סקודה חושפת את הסיטיגו בארץ; מה תקבלו עבור פחות מ-60 אלף ש'?
יצרנית הרכב הצ'כית סקודה מצטרפת לתחרות ההולכת וגדלה בקרב מכוניות המיני החסכוניות. החברה השיקה היום (א') את הסיטיגו, גרסתה למכונית המיני של חברת האם פולקסווגן האפ.
רכב המיני יתחרה ישירות בסוזוקי אלטו עם אורך דומה של כ-3.5 מטר ועם תג מחיר התחלתי של 59,990 שקל לגרסת הבסיס בנפח מנוע 1 ליטר 60 כ"ס ברמת אבזור Ambition הצנועה למדיי. שתי המכוניות נחשבות כיום לזולות בארץ בקטגוריית המיני ההולכת ומתרחבת הכוללת בין היתר את הקיה פיקנטו, יונדאי I10, שברולט ספארק והסיטרואן C1/ פיג'ו 107.
גרסת הבסיס מגיעה למהירות מירבית של 160 קמ"ש ונהנית מצריכת דלק של 22.2 ק"מ/ליטר (מיכל דלק של 35 ליטר). הגרסה החצי אוטומטית של רכב זה מוצעת ב-67,990 שקל.
הסיטיגו מוצעת גם עם מנוע 1 ליטר חזק יותר המציע 75 כ"ס, המגיע למהירות מירבית של 171 קמ"ש ונהנה מצריכת דלק של 21.2 ק"מ/ליטר (מיכל דלק של 35 ליטר). דגם זה מוצע למכירה בגרסה הידנית תמורת החל מ-64,990 שקל ובגרסה החצי אוטומטית תמורת החל מ-73,500 שקל.
מבחינת הבטיחות, הסיטיגו זכתה לאחרונה בציון מקסימאלי של 5 כוכבי ריסוק במבחני ה-N-cup. חבילת הבטיחות כוללת 4 כריות אוויר, שתי כריות האוויר הצידיות מסוג Thorax מעניקות הגנה משופרת בצדדים. לאלו אפשר להוסיף את מערכת בקרת היציבות ESP, מערכת ה-Hill Hold ומערכת למניעת הדרדרות הרכב (ABS).
זאת ועוד, ברכב מערכת הבטיחות העירונית City Safe Drive system אשר במקרה של סכנה מזהירה את הנהג ובולמת באופן אוטומטי. חיישן לייזר מזהה מכוניות הנמצאות מלפנים, בין אם הן נוסעות או חונות. המערכת מזהירה את הנהג במקרה שקיימת סכנת התנגשות במהירות של מתחת ל- 30 קמ"ש, ובמידה והנהג אינו מגיב היא תבלום באופן עצמאי.
- 4.יבואנים מונופול מחיר=ריכוזיות=גנבים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)מחיר הזוי=גנבים 21/10/2012 23:43הגב לתגובה זו
- 3.רכב שבולם עצמאית במקרה סכנה? רק אותי זה קצת מפחיד? (ל"ת)איתן 21/10/2012 15:06הגב לתגובה זו
- 2.נועם 21/10/2012 13:24הגב לתגובה זותפסיקו לקנות מכוניות שופוני, סקודה אומנם לא מייצרת מכוניות יפות, אך מספקת את התמורה המלאה ביותר לכסף - מכוניות אמינות במחירים הגיוניים
- 1.מתי תגיע לארץ? (ל"ת)נהג מרוצים 21/10/2012 13:18הגב לתגובה זו
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףהגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים
הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?
במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע.
זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.
הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע.
השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.
