מנכ"ל בזק באיתות למתחרים: "מי שישקיע רק במחירים לא יהיה קיים"

בזק השיקה היום אינטרנט אלחוטי ציבורי שמהירות פריסתו תלויה בכמות הביקוש אליו. מנכ"ל בזק, אבי גבאי: "אנחנו מאמינים כי שוק התקשורת הוא לא שוק של מוצרים בלבד, אנחנו משקיעים באיכות"
רקפת סלע | (2)

חברת בזק השיקה היום (ג') שירות Public WiFi, אינטרנט אלחוטי ציבורי שיתופי וחברתי ראשון מסוגו בישראל תחת השם Bezeq Free. המיזם מתבסס על המודמים הקיימים בבתי הלקוחות והשירות יאפשר ללקוחות החברה לגלוש ללא מגבלה באופן אלחוטי מהסמארטפון, מהטאבלט ומהמחשב הנייד כשהם מחוץ לבית חינם.

"הפוקוס של התחרות עבר למחיר אבל זה לא מספיק. אנחנו רואים את עצמנו כחברה המובילה וככזאת אנחנו צריכים להניע את שוק התקשורת קדימה - והחדשנות היא הכרחית כחלק מהאסטרטגיה ארוכת הטווח. מינפנו את הפעילות הנייחת להקמת רשת אלחוטית חינמית תוך ניצול התשתית והטכנולוגיה של בזק", אומרים בחברה.

אבי גבאי, הסביר לאחר מסיבת העיתונאים כי השירות ינתן לכל מי שיש לו נתב אלחוטי של בזק ואמר כי הוא מאמין שהם יגיעו לפריסה ארצית נרחבת מהר מאוד, זאת בתלות בהתנהגות הלקוחות ובביקושים. "המוצר מהווה מוצר משלים לחברות הסלולר", קובע המנכ"ל בהתייחסות להשפעת המהלך על חבילת הגלישה הסלולרית.

ואיך הוא רואה את שוק התקשורת בעוד כמה שנים? "אנחנו מאמינים כי שוק התקשורת הוא לא שוק של מוצרים, commodities. צריך להשקיע במוצרים. מי שישקיע רק במחירים לא יהיה קיים. כדאי שהלקוחות יבחרו באיכות ואנחנו מחזקים את האיכות שלנו במהלכים שכאלה", אמר גבאי ל-Bizportal בקריצה לחברות הסלולר האחרות.

מוצר תחליפי לסלולר?

אורי ליכט, מנהל המחקר באי.בי.אי., סבור כי ייתכן וקיים פוטנציאל חלופי לסלולר ולא רק משלים: "נתונים מהעולם מראים כי באזורי WIFI גולשים סלולרים מגדילים את היקפי הגלישה שלהם בצורה משמעותית. בעבר נהוג היה להתייחס לרשת ה WIFI כמוצר משלים לסלולר כזה שמוריד עומס מהמערכת אולם יותר ויותר מחקרים בתחום מלמדים על כך שאם התקדמות הרשתות ה WIFI הופך להיות למוצר תחליפי לא פחות ממוצר משלים. לכן להצלחת המהלך יכולות להיות השפעות על הרגלי צריכת הסלולר ועל מכירות מכשירי המודום הסלולריים ועשוי להקשות על החברות הסלולר הקיימות להגדיל הכנסות ו ARPU בעקבות גידול בהיקפי תצרוכת נתונים.

"מטרה הראשונה של המהלך של בזק היא שימור לקוחות ברשת הקווית. אבל בהמשך כשמהירויות הגלישה יעלו ובמידה והמיזם יצליח יכולה להיות לו השפעה רבה על הרגלי הצריכה של נתונים בסלולר. בשלב זה עדיין מוקדם לקבוע את ההשלכות הכלכליות של המהלך של בזק והאם הוא יצליח מה שכן הנהלת בזק ,שגם כך עושה עבודה מצויינת בהשוואה למתחרות שלה צוברת נקודות נוספות על חדשנות, יצירתיות", מסכם ליכט.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מעולה! כל הכבוד לבזק על המהלך!!! (ל"ת)
    דודי 24/07/2012 14:28
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    בזק תרסק את שאר החברות הקטנות (ל"ת)
    דוד 24/07/2012 14:20
    הגב לתגובה זו
חיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסףחיים כצמן מייסד ומנכ"ל קבוצת ג'י סיטי צילום:שלומי יוסף

הגרידיות של כצמן - הפחד של המשקיעים

הסיבה האמיתית לנפילה בג'י סיטי והאם יהיה קאמבק?

