טבלה

האוצר: "עלייה של 37% במחיר הדלק - כתוצאה מזינוק 39% במרכיבים"

זאת מאוקטובר 2007. בכיר באוצר ל-Bizportal: "למרות עלייה בשיעור לא מבוטל של המס היה זה גורם ממתן לעלייה הנובעת מהשינוי במחיר של המרכיבים"
רקפת סלע | (21)

משרד האוצר מגיב היום (א') לטענות בקשר לעליית מחירי הדלקים ובתוך כך מפרט את שיעור העלייה בכל אחד מהרכיבים והמסים מאוקטובר 2007 עד ספטמבר 2012. "הטענה שהוצגה היום באחד מכלי התקשורת כאילו בתקופה המדוברת מחיר הנפט לא עלה, מקורה בטעות. ככל הנראה טענה זו מבוססת על בדיקת סוג נפט אמריקאי (WTI) שאינו רלוונטי לקביעת מחיר הדלק בישראל", נכתב בהודעה מטעם משרד האוצר. עלייה של 48% במחיר חבית ברנט, עלייה של 53% במחיר הבנזין על פי נתונים שמפרסם המשרד, סך הכל מחיר הדלק לפני מס עלה ב-39% בין אוקטובר 2007 ל- ספטמבר 2012 כאשר מחיר חבית ברנט עלה ב-48% ומחיר בנזין עלה 53%. העלייה במחיר הסופי לצרכן בין התקופות היא בשיעור נמוך יותר של 36.5%, זאת כיוון שהעלייה במע"מ ובבלו הייתה בשיעור נמוך מ-39% והיוותה למעשה גורם ממתן. "רוב העלייה בבלו - בשל הצמדה למדד המחירים" בכיר באוצר אמר ל-Bizportal כי "ההעלאה לצרכן הייתה 37% למרות שלפני מס העלייה של המרכיבים הייתה גדולה יותר - בשיעור של 39%. כלומר, למרות עלייה בשיעור לא קטן של המס, היה זה גורם ממתן לעלייה הנובעת מהשינוי במחירי המרכיבים". "לגביי שיעור המע"מ - העלייה הייתה כמו ביתר המשק, זאת בכדי לממן הפחתת מסים אחרות והוצאות אחרות כגון חינוך. העלייה בתקופה הייתה מ-15.5% ל-17% בחודש ספטמבר השנה. בנוסף, העלייה בשיעור של 69 אגורות בבלו הינה בעצם עלייה נטו של 30 אגורות כתוצאה מהחלטות האוצר, כאשר 39 אגורות התווספו בשל הצמדה למדד המחירים לצרכן", הוסיף אותו גורם. למרות הנתונים שמציג האוצר, הכנסות המדינה ממס על הדלק הסתכמו באוקטובר 2007 ב-870 מיליון שקל בלבד לעומת 1.59 מיליארד שקל ביולי האחרון. האם העלייה מיוחסת בעיקר לגידול בצריכה? על פי הנתונים לא. צריכת בנזין, לדוגמא, באוקטובר 2007 הייתה 209 אלף טון ועלתה עד יוני ב-11% בלבד ל-232 אלף טון. צריכה של סולר לתחבורה עלתה ב-0.8% בלבד מ-233 ל-235 אלף טון בתקופה.

