טבלה

האוצר: "עלייה של 37% במחיר הדלק - כתוצאה מזינוק 39% במרכיבים"

זאת מאוקטובר 2007. בכיר באוצר ל-Bizportal: "למרות עלייה בשיעור לא מבוטל של המס היה זה גורם ממתן לעלייה הנובעת מהשינוי במחיר של המרכיבים"
רקפת סלע | (21)

משרד האוצר מגיב היום (א') לטענות בקשר לעליית מחירי הדלקים ובתוך כך מפרט את שיעור העלייה בכל אחד מהרכיבים והמסים מאוקטובר 2007 עד ספטמבר 2012.

"הטענה שהוצגה היום באחד מכלי התקשורת כאילו בתקופה המדוברת מחיר הנפט לא עלה, מקורה בטעות. ככל הנראה טענה זו מבוססת על בדיקת סוג נפט אמריקאי (WTI) שאינו רלוונטי לקביעת מחיר הדלק בישראל", נכתב בהודעה מטעם משרד האוצר.

עלייה של 48% במחיר חבית ברנט, עלייה של 53% במחיר הבנזין

על פי נתונים שמפרסם המשרד, סך הכל מחיר הדלק לפני מס עלה ב-39% בין אוקטובר 2007 ל- ספטמבר 2012 כאשר מחיר חבית ברנט עלה ב-48% ומחיר בנזין עלה 53%. העלייה במחיר הסופי לצרכן בין התקופות היא בשיעור נמוך יותר של 36.5%, זאת כיוון שהעלייה במע"מ ובבלו הייתה בשיעור נמוך מ-39% והיוותה למעשה גורם ממתן.

"רוב העלייה בבלו - בשל הצמדה למדד המחירים"

בכיר באוצר אמר ל-Bizportal כי "ההעלאה לצרכן הייתה 37% למרות שלפני מס העלייה של המרכיבים הייתה גדולה יותר - בשיעור של 39%. כלומר, למרות עלייה בשיעור לא קטן של המס, היה זה גורם ממתן לעלייה הנובעת מהשינוי במחירי המרכיבים".

"לגביי שיעור המע"מ - העלייה הייתה כמו ביתר המשק, זאת בכדי לממן הפחתת מסים אחרות והוצאות אחרות כגון חינוך. העלייה בתקופה הייתה מ-15.5% ל-17% בחודש ספטמבר השנה. בנוסף, העלייה בשיעור של 69 אגורות בבלו הינה בעצם עלייה נטו של 30 אגורות כתוצאה מהחלטות האוצר, כאשר 39 אגורות התווספו בשל הצמדה למדד המחירים לצרכן", הוסיף אותו גורם.