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה חיים כצמן

במובנים רבים אין שום סיבה עסקית לנפילה במניית ג'י סיטי. החברה עשתה מהלך עסקי נכון מבחינת הדוח רווח והפסד - רוכשת את השליטה בסיטיקון במחיר נמוך מההון. ההשקעה צפויה להניב תשואה טובה מהמימון שילקח. במקביל יהיה גם רווח חשבונאי. הכל דבש. בעלי המניות אמורים לשמוח, אבל סיבה אחת גדולה גרמה לנפילה - גרידיות / תאוות בצע. 

זה טבע אנושי, אי אפשר להתנגד לזה, אפילו חיים כצמן מהיזמים הוותיקים, המנוסים, המתוחכמים, נופל בזה כל פעם מחדש. כצמן רוצה להרוויח, והוא צודק, אבל אחרי ששנים רבות הוא משדר לשוק שהוא מוריד את המינוף, שהוא ממוקד בצמצום הפעילות למען הורדת חוב, שהוא עושה הכל כדי לשפר את היחסים הפיננסים, שהוא לא פוזל לצדדים לעשות עסקאות, אלא ממוקד בתוכנית, הוא מועד. כנראה שיזמים לא יכולים לשבת בשקט שהם רואים עסקה טובה. כצמן לא לבד יש הנהלה גדולה ואיכותית בחברה, אבל משהו השתבש שם בעסקה האחרונה.

הם רכשו מניות בסיטיקון בידיעה שהם עולים מעל 50% וצריכים להציע לכל בעלי המניות לקנות. למה הם צריכים את זה? אחרי מימוש עשרות נכסים והנפקת הפעילות בברזיל ואחרי שאגרות החוב שהיו בתשואת זבל ירדו לתשואות נמוכות, הם התפתו או פשוט טעו. כל אחת מהאפשרויות רעה לשוק. הוא מבין שהחברה עם כל גודלה וכל הנהלה, וכל הבלמים על חיים כצמן, יכולה בכל נקודת זמן להפתיע. 

השוק ובעיקר חברת הדירוג, מעלות, הופתעו. הם לא אוהבים להיות מופתעים. הירידות במניה והירידה באג"ח מייצרים דינמיקה שלילית ובעצם קובעים מציאות בשטח - הירידה באג"ח והעלייה בתשואה האפקטיבית לכ-10% היא התוצאה הכי קשה באירוע הזה והיא עלולה להקשות על גיוסי המשך (גלגולי חוב). אם הנהלה לא יודעת שהמהלך שלה עלול להוביל לתוצאה כזו, אז יש בעיה. היא לא קוראת ולא מבינה את השוק. 

היא מנסה לתקן. יש הנפקה של חברה בת שאמורה להכניס כסף ולהקטין את המינוף, אבל השוק מפנים שצריך להגדיל את פרמיית הסיכון בניירות ערך של כצמן - יכולה להיות הפתעה, ולכן מראש נדרוש ריבית גבוה יותר. כלומר, גם אם עכשיו חוזרים למינוף הרגיל, אגרות החוב לא יחזרו לחלוטין למצב הרגיל. הם יבטאו אלמנט של הפתעה-סיכון עתידי.

ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן
דוחות

מנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"

יצרנית השבבים עקפה את תחזיות השוק עם רווח מתואם של 55 סנט למניה לעומת צפי של 54 סנט והכנסות של 395.7 מיליון דולר מול צפי ל- 394.9 מליון דולר;  מעלה תחזית לרבעון הרביעי ב-5% להכנסות של כ-440 מיליון דולר - המניה מגיבה בעליות - מה אמר  אלוונגר המנכ"ל בשיחת הועידה?
מנדי הניג |
נושאים בכתבה טאואר

טאואר סמיקונדקטור טאואר 13.62%   יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6%  ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.

טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.

טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.

תוצאות הרבעון השלישי

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.