האוצר: "עלייה של 37% במחיר הדלק - כתוצאה מזינוק 39% במרכיבים"
משרד האוצר מגיב היום (א') לטענות בקשר לעליית מחירי הדלקים ובתוך כך מפרט את שיעור העלייה בכל אחד מהרכיבים והמסים מאוקטובר 2007 עד ספטמבר 2012.
"הטענה שהוצגה היום באחד מכלי התקשורת כאילו בתקופה המדוברת מחיר הנפט לא עלה, מקורה בטעות. ככל הנראה טענה זו מבוססת על בדיקת סוג נפט אמריקאי (WTI) שאינו רלוונטי לקביעת מחיר הדלק בישראל", נכתב בהודעה מטעם משרד האוצר.
עלייה של 48% במחיר חבית ברנט, עלייה של 53% במחיר הבנזין
על פי נתונים שמפרסם המשרד, סך הכל מחיר הדלק לפני מס עלה ב-39% בין אוקטובר 2007 ל- ספטמבר 2012 כאשר מחיר חבית ברנט עלה ב-48% ומחיר בנזין עלה 53%. העלייה במחיר הסופי לצרכן בין התקופות היא בשיעור נמוך יותר של 36.5%, זאת כיוון שהעלייה במע"מ ובבלו הייתה בשיעור נמוך מ-39% והיוותה למעשה גורם ממתן.
- 20.שי 27/08/2012 10:23הגב לתגובה זובכל מקרה עולה מהטבלה הזאת שלמעלה מ50% ממחיר הבנזין זה מס ואם מצרפים לזה מיסים ישירים , מע"מ בשיעור 17% (החל מ1 בספטמבר ) ,מיסי קניה על מכוניות בשיעור של 100% , מחירי דיור מטורפים שהממשלה לא עשתה די על מנת להוריד אותם , 3 שנים שירות צבאי סדיר ומחירי מזון שעולים כל הזמן עולה שפשוט לא טוב לחיות בישראל 2012 לכן לדעתי מי שיכול צריך לברוח מפה ,אם הייתי צעיר אחרי צבא הייתי לומד מקצוע בינלאומי ובורח מפה .
- 19.ש.מ 27/08/2012 09:37הגב לתגובה זוכל תדלוק ב 300 ש"ח ו 150 ש"ח נכנס לקופת המדינה!
- 18.34% עלייה במיסים מה הם מבלבלים את המוח (ל"ת)tabutbul 27/08/2012 08:10הגב לתגובה זו
- 17.גנדלף 27/08/2012 08:08הגב לתגובה זומרכיבים אמרתם, בטח התכוונתם למרכיב הבלו והמע"מ
- 16.בבחירות אני יסביר לך למה כאילו הצבעתי ליכוד למרות שלא (ל"ת)שי 27/08/2012 07:58הגב לתגובה זו
- 15.פועל בשכר מינימום. 27/08/2012 07:18הגב לתגובה זועד מתי יעלוזו רשעים.
- 14.איש מן הישוב 27/08/2012 00:37הגב לתגובה זואותו בכיר שהציג את נתוני האוצר כנראה מאמין שאנחנו מטומטמים, אחרת לא היה מעז לשקר במצח נחושה. איך הבלו עולה גם לפי המדד וגם לפי "עלייה נטו של 30 אגורות כתוצאה מהחלטות האוצר". מה זה החלטות האוצר? לא מס נוסף? לא גניבה מציבור הנהגים שהנטל עליו הולך וגדל. כך, מצאו פקידוני האוצר (ובתוכם הפקיד הבכיר השקרן העלוב) דרך לרכוש מצלמות מהירות שיסחטו מהנהגים מאות מיליונים, לא בתקווה להפחית תאונות אלא במטרה לעשוק את הנהגים. מיהם אותם נהגים? אם לא מעמד הבניים הקורס תחת המיסים המטורפים על מחירי הדירות ועתה על הדלק. אחר כך יבוא ביבי /פינוקיו ויציג לנו צמיחה והקלות, וכל תומכי הליכוד עלובי הנפש, ימשיכו לתמוך בברית בין החרדים הגנבים, שכל מטרתם לגנוב את כספי האזרחים ולהעבירם לתומכיהם, לבין הליכוד שקונה את השילטון במשך שנים בכסף שהוא עוסק את העם. לא פלא שהעוני גדל ומעמד הביניים קורס. עתה גם הכלכלה קורסת כי הליכוד החליט להציב את ה"טייקונים" על הכוונת ולהאשים אותם בכל מחדליו - והם רבים רבים.
