רכב

סקודה חושפת את הסיטיגו בארץ; מה תקבלו עבור פחות מ-60 אלף ש'?

יצרנית הרכב הצ'כית מצטרפת היום לגזרת המיני החסכוניות ומציגה מחיר תחרותי לדגם הידני הבסיסי
לירן סהר | (4)

יצרנית הרכב הצ'כית סקודה מצטרפת לתחרות ההולכת וגדלה בקרב מכוניות המיני החסכוניות. החברה השיקה היום (א') את הסיטיגו, גרסתה למכונית המיני של חברת האם פולקסווגן האפ.

רכב המיני יתחרה ישירות בסוזוקי אלטו עם אורך דומה של כ-3.5 מטר ועם תג מחיר התחלתי של 59,990 שקל לגרסת הבסיס בנפח מנוע 1 ליטר 60 כ"ס ברמת אבזור Ambition הצנועה למדיי. שתי המכוניות נחשבות כיום לזולות בארץ בקטגוריית המיני ההולכת ומתרחבת הכוללת בין היתר את הקיה פיקנטו, יונדאי I10, שברולט ספארק והסיטרואן C1/ פיג'ו 107.

גרסת הבסיס מגיעה למהירות מירבית של 160 קמ"ש ונהנית מצריכת דלק של 22.2 ק"מ/ליטר (מיכל דלק של 35 ליטר). הגרסה החצי אוטומטית של רכב זה מוצעת ב-67,990 שקל.

הסיטיגו מוצעת גם עם מנוע 1 ליטר חזק יותר המציע 75 כ"ס, המגיע למהירות מירבית של 171 קמ"ש ונהנה מצריכת דלק של 21.2 ק"מ/ליטר (מיכל דלק של 35 ליטר). דגם זה מוצע למכירה בגרסה הידנית תמורת החל מ-64,990 שקל ובגרסה החצי אוטומטית תמורת החל מ-73,500 שקל.

מבחינת הבטיחות, הסיטיגו זכתה לאחרונה בציון מקסימאלי של 5 כוכבי ריסוק במבחני ה-N-cup. חבילת הבטיחות כוללת 4 כריות אוויר, שתי כריות האוויר הצידיות מסוג Thorax מעניקות הגנה משופרת בצדדים. לאלו אפשר להוסיף את מערכת בקרת היציבות ESP, מערכת ה-Hill Hold ומערכת למניעת הדרדרות הרכב (ABS).

זאת ועוד, ברכב מערכת הבטיחות העירונית City Safe Drive system אשר במקרה של סכנה מזהירה את הנהג ובולמת באופן אוטומטי. חיישן לייזר מזהה מכוניות הנמצאות מלפנים, בין אם הן נוסעות או חונות. המערכת מזהירה את הנהג במקרה שקיימת סכנת התנגשות במהירות של מתחת ל- 30 קמ"ש, ובמידה והנהג אינו מגיב היא תבלום באופן עצמאי.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    יבואנים מונופול מחיר=ריכוזיות=גנבים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (ל"ת)
    מחיר הזוי=גנבים 21/10/2012 23:43
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    רכב שבולם עצמאית במקרה סכנה? רק אותי זה קצת מפחיד? (ל"ת)
    איתן 21/10/2012 15:06
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    נועם 21/10/2012 13:24
    הגב לתגובה זו
    תפסיקו לקנות מכוניות שופוני, סקודה אומנם לא מייצרת מכוניות יפות, אך מספקת את התמורה המלאה ביותר לכסף - מכוניות אמינות במחירים הגיוניים
  • 1.
    מתי תגיע לארץ? (ל"ת)
    נהג מרוצים 21/10/2012 13:18
    הגב לתגובה זו
משקיעים זרים מוכרים מניות, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Geminiמשקיעים זרים מוכרים מניות, נוצר ע"י מנדי הניג באמצעות Gemini
ניתוח Bizportal

הזרים נשברו ומכרו - מה קרה אתמול מאחורי הקלעים בבורסה?

המחזור אתמול קפץ ב-50% והסתכם על שיא של 4.2 מיליארד שקל שהחליפו ידיים - אבל בעיקר לכיוון צד אחד - מכירות: מי מכר ומי קנה ומה עשה "הכסף החכם"? ניתוח ביזפורטל 

תמיר חכמוף |

המסחר אתמול בבורסה בתל אביב התאפיין בתנודתיות חריגה, כאשר המדדים המרכזיים פתחו בעליות, על רקע רגיעה מסוימת בתחושת הסיכון לאחר הנאום השני של ראש הממשלה נתניהו, שהגיע כדי "להסביר" את מה שנאמר יום קודם לכן. עם זאת, במהלך המסחר חל מהפך, כאשר גל מכירות סחף את המדדים מטה, והירידות הלכו והחריפו ככל שהתקרבה הנעילה.

בסיום היום נרשמו ירידות חדות. מדד ת״א 35 איבד כ-1.9%, מדד ת"א 90 ירד 2.4% ומדד ת"א 125 איבד 2%. במבט על הסקטורים, מדדי הפיננסים והביטוח, שהיו הקטר של השוק בעליות, צנחו בכ-3.1% ו-4.3% בהתאמה, כאשר הירידות לוו במחזור מסחר גבוה במיוחד של כ-4.2 מיליארד שקלים, כפול מהממוצע היומי מתחילת השנה, אשר בלט במיוחד ביחס ליום רביעי "רגיל" ללא פקיעה ולפני החגים, שבדרך כלל מתאפיין במחזורים נמוכים יותר.

מי הוביל את המכירות?

