בלומברג על גזית גלוב: תרשום ירידה בהכנסות ב-2013, מה אומר כצמן?
האם המסחר ההולך וגדל דרך האינטרנט משנה את אסטרטגיית הפעילות של ענקית הנדל"ן גזית גלוב בארצות הברית? בראיון לאתר החדשות בלומברג התייחס חיים כצמן לסוגיה: "כל המסחר עובר לאינטרנט ואנחנו מתמקדים כעת בנכסי נדל"ן עירוניים בלב הערים הגדולות דוגמת ניו יורק וסאו פאלו, היכן שיש תנועה הולכת וגוברת של הולכי רגל וסוגרים מרכזי חנויות קמעונאיות בערים נידחות ופחות מאוכלסות."
היקף המכירות דרך האינטרנט זינק ב-15% ב-2012 לרמה של 186.2 מיליארד דולר, ואתרים דוגמת אמזון ו-EBay הגדילו את המכירות ב-20%. רשתות קמעונאיות דוגמת וול מארט וסירס נמצאות במאבק עיקש להמציא את עצמן מחדש בעקבות המעבר לרכישות באינטרנט, ורשת חנויות האלקטרוניקה בסט ביי סוגרת חנויות ענק ועוברת למודל מסחר אלקטרוני.
ב-2012 עברו במרכזי הקניות של גזית גלוב בארצות הברית כ-2 מיליון איש והחברה, אשר פועלת ב-20 מדינות, רשמה באותה שנה גידול של 22% בהכנסות לרמה של 7 מיליארד שקל, אולם אנליסטים של בלומברג צופים כי ב-2013 תרשום החברה ירידה של 18% בהכנסות לרמה 5.7 מיליארד שקל. גזית גלוב השקיעה ב-2012 כ-3.76 מיליארד שקל ברכישת נכסים חדשים ברחבי העולם וחובותיה הסתכמו ב-41.9 מיליארד שקל בסוף 2012. "מלבד החיפוש אחר הזדמנויות חדשות, החברה פועלת לצמצום המינוף באמצעות מימוש נכסים בעלי ביצועים ירודים", אמר כצמן בראיון.
מתחילת החודש מניית החברה איבדה קרוב ל-6% בבורסת תל אביב, ירידה הקשורה
כתבות מעניינות נוספות:
- 1.אורי 24/04/2013 11:11הגב לתגובה זובית בארץ את המניה כרגיל רמאות העיקר שהוא מכר בזמן
- שיפסיק לדבר בבלומברג וישלם לספקים של דורי (ל"ת)עוזי 24/04/2013 11:26הגב לתגובה זו
- עוזי - תשלום לספקים מקטין רווחיות- תתחשב (ל"ת)משה 25/04/2013 11:54