- 13.ביביהו נהנתניהו 26/08/2012 23:30הגב לתגובה זושטייניץ אתה נבלה סרוחה יחד עם כל פקידי האוצר המושחתים...והעם מטומטם כהרגלו
- 12.עידן 26/08/2012 23:11הגב לתגובה זומחיר תוך יומי. מחיר סגירה עוד יותר נמוך, וממוצע רק 102.67. למה לשקר? ועוד במשהו שכל כך קל לבדוק
- 11.העובדות מדברות בעד עצמן- הבלו והמעמ עלו וייקרו הבנזין (ל"ת)ספינים של האוצר 26/08/2012 23:07הגב לתגובה זו
- 10.רמי 26/08/2012 22:09הגב לתגובה זוגם 15 השרים ללא תיק (איך ילכו מחר לביה"ס), הם שרים ממש נחוצים וחשובים לתפקוד המדינה ופועלים ללא לאות לטובת הציבור המטומטם שבחר (שוב) במפלגת הליכוד שמחסלת את מעמד הביניים, ובראש ובראשונה אץ ה....המטומטמים שהצביעו עבורה. ניפגש בבחירות מר ביבי .....
- 9.למה הבלו צריך להיות צמוד לממד !! הגיון מעוות !!!!!!!!!! (ל"ת)joethehammer 26/08/2012 19:24הגב לתגובה זו
- 8.ישראלי 26/08/2012 19:24הגב לתגובה זואפלי ופלא עלו האותו שעור בתוספת מקדם דפיקה בצורת מינוס קטן ולכתי נראה אבל בעל השפעה עצןמה על משכןרתי כך להשכר ירד ונשלחתי להתחמן לקבל מהאוצר את הבטחות הבלתי ממומשות
- 7.oleg 26/08/2012 18:40הגב לתגובה זוbibi fuck you
- 6.ניס 26/08/2012 18:28הגב לתגובה זונמאס מנטל המס
- 5.טלטל 26/08/2012 18:20הגב לתגובה זואין כל קשר בין מה שהאוצר מציג לבין המציאות העגומה!!! ענף הרכב והדלק ובעקר הסולר הפכו לפרה חולבתעבור האזרח.הסולר שלנו הוא הכי מזוהם באירופה ומכיל הכי הרבה גופרית אם כי יש שיפור באיכות הסולר מאז 2007 וכמו שמישהוא כבר כתב יש לבדוק הכנסות המדינה מדלקים ב-2007 לעומת 2012 ותראו את הגידול בצריכה שכמעט ולא היה עם הגידול בהכנסות שאין להן אח ורע בעולם.מה עוד שהתחבורה הציבורית בישראל היא מהעולם השלישי!!!!!מספיק לבדוק את מחיר המיחיה בתקופות בהן ביבי היה שר אוצר או ראש הממשלה לעומת מי שהיה לפניו או אחריו.ביבי עושק את הציבור וזו עובדה!!!
- 4.אביב 26/08/2012 18:19הגב לתגובה זווואין פלא שאף אחד לא מאמין להם ...איך אדוני הכתב כאשר מחיר נפט ברנט הגיע לשיא מחיר הדלק בארץ היה 7.2 שקל ..כן אדוני הכתב הנפט היה מעל 150 דולר וכאן 7.2 שקל ...אז תבלבל אותנו עם קשקושי האוצר ....אוי לנו אם הנפט יגיע שוב ל150דולר מחיר הבנזין לפי ביבי את שטייניץ יהיה בין 16-20 שקל לליטר.