מבדיקת ביזפורטל עולה כי המשקיעים הזרים היו בצד הדומיננטי של המוכרים, ככל הנראה כתגובת המשך למה שכונה על ידי משקיעים רבים "נאום ספרטה" בשל הטון הלוחמני והמסרים על ניתוק כלכלי אפשרי. עיקר פעילות המכירה של הזרים התרכזת בתעודות סל על מדד ת״א 125, שם לבדן נרשמו מכירות של למעלה מ-100 מיליון שקלים נטו. 

מעבר לכך, בלטו מכירות במניות דגל בשוק המקומי ובהן אלביט מערכות אלביט מערכות 2.21%  , בנק הפועלים פועלים 0.66%  , אל על אל על 2.32%  , נקסט ויז'ן נקסט ויז'ן 5.54%   והפניקס הפניקס 2.11%  , שתרמו כולן ללחץ כלפי מטה על המדדים.

עד כה, עבור המשקיעים הזרים השקעה בישראל היא שילוב של כלכלה פתוחה, יצוא מתקדם ויציבות מוסדית יחסית. כשהמסרים הפוליטיים מאותתים אפשרות של התרחקות ממדינות המערב ומעבר לכלכלה אוטרקית, הדבר מעלה חשש משורה של סיכונים, בהם פגיעה ביצוא וביבוא, שיובילו לפגיעה בזרימות ההון, וכמובן היחלשות המטבע והאטה בצמיחה. שוקי היעד המרכזיים של החברות הישראליות הם אירופה וארה״ב, וכל סימן ליחסים מתוחים עלול להוביל לצמצום ביקושים, חסמים רגולטוריים או מגבלות ייצוא. בנוסף, השקעה במדינה הנתפסת כמתבודדת נחשבת מסוכנת יותר, ולכן דורשת תשואת סיכון גבוהה יותר, דבר שאנחנו כבר רואים בתמחור של אגרות החוב הממשלתיות בימים האחרונים. ולסיום, משקיעים רבים יעדיפו לצמצם חשיפה, דבר שמוביל למכירות של זרים בשוק ההון המקומי ולהכביד על השקל, לייקר את היבוא, ולפגוע בפעילות הכלכלית. החששות הללו מספיקים כדי לגרום לזרים לפעול מהר ולצמצם סיכון.

מנועי בית שמש
צילום: רווח הפקות ויקיפדיה

פימי מימשה מניות בית שמש ב-500 מיליון שקל

אדיר בן עמי |

קרן פימי, בניהולו של ישי דוידי, מבצעת מהלך נוסף למימוש רווחים. הקרן מכרה כ-8.8% ממניות מנועי בית שמש תמורת כ-500 מיליון שקל. בעקבות העסקה תרד אחזקת הקרן לכ-17% בלבד, לעומת שליטה מלאה שהחזיקה בעבר. המימוש נשעה בדיסקאונט של אחוזים בודדים על מחיר השוק. פימי מורווחת על ההשקעה בבית שמש פי 20, כשרוב העלייה הגיעה בשנתיים האחרונות. 

המימוש בבית שמש מצטרף למימושים שביצעה הקרן בתקופה האחרונה. מתחילת החודש מכרה פימי גם כ-13% ממניות עשות אשקלון בהיקף של כ-250 מיליון שקל. באפריל היא מכרה 15% ממניות אורביט תמורת כ-100 מיליון שקל. מדובר בשלוש עסקאות מהותיות שביחד מצטברות למימושים של כ-850 מיליון שקל בתוך פחות מחצי שנה כשבשנה שעברה היו גם מימושים גדולים. 

פימי רכשה את השליטה במנועי בית שמש בשנת 2016 מכלל תעשיות לפי שווי חברה של כ-300 מיליון שקל בלבד. השווי הנוכחי של החברה הוא כ-5.7 מיליארד שקל - כלומר, מדובר במימוש לפי שווי הגבוה כמעט פי 20 מההשקעה המקורית. 

הדוחות האחרונים של בית שמש ביטאו צמיחה בהכנסות אך שחיקה מסוימת של הרווח. ההכנסות ברבעון השני עלו ב-24% לשיא של כ-77 מיליון דולר, בעיקר בזכות מגזר המנועים שנהנה מביקוש גבוה בשוק הביטחוני בארץ ובחו"ל ושמר על רווחיות גבוהה. מנגד, השורה התחתונה נשחקה, כאשר הרווח הנקי ירד ל-7.2 מיליון דולר לעומת 9 מיליון אשתקד, בעיקר בשל זינוק בהוצאות המימון ל-3.1 מיליון דולר והשפעת מס גבוהה שנבעו מתיסוף חד של השקל והגידול במינוף בעקבות רכישת Turbine Standard. כלומר, הפעילות עצמה ממשיכה להתרחב בקצב מהיר, אך חשיפת החברה לשערי מטבע ולחוב הפיננסי מטילה משקל כבד על התוצאות המדווחות. בנטרול האירועים החריגים ברבעון נראה שהחברה היתה מרוויחה מעל 10 מיליון דולר. 

גידול בהכנסות ברבעון מול אשתקד נובע בעיקר מעליה במכירות בשני מגזרי הפעילות, בדגש על גידול במכירות מגזר המנועים. ההכנסות כוללות סך של כ-1.7 מיליון דולר הנובעים מעדכון מחירים ללקוחות ואת מכירותיה של Turbine Standard בהיקף של כ-8.6 מיליון דולר. הכנסות מגזר החלקים ברבעון צמחו בכ-4.4% לעומת הרבעון המקביל אשתקד והסתכמו בכ-43.9 מיליון דולר (מתוכן כ-2.3 מיליון דולר מכירות פנימיות).