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 20.
    שי 27/08/2012 10:23
    הגב לתגובה זו
    בכל מקרה עולה מהטבלה הזאת שלמעלה מ50% ממחיר הבנזין זה מס ואם מצרפים לזה מיסים ישירים , מע"מ בשיעור 17% (החל מ1 בספטמבר ) ,מיסי קניה על מכוניות בשיעור של 100% , מחירי דיור מטורפים שהממשלה לא עשתה די על מנת להוריד אותם , 3 שנים שירות צבאי סדיר ומחירי מזון שעולים כל הזמן עולה שפשוט לא טוב לחיות בישראל 2012 לכן לדעתי מי שיכול צריך לברוח מפה ,אם הייתי צעיר אחרי צבא הייתי לומד מקצוע בינלאומי ובורח מפה .
  • 19.
    ש.מ 27/08/2012 09:37
    הגב לתגובה זו
    כל תדלוק ב 300 ש"ח ו 150 ש"ח נכנס לקופת המדינה!
  • 18.
    34% עלייה במיסים מה הם מבלבלים את המוח (ל"ת)
    tabutbul 27/08/2012 08:10
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    גנדלף 27/08/2012 08:08
    הגב לתגובה זו
    מרכיבים אמרתם, בטח התכוונתם למרכיב הבלו והמע"מ
  • 16.
    בבחירות אני יסביר לך למה כאילו הצבעתי ליכוד למרות שלא (ל"ת)
    שי 27/08/2012 07:58
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    פועל בשכר מינימום. 27/08/2012 07:18
    הגב לתגובה זו
    עד מתי יעלוזו רשעים.
  • 14.
    איש מן הישוב 27/08/2012 00:37
    הגב לתגובה זו
    אותו בכיר שהציג את נתוני האוצר כנראה מאמין שאנחנו מטומטמים, אחרת לא היה מעז לשקר במצח נחושה. איך הבלו עולה גם לפי המדד וגם לפי "עלייה נטו של 30 אגורות כתוצאה מהחלטות האוצר". מה זה החלטות האוצר? לא מס נוסף? לא גניבה מציבור הנהגים שהנטל עליו הולך וגדל. כך, מצאו פקידוני האוצר (ובתוכם הפקיד הבכיר השקרן העלוב) דרך לרכוש מצלמות מהירות שיסחטו מהנהגים מאות מיליונים, לא בתקווה להפחית תאונות אלא במטרה לעשוק את הנהגים. מיהם אותם נהגים? אם לא מעמד הבניים הקורס תחת המיסים המטורפים על מחירי הדירות ועתה על הדלק. אחר כך יבוא ביבי /פינוקיו ויציג לנו צמיחה והקלות, וכל תומכי הליכוד עלובי הנפש, ימשיכו לתמוך בברית בין החרדים הגנבים, שכל מטרתם לגנוב את כספי האזרחים ולהעבירם לתומכיהם, לבין הליכוד שקונה את השילטון במשך שנים בכסף שהוא עוסק את העם. לא פלא שהעוני גדל ומעמד הביניים קורס. עתה גם הכלכלה קורסת כי הליכוד החליט להציב את ה"טייקונים" על הכוונת ולהאשים אותם בכל מחדליו - והם רבים רבים.
  • 13.
    ביביהו נהנתניהו 26/08/2012 23:30
    הגב לתגובה זו
    שטייניץ אתה נבלה סרוחה יחד עם כל פקידי האוצר המושחתים...והעם מטומטם כהרגלו
  • 12.
    עידן 26/08/2012 23:11
    הגב לתגובה זו
    מחיר תוך יומי. מחיר סגירה עוד יותר נמוך, וממוצע רק 102.67. למה לשקר? ועוד במשהו שכל כך קל לבדוק
  • 11.
    העובדות מדברות בעד עצמן- הבלו והמעמ עלו וייקרו הבנזין (ל"ת)
    ספינים של האוצר 26/08/2012 23:07
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    רמי 26/08/2012 22:09
    הגב לתגובה זו
    גם 15 השרים ללא תיק (איך ילכו מחר לביה"ס), הם שרים ממש נחוצים וחשובים לתפקוד המדינה ופועלים ללא לאות לטובת הציבור המטומטם שבחר (שוב) במפלגת הליכוד שמחסלת את מעמד הביניים, ובראש ובראשונה אץ ה....המטומטמים שהצביעו עבורה. ניפגש בבחירות מר ביבי .....
  • 9.
    למה הבלו צריך להיות צמוד לממד !! הגיון מעוות !!!!!!!!!! (ל"ת)
    joethehammer 26/08/2012 19:24
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    ישראלי 26/08/2012 19:24
    הגב לתגובה זו
    אפלי ופלא עלו האותו שעור בתוספת מקדם דפיקה בצורת מינוס קטן ולכתי נראה אבל בעל השפעה עצןמה על משכןרתי כך להשכר ירד ונשלחתי להתחמן לקבל מהאוצר את הבטחות הבלתי ממומשות
  • 7.
    oleg 26/08/2012 18:40
    הגב לתגובה זו
    bibi fuck you
  • 6.
    ניס 26/08/2012 18:28
    הגב לתגובה זו
    נמאס מנטל המס
  • 5.
    טלטל 26/08/2012 18:20
    הגב לתגובה זו
    אין כל קשר בין מה שהאוצר מציג לבין המציאות העגומה!!! ענף הרכב והדלק ובעקר הסולר הפכו לפרה חולבתעבור האזרח.הסולר שלנו הוא הכי מזוהם באירופה ומכיל הכי הרבה גופרית אם כי יש שיפור באיכות הסולר מאז 2007 וכמו שמישהוא כבר כתב יש לבדוק הכנסות המדינה מדלקים ב-2007 לעומת 2012 ותראו את הגידול בצריכה שכמעט ולא היה עם הגידול בהכנסות שאין להן אח ורע בעולם.מה עוד שהתחבורה הציבורית בישראל היא מהעולם השלישי!!!!!מספיק לבדוק את מחיר המיחיה בתקופות בהן ביבי היה שר אוצר או ראש הממשלה לעומת מי שהיה לפניו או אחריו.ביבי עושק את הציבור וזו עובדה!!!
  • 4.
    אביב 26/08/2012 18:19
    הגב לתגובה זו
    וואין פלא שאף אחד לא מאמין להם ...איך אדוני הכתב כאשר מחיר נפט ברנט הגיע לשיא מחיר הדלק בארץ היה 7.2 שקל ..כן אדוני הכתב הנפט היה מעל 150 דולר וכאן 7.2 שקל ...אז תבלבל אותנו עם קשקושי האוצר ....אוי לנו אם הנפט יגיע שוב ל150דולר מחיר הבנזין לפי ביבי את שטייניץ יהיה בין 16-20 שקל לליטר.
  • 3.
    יוסיפון 26/08/2012 17:38
    הגב לתגובה זו
    הלשכה המרכזית לשקריסטיקה.ההסתדרות הבלתי נראית,המחירים שעולים ועולים ואין אינפלציה.אני לא מצליח להבין איך לא מוכרים את הפטנט הזה בכל העולם. הרי זו המצאת העשור....
  • 2.
    והריצפה עקומה - דפוקים באוצר חשבו עושים אותנו באצבע (ל"ת)
    אבי 26/08/2012 17:37
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בן 26/08/2012 17:35
    הגב לתגובה זו
    זז באחוזים.. שהרי זה "גורם ממתן"..
  • אתה ממש צודק זו רמאות תחת שילטון האוצר במדינה "מתוקנת" (ל"ת)
    איש מן הישוב 27/08/2012 00:38
    הגב לתגובה זו
אלי גליקמן מנכל צים
צילום: שלומי יוסף