- 3.יוסיפון 26/08/2012 17:38הגב לתגובה זוהלשכה המרכזית לשקריסטיקה.ההסתדרות הבלתי נראית,המחירים שעולים ועולים ואין אינפלציה.אני לא מצליח להבין איך לא מוכרים את הפטנט הזה בכל העולם. הרי זו המצאת העשור....
- 2.והריצפה עקומה - דפוקים באוצר חשבו עושים אותנו באצבע (ל"ת)אבי 26/08/2012 17:37הגב לתגובה זו
- 1.בן 26/08/2012 17:35הגב לתגובה זוזז באחוזים.. שהרי זה "גורם ממתן"..
- אתה ממש צודק זו רמאות תחת שילטון האוצר במדינה "מתוקנת" (ל"ת)איש מן הישוב 27/08/2012 00:38הגב לתגובה זו

צים תימחק מניו יורק? גליקמן ואונגר מנסים להשתלט בפרמיה של 30%
אלי גליקמן מנכ"ל צים רוקח עסקה שבה הוא ישתלט על צים וימחק אותה מוול סטריט. בשלב הבא צים עשויה להתמזג עם ריי שיפינג של רמי אונגר
מנכ"ל צים, אלי גליקמן במהלך לרכוש את השליטה בצים ולמחוק אותה מהמסחר. צים שנסחרת מתחת למזומנים (אם כי יש התחייבויות עתידיות) ובמכפיל רווח נמוך, היא שחקנית משמעותית בתחום הספנות ולמרות תחזיות אפורות לפני שנה-שנה וחצי היא מצליחה עדיין לייצר רווחים מרשימים (מכפיל רווח מתחת ל-8). כל זה קורה למרות מצב לא פשוט בכמה זירות - תעלת סואץ סגורה, עלייה בהיקף המכולות וההאטה מסוימת בשווקים.
זה כנראה מעיד על הפוטנציאל בתקופות הטובות וגליקמן נערך לכך - לצד מנהלים בכירים בצים הוא חובר לאיש העסקים רמי אונגר, שמייבא רכבי קיה ובעל חברת הספנות ריי שיפינג, על מנת לרכוש את השליטה. השאלה - למה שהציבור יסכים למחיקה. למרות שיש פרמיה שכנראה תגיע לקרוב ל-30%, עדיין צים שנסחרת בכ-1.85 מיליארד דולר כבר ביקרה לא מזמן במספרים שהקבוצה רוצה לשלם כ-2.5 מיליארד דולר. זאת לא בוננזה אדירה בהינתן הפוטנציאל בצים.
בשביל גליקמן זו יכולה להיות עסקת חייו. משכיר בכיר הוא יקפוץ לעמדה של חלק מבעלי השליטה. השבחה בהמשך עשויה להיות מאוד רווחית, בקנה מידה של עשרות ומאות מיליוני דולרים. אלא שכעת גליקמן בא ללא יכולות מימוניות ולכן אונגר הוא דמות מפתח בעסקה. אונגר הוא מעשירי הארץ, שגם מחזיק בפעילות סינרגטית לצים. הכוונה היא, ככל הנראה, למזג בהמשך את צים וריי.
עסקה כזו תהיה ממונפת והיא תיעזר בכמות המזומנים הגדולים בקופה. הסיכון בעסקה כזו הוא כמובן שינוי בתנאי השוק. צים חיה בשוק מחזורי כשכעת אנחנו עומדים לקראת כניסה גדולה מאוד של ספינות חדשות, אלא שבמקביל הצרכים גדלים ויש כמויות גדולות של ספינות ישנות שיוצאות מהמחזור. צים חידשה את רוב הצי שלה בשנים האחרונות והיא נמצאת במבנה תפעולי שמתמודד טוב עם התחרות. היא יעילה ורווחית והיא בהדרגה גם עולה בנתח השוק העולמי.
