זה העונש על הסתרת החבילה הצרה: קנס של 220 אלף שקל הוטל על HOT

חצי שנה לאחר שהחל פיילוט החבילה הצרה, מועצת הכבלים והלוויין קנסה את HOT על שלל תרגילים שנועדו למנוע מלקוחותיה להתחבר לחבילה זו
אלכסנדר כץ | (4)

מועצת הכבלים והלוויין הטילה קנס של כ-220 אלף שקלים על חברת הכבלים HOT, בשל הסתרת חבילת הערוצים הצרה מלקוחותיה. עוד נקבע כי HOT תחדל לגבות דמי התקנה ממנויים שעברו לחבילה הצרה מבלי שהחליפו ממיר.

במסגרת הרפורמה בשוק התקשורת, אישרה מועצת הכבלים והלוויין בספטמבר 2012 פיילוט לתקופה של חצי שנה במסגרתו חברות הטלוויזיה הרב ערוציות HOT ו-yes יציעו ללקוחותיהן חבילות צרות בנות 16 ערוצים במחיר שאמור היה לנוע סביב 100 שקלים. בסופו של דבר הוצאו חבילות כאלה, אלא ב-150 שקלים, שהפכו ללא אטרקטיביות עבור הלקוח.

אגף הפיקוח ערך בדיקה ומצא כי נציגי שרות הלקוחות של HOT לא הציעו למנויים ולמצטרפים חדשים את החבילה הצרה כחבילה הזולה ביותר וכי החברה הפלתה בין לקוחותיה ואפשרה להצטרף לחבילה הצרה רק באמצעות אתר האינטרנט ורק ללקוחות המשלמים בכרטיס אשראי. מפניות ציבור שנתקבלו במועצה עולה כי חלק ממנויי החברה שרצו לעבור לחבילה הצרה, נדרשו לשלם 300 שקלים בגין דמי התקנה על אף שבדירתם מותקן הציוד.

המועצה קבעה כי HOT לא אפשרה לצרכנים שהתעניינו בהצטרפות לחבילה הצרה, לעשות זאת באמצעות המוקד הטלפוני אלא רק באמצעות אתר האינטרנט בלבד. עוד נקבע כי החברה לא הציגה ללקוחות את החבילה הצרה כחבילת השידורים הזולה ביותר, ודרשה מלקוחותיה לשלם עבור החבילה הצרה רק באמצעות כרטיס אשראי, בעוד שלמסלולים אחרים היא מאפשר תשלום גם בהוראת קבע.

מ-HOT נמסר: "עם קבלת ההנחיות וההבהרות מצד המועצה, פעלנו מיידית ליישומן. יתרה מכך, HOT אף יזמה והשיקה טריפל צר עחל מנת לקדם את החבילה הצרה ולתת מענה חסכוני ללקוחות החפצים בכך".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    גולן טלקום תיכף נכנסת לענף הכבלים. (ל"ת)
    תהיה תחרות רצינית 13/05/2013 11:22
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    חברת כבלים בזויה (ל"ת)
    לקוח לשעבר שהתנתק 12/05/2013 13:48
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    t 12/05/2013 13:43
    הגב לתגובה זו
    להם משהו בסיסי יותר מחבילת ה "בסיס"
  • 1.
    כמה שיותר להיכנס בהם (ל"ת)
    גרי 12/05/2013 13:13
    הגב לתגובה זו
שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים

שרון גיל
צילום: רמי זרנגר

מי יקנה את הוט מובייל ובאיזה מחיר?

רן קידר |

פטריק דרהי רוצה למכור את הוט. לא בטוח שיש הרבה קונים, בינתיים הוא מקבל הצעות לרכישת הוט מובייל. 

שוק הסלולר הישראלי, שסבל בשנים האחרונות מירידת מחירים דרמטית ומתחרות עזה, עומד שינויים. הוט מובייל, אחת מארבע המפעילות הגדולות עם כ-2 מיליון מנויים ונתח שוק של כ-17%, עשויה לשנות את מפת התקשורת. מכירתה על ידי קבוצת אלטיס שבשליטת הטייקון שפשט רגל בצרפת עשויה לא רק להקל על חובותיו העצומים של דרהי, אלא גם לשנות את המפה התחרותית.

קבוצת גיל שרון מתעניינת בהוט מובייל

גיל שרון, שכיהן כיו"ר בזק וכמנכ"ל גולן טלקום מוביל קבוצת משקיעים שהגישה הצעה לא מחייבת לרכישת הוט מובייל תמורת 1.4 מיליארד שקל. ההצעה הוגשה לאלטיס, והיא כוללת שותפות עם גופים מוסדיים מובילים: לאומי פרטנרס, הראל ביטוח, מנורה מבטחים ומור ביטוח.

המוסדיים יזרימו את רוב ההון, בעוד שרון יכהן כשותף כללי ומנהל תפעולי ראשי. הוא לא מזרים כסף אישי בשלב זה, אך יקבל אופציות להשתתפות עתידית אם העסקה תצליח. האסטרטגיה של הקבוצה של שרון מבוססת על התייעלות מהירה: הוט מובייל סובלת מרווחי רווח נמוכים עקב תחרות מחירים, אך בעלת בסיס מנויים יציב ותשתיות 5G מתקדמות. הוא מתכנן להגדיל הכנסות דרך שדרוג חבילות משולבות, סלולר, אינטרנט ביתי וטלוויזיה, ולהפחית עלויות תפעוליות ב-20%-30%. אם העסקה תתגבש, שרון יפרוש מתפקידו כיו"ר IBC, מיזם הסיבים האופטיים, כדי למנוע חשש מניגוד אינטרסים, שכן מנורה ומור מחזיקות גם שם.

אלא שפלאפון, זרוע הסלולר של בזק, הגישה הצעה גבוהה בהרבה - 2 מיליארד שקל. השאלה אם הרגולטור יסכים לעסקה כזו שתוביל את החברה הממוזגת לנתח שוק של כ-36%. מיזוג עם הוט מובייל ייצור שחקן עם נתח שוק גדול כשסלקום הבאה בתור עם 28%. 

שרון רכש לפני כ-8 שנים את גולן טלקום יחד עם האחים זלקינד ב-350 מיליון שקל, והפך אותה ממפעילה קטנה לחברה ששווה פי כמה ונמכרה לסלקום במחיר של פי 3. המוסדיים כנראה מאמינים שהוא יעשה זאת שוב בהוט מובייל. 


פטריק דרהי, חובות ומניעים