צים תימחק מניו יורק? גליקמן ואונגר מנסים להשתלט בפרמיה של 30%

אלי גליקמן מנכ"ל צים רוקח עסקה שבה הוא ישתלט על צים וימחק אותה מוול סטריט. בשלב הבא צים עשויה להתמזג עם ריי שיפינג של רמי אונגר

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אלי גליקמן צים

מנכ"ל צים, אלי גליקמן במהלך לרכוש את השליטה בצים ולמחוק אותה מהמסחר. צים שנסחרת מתחת למזומנים (אם כי יש התחייבויות עתידיות) ובמכפיל רווח נמוך, היא שחקנית משמעותית בתחום הספנות ולמרות תחזיות אפורות לפני שנה-שנה וחצי היא מצליחה עדיין לייצר רווחים מרשימים (מכפיל רווח מתחת ל-8). כל זה קורה למרות מצב לא פשוט בכמה זירות - תעלת סואץ סגורה, עלייה בהיקף המכולות וההאטה מסוימת בשווקים.

זה כנראה מעיד על הפוטנציאל בתקופות הטובות וגליקמן נערך לכך - לצד מנהלים בכירים בצים הוא חובר לאיש העסקים רמי אונגר, שמייבא רכבי קיה ובעל חברת הספנות ריי שיפינג, על מנת לרכוש את השליטה. השאלה - למה שהציבור יסכים למחיקה. למרות שיש פרמיה שכנראה תגיע לקרוב ל-30%, עדיין צים שנסחרת בכ-1.85 מיליארד דולר כבר ביקרה לא מזמן במספרים שהקבוצה רוצה לשלם כ-2.5 מיליארד דולר. זאת לא בוננזה אדירה בהינתן הפוטנציאל בצים.

בשביל גליקמן זו יכולה להיות עסקת חייו. משכיר בכיר הוא יקפוץ לעמדה של חלק מבעלי השליטה. השבחה בהמשך עשויה להיות מאוד רווחית, בקנה מידה של עשרות ומאות מיליוני דולרים. אלא שכעת גליקמן בא ללא יכולות מימוניות ולכן אונגר הוא דמות מפתח בעסקה. אונגר הוא מעשירי הארץ, שגם מחזיק בפעילות סינרגטית לצים. הכוונה היא, ככל הנראה, למזג בהמשך את צים וריי. 