- "צים גמישה ורווחית יותר מהמתחרות וממוקדת; לא התפתנו כמו אחרים לגוון את הפעילות"
- צים מכה את הצפי בשורה העליונה והתחתונה ומאשררת תחזית; המניה עולה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הסייקליות של השוק לא מרתיעה את גליקמן מעסקה נוכחית כי הוא רואה לטווח בינוני-ארוך. הזמנת ספינות זה עניין של מספר שנים ותמיד יהיה מצב בשוק שכאשר הכל טוב מזמינים ספינות חדשות וכשהספינות האלו מגיעות וגדלה התחרות, מצמצמים הזמנות. ואז השוק חוזר להיות טוב. חברות שיודעות לעבור את המשבר, מגיעות לגאות, וצים נמצאת במב שהיא חזקה פיננסית, תפעולית ועם כרית מזומנים גדולה. כלומר, להבדיל מבעבר שהיא קרסה מספר פעמים והגיע להסדר חוב, מצבה עכשיו טוב.
המכשול העיקרי של גליקמן יהיה הציבור. לא בטוח שהוא יהיה מוכן למחוק את צים במחיר שגליקמן ואונגר רוצים.

ריט 1 מדווחת על צמיחה דו ספרתית ב-NOI ומעלה תחזיות להמשך
קרן ההשקעות בנדל"ן מניב רשמה עלייה של כ-11.8% ב-NOI מנכסים זהים וכ-8.6% ב-FFO ברבעון השני; הרווח הנקי זינק לכ-202 מיליון שקל בעקבות שערוך נכסים, והתחזית לשנה כולה עודכנה כלפי מעלה
ריט 1 ריט 1 0% , קרן ההשקעות בנדל"ן מניב, דיווחה על תוצאותיה הכספיות לסיכום הרבעון השני והמחצית הראשונה לשנת 2025, המשקפות רבעון נוסף של גידול דו ספרתי בפרמטרים המרכזיים.
ה-NOI ברבעון השני של 2025, עלה בכ-11.2% לכ-132.5 מיליון שקל, לעומת כ-119.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-NOI במחצית הראשונה של 2025, עלה בכ-11.1% לכ-255.2 מיליון שקל, לעומת כ-229.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. החברה הציגה עלייה משמעותית ב-NOI, שנבעה בעיקר מגידול NOI בנכסים זהים בתקופת הדוח, וזאת על אף ההשפעה של מכירת הקומות במגדל היובל בת"א בתחילת השנה.
ה-NOI מנכסים זהים ברבעון השני ובחציון הראשון של שנת 2025 צמח ביחס לתקופות המקבילות אשתקד בכ-11.8% וכ-12.9%, בהתאמה. העלייה נבעה מעליה ריאלית בהכנסות בכל תחומי הפעילות.
ה-FFO המתואם ברבעון השני של 2025 עלה בכ-8.6% לכ-93.6 מיליון שקל (כ-0.48 שקל למניה), לעומת כ-86.2 מיליון שקל (כ-0.44 שקל למניה) ברבעון המקביל אשתקד. ה-FFO המתואם עלה בכ-10.2% במחצית הראשונה של 2025 לכ-180.5 מיליון שקל (כ-0.92 שקל למניה), לעומת כ-163.8 מיליון שקל (כ-0.84 שקל למניה) בתקופה המקבילה אשתקד. העלייה ב-FFO המתואם נבעה בעיקר מהעלייה ב-NOI, בניכוי השפעת העלייה בהוצאות המימון הריאליות.
- ריט 1: FFO ברבעון עלה ב־12% ל־87 מיליון שקל, ה-NOI צמח ב־11%
- ריט 1 - מכפיל FFO של כ-11; האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח הנקי לבעלי המניות ברבעון השני של 2025 זינק לכ-202 מיליון שקל, לעומת כ-38 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מהשיפור בתוצאות התפעוליות כאמור, וכן מכך שברבעון השני של 2025 נרשם שערוך חיובי, נטו, בסך של כ-154 מיליון שקל בגין התאמת שווי הוגן של נדל"ן להשקעה לעומת כ-21 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי לבעלי המניות במחצית הראשונה של 2025 טיפס לכ-292 מיליון שקל, לעומת כ-91 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. החברה מציינת כי רווחי השערוך בתקופה נבעו בעיקר מעדכון אומדן תזרימי המזומנים של נכסי החברה, וללא שינוי משמעותי בשיעורי ההיוון.