אחר.
- " שכר" ולא השכיר (ל"ת)מורה לשון 25/06/2013 10:38הגב לתגובה זו
- אתה צודק, טעות דפוס. אבל מהות התוכן עדיין שרירה וקיימת (ל"ת)מיכל 25/06/2013 11:06
- 7.צבריקו 25/06/2013 10:09הגב לתגובה זוזה האיש שהיה חייב להיות באוצר, כל מילה פנינה.
- 6.מיכל 25/06/2013 10:09הגב לתגובה זוהציבור מבין היטב שהכל זה ספינים. אפשר היה לראות לפני הבחירות את אחד הספינים/השקרים מבית נתניהו, כאשר שאול מופז הודיע בכנסת שאנו נמצאים בגירעון של 40 מיליארד שקל, אז ביבי ושטייניץ צחקו כאילו היו ממתיקי סוד, כאילו הם יודעים דבר שאחרים לא יודעים. וראה איזה פלא - אחרי הבחירות פתאום אכן יש גירעון חחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחחח
- 5.צודק ב-100% ,לפיד בדיקו כמו אביו ,ביבי ,רק עם הטייקונים (ל"ת)ירז 25/06/2013 10:08הגב לתגובה זו
- 4.מאיר 25/06/2013 10:02הגב לתגובה זוהציעו לכם את תיק האוצר. אם כל כך נורא למה לא חטפתם אותו?
- שקר (ל"ת)ירז 25/06/2013 10:09הגב לתגובה זו
- 3.ואני מתחלחל כל פעם ששמאלנים פותחים את הפה בנושא כלכלי (ל"ת)רואה חשבון 25/06/2013 09:58הגב לתגובה זו
- רחום 29/06/2013 19:06הגב לתגובה זוממח"ל ולכן אתה מדבר ככה. אחרת, בתוך רו"ח או שאתה עיוור או שאתה רמאי.
- 2.אלי 25/06/2013 09:54הגב לתגובה זואני מתחלחל כל פעם שאני רואה או שומע אותך.
- רחום 29/06/2013 19:04הגב לתגובה זוועם תלוש של 4 אלף שקל אתה בוכה שאין לך כסף!
- עצה טובה 25/06/2013 10:35הגב לתגובה זולהתחלחל מיאיר לפיד שגוזל פת לחם מפיותיהם של ילדים, עושק וגוזל את העניים והמסכנים ואת מעמד הביניים. על זה תתחלחל חביבי ולא על אנשים הגונים, טובים וישרים.
- 1.אלי 25/06/2013 09:39הגב לתגובה זואתה ושלי אותו הדבר חוץ מביקורת הורסת אתם לא שוים כלום
- ואתה? חוץ מלקנות סיגריות בפיצוצייה... מה עשית בחיים...? (ל"ת)כל אפס מעביר ביקורת 26/06/2013 00:34הגב לתגובה זו
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןמנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"
טאואר סמיקונדקטור טאואר 13.62% יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6% ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.
טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.
טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות
וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים
הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.
תוצאות הרבעון השלישי
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.
- למה התחזיות השחורות על מפולת לא מסתדרות עם המציאות
- האם מניות השבבים הישראליות יקרות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.