עסקה כזו תהיה ממונפת והיא תיעזר בכמות המזומנים הגדולים בקופה. הסיכון בעסקה כזו הוא כמובן שינוי בתנאי השוק. צים חיה בשוק מחזורי כשכעת אנחנו עומדים לקראת כניסה גדולה מאוד של ספינות חדשות, אלא שבמקביל הצרכים גדלים ויש כמויות גדולות של ספינות ישנות שיוצאות מהמחזור. צים חידשה את רוב הצי שלה בשנים האחרונות והיא נמצאת במבנה תפעולי שמתמודד טוב עם התחרות. היא יעילה ורווחית והיא בהדרגה גם עולה בנתח השוק העולמי.

הסייקליות של השוק לא מרתיעה את גליקמן מעסקה נוכחית כי הוא רואה לטווח בינוני-ארוך. הזמנת ספינות זה עניין של מספר שנים ותמיד יהיה מצב בשוק שכאשר הכל טוב מזמינים ספינות חדשות וכשהספינות האלו מגיעות וגדלה התחרות, מצמצמים הזמנות. ואז השוק חוזר להיות טוב. חברות שיודעות לעבור את המשבר, מגיעות לגאות, וצים נמצאת במב שהיא חזקה פיננסית, תפעולית ועם כרית מזומנים גדולה. כלומר, להבדיל מבעבר שהיא קרסה מספר פעמים והגיע להסדר חוב, מצבה עכשיו טוב. 

המכשול העיקרי של גליקמן יהיה הציבור. לא בטוח שהוא יהיה מוכן למחוק את צים במחיר שגליקמן ואונגר רוצים.

שמוליק רופא ריט 1 (נטי לוי)שמוליק רופא ריט 1 (נטי לוי)
דוחות

ריט 1 מדווחת על צמיחה דו ספרתית ב-NOI ומעלה תחזיות להמשך

קרן ההשקעות בנדל"ן מניב רשמה עלייה של כ-11.8% ב-NOI מנכסים זהים וכ-8.6% ב-FFO ברבעון השני; הרווח הנקי זינק לכ-202 מיליון שקל בעקבות שערוך נכסים, והתחזית לשנה כולה עודכנה כלפי מעלה

תמיר חכמוף |

ריט 1 ריט 1 0%  , קרן ההשקעות בנדל"ן מניב, דיווחה על תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון השני והמחצית הראשונה לשנת 2025, המשקפות רבעון נוסף של גידול דו ספרתי בפרמטרים המרכזיים.

ה-NOI ברבעון השני של 2025, עלה בכ-11.2% לכ-132.5 מיליון שקל, לעומת כ-119.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-NOI במחצית הראשונה של 2025, עלה בכ-11.1% לכ-255.2 מיליון שקל, לעומת כ-229.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. החברה הציגה עלייה משמעותית ב-NOI, שנבעה בעיקר מגידול NOI בנכסים זהים בתקופת הדוח, וזאת על אף ההשפעה של מכירת הקומות במגדל היובל בת"א בתחילת השנה.

ה-NOI מנכסים זהים ברבעון השני ובחציון הראשון של שנת 2025 צמח ביחס לתקופות המקבילות אשתקד בכ-11.8% וכ-12.9%, בהתאמה. העלייה נבעה מעליה ריאלית בהכנסות בכל תחומי הפעילות. 

ה-FFO המתואם ברבעון השני של 2025 עלה בכ-8.6% לכ-93.6 מיליון שקל (כ-0.48 שקל למניה), לעומת כ-86.2 מיליון שקל (כ-0.44 שקל למניה) ברבעון המקביל אשתקד. ה-FFO המתואם עלה בכ-10.2% במחצית הראשונה של 2025 לכ-180.5 מיליון שקל (כ-0.92 שקל למניה), לעומת כ-163.8 מיליון שקל (כ-0.84 שקל למניה) בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה ב-FFO המתואם נבעה בעיקר מהעלייה ב-NOI, בניכוי השפעת העלייה בהוצאות המימון הריאליות.

הרווח הנקי לבעלי המניות ברבעון השני של 2025 זינק לכ-202 מיליון שקל, לעומת כ-38 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מהשיפור בתוצאות התפעוליות כאמור, וכן מכך שברבעון השני של 2025 נרשם שערוך חיובי, נטו, בסך של כ-154 מיליון שקל בגין התאמת שווי הוגן של נדל"ן להשקעה לעומת כ-21 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי לבעלי המניות במחצית הראשונה של 2025 טיפס לכ-292 מיליון שקל, לעומת כ-91 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. החברה מציינת כי רווחי השערוך בתקופה נבעו בעיקר מעדכון אומדן תזרימי המזומנים של נכסי החברה, וללא שינוי משמעותי בשיעורי ההיוון.