תגובות לכתבה(21):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 20.
    שי 27/08/2012 10:23
    הגב לתגובה זו
    בכל מקרה עולה מהטבלה הזאת שלמעלה מ50% ממחיר הבנזין זה מס ואם מצרפים לזה מיסים ישירים , מע"מ בשיעור 17% (החל מ1 בספטמבר ) ,מיסי קניה על מכוניות בשיעור של 100% , מחירי דיור מטורפים שהממשלה לא עשתה די על מנת להוריד אותם , 3 שנים שירות צבאי סדיר ומחירי מזון שעולים כל הזמן עולה שפשוט לא טוב לחיות בישראל 2012 לכן לדעתי מי שיכול צריך לברוח מפה ,אם הייתי צעיר אחרי צבא הייתי לומד מקצוע בינלאומי ובורח מפה .
  • 19.
    ש.מ 27/08/2012 09:37
    הגב לתגובה זו
    כל תדלוק ב 300 ש"ח ו 150 ש"ח נכנס לקופת המדינה!
  • 18.
    34% עלייה במיסים מה הם מבלבלים את המוח (ל"ת)
    tabutbul 27/08/2012 08:10
    הגב לתגובה זו
  • 17.
    גנדלף 27/08/2012 08:08
    הגב לתגובה זו
    מרכיבים אמרתם, בטח התכוונתם למרכיב הבלו והמע"מ
  • 16.
    בבחירות אני יסביר לך למה כאילו הצבעתי ליכוד למרות שלא (ל"ת)
    שי 27/08/2012 07:58
    הגב לתגובה זו
  • 15.
    פועל בשכר מינימום. 27/08/2012 07:18
    הגב לתגובה זו
    עד מתי יעלוזו רשעים.
  • 14.
    איש מן הישוב 27/08/2012 00:37
    הגב לתגובה זו
    אותו בכיר שהציג את נתוני האוצר כנראה מאמין שאנחנו מטומטמים, אחרת לא היה מעז לשקר במצח נחושה. איך הבלו עולה גם לפי המדד וגם לפי "עלייה נטו של 30 אגורות כתוצאה מהחלטות האוצר". מה זה החלטות האוצר? לא מס נוסף? לא גניבה מציבור הנהגים שהנטל עליו הולך וגדל. כך, מצאו פקידוני האוצר (ובתוכם הפקיד הבכיר השקרן העלוב) דרך לרכוש מצלמות מהירות שיסחטו מהנהגים מאות מיליונים, לא בתקווה להפחית תאונות אלא במטרה לעשוק את הנהגים. מיהם אותם נהגים? אם לא מעמד הבניים הקורס תחת המיסים המטורפים על מחירי הדירות ועתה על הדלק. אחר כך יבוא ביבי /פינוקיו ויציג לנו צמיחה והקלות, וכל תומכי הליכוד עלובי הנפש, ימשיכו לתמוך בברית בין החרדים הגנבים, שכל מטרתם לגנוב את כספי האזרחים ולהעבירם לתומכיהם, לבין הליכוד שקונה את השילטון במשך שנים בכסף שהוא עוסק את העם. לא פלא שהעוני גדל ומעמד הביניים קורס. עתה גם הכלכלה קורסת כי הליכוד החליט להציב את ה"טייקונים" על הכוונת ולהאשים אותם בכל מחדליו - והם רבים רבים.
  • 13.
    ביביהו נהנתניהו 26/08/2012 23:30
    הגב לתגובה זו
    שטייניץ אתה נבלה סרוחה יחד עם כל פקידי האוצר המושחתים...והעם מטומטם כהרגלו
  • 12.
    עידן 26/08/2012 23:11
    הגב לתגובה זו
    מחיר תוך יומי. מחיר סגירה עוד יותר נמוך, וממוצע רק 102.67. למה לשקר? ועוד במשהו שכל כך קל לבדוק
  • 11.
    העובדות מדברות בעד עצמן- הבלו והמעמ עלו וייקרו הבנזין (ל"ת)
    ספינים של האוצר 26/08/2012 23:07
    הגב לתגובה זו
  • 10.
    רמי 26/08/2012 22:09
    הגב לתגובה זו
    גם 15 השרים ללא תיק (איך ילכו מחר לביה"ס), הם שרים ממש נחוצים וחשובים לתפקוד המדינה ופועלים ללא לאות לטובת הציבור המטומטם שבחר (שוב) במפלגת הליכוד שמחסלת את מעמד הביניים, ובראש ובראשונה אץ ה....המטומטמים שהצביעו עבורה. ניפגש בבחירות מר ביבי .....
  • 9.
    למה הבלו צריך להיות צמוד לממד !! הגיון מעוות !!!!!!!!!! (ל"ת)
    joethehammer 26/08/2012 19:24
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    ישראלי 26/08/2012 19:24
    הגב לתגובה זו
    אפלי ופלא עלו האותו שעור בתוספת מקדם דפיקה בצורת מינוס קטן ולכתי נראה אבל בעל השפעה עצןמה על משכןרתי כך להשכר ירד ונשלחתי להתחמן לקבל מהאוצר את הבטחות הבלתי ממומשות
  • 7.
    oleg 26/08/2012 18:40
    הגב לתגובה זו
    bibi fuck you
  • 6.
    ניס 26/08/2012 18:28
    הגב לתגובה זו
    נמאס מנטל המס
  • 5.
    טלטל 26/08/2012 18:20
    הגב לתגובה זו
    אין כל קשר בין מה שהאוצר מציג לבין המציאות העגומה!!! ענף הרכב והדלק ובעקר הסולר הפכו לפרה חולבתעבור האזרח.הסולר שלנו הוא הכי מזוהם באירופה ומכיל הכי הרבה גופרית אם כי יש שיפור באיכות הסולר מאז 2007 וכמו שמישהוא כבר כתב יש לבדוק הכנסות המדינה מדלקים ב-2007 לעומת 2012 ותראו את הגידול בצריכה שכמעט ולא היה עם הגידול בהכנסות שאין להן אח ורע בעולם.מה עוד שהתחבורה הציבורית בישראל היא מהעולם השלישי!!!!!מספיק לבדוק את מחיר המיחיה בתקופות בהן ביבי היה שר אוצר או ראש הממשלה לעומת מי שהיה לפניו או אחריו.ביבי עושק את הציבור וזו עובדה!!!
  • 4.
    אביב 26/08/2012 18:19
    הגב לתגובה זו
    וואין פלא שאף אחד לא מאמין להם ...איך אדוני הכתב כאשר מחיר נפט ברנט הגיע לשיא מחיר הדלק בארץ היה 7.2 שקל ..כן אדוני הכתב הנפט היה מעל 150 דולר וכאן 7.2 שקל ...אז תבלבל אותנו עם קשקושי האוצר ....אוי לנו אם הנפט יגיע שוב ל150דולר מחיר הבנזין לפי ביבי את שטייניץ יהיה בין 16-20 שקל לליטר.
  • 3.
    יוסיפון 26/08/2012 17:38
    הגב לתגובה זו
    הלשכה המרכזית לשקריסטיקה.ההסתדרות הבלתי נראית,המחירים שעולים ועולים ואין אינפלציה.אני לא מצליח להבין איך לא מוכרים את הפטנט הזה בכל העולם. הרי זו המצאת העשור....
  • 2.
    והריצפה עקומה - דפוקים באוצר חשבו עושים אותנו באצבע (ל"ת)
    אבי 26/08/2012 17:37
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בן 26/08/2012 17:35
    הגב לתגובה זו
    זז באחוזים.. שהרי זה "גורם ממתן"..
  • אתה ממש צודק זו רמאות תחת שילטון האוצר במדינה "מתוקנת" (ל"ת)
    איש מן הישוב 27/08/2012 00:38
    הגב לתגובה זו
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן
דוחות

מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"

יצרנית השבבים עקפה את תחזיות השוק עם רווח מתואם של 55 סנט למניה לעומת צפי של 54 סנט והכנסות של 395.7 מיליון דולר מול צפי ל- 394.9 מליון דולר;  מעלה תחזית לרבעון הרביעי ב-5% להכנסות של כ-440 מיליון דולר - המניה מגיבה בעליות - מה אמר  אלוונגר המנכ"ל בשיחת הועידה?
מנדי הניג |
נושאים בכתבה טאואר

טאואר סמיקונדקטור טאואר 13.62%   יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6%  ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.

טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.

טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.