החוקים הדרקוניים באולימפיאדת לונדון: הפקחים בדרך לקנוס גם 'כלבים ממותגים'

האנגלים לא פראיירים ומחפשים כל דרך כדי למקסם את הרווחים מהמשחקים האולימפיים בקיץ. בינתיים כבר הזרימו הספונסרים 1.4 מיליארד ליש"ט לקופה
משה בנימין | (2)

עם 1.4 מיליארד ליש"ט (2.2 מיליארד דולר) מכספי נותני החסויות בקופת האולמפיאדה מארגני האירוע שיתקיים בקרוב בלונדון מציגים שורת חוקים ותקנות שנועדה לפקח על כל שימוש בנכסים המותגיים סביב האולמפיאדה, למטרות פרסום. על פי דיווחים בחו"ל שמקורם בחברת הייעוץ 'דלוייט' - חברות שחתמו חוזה חסויות נמוך מ-100 מיליון ליש"ט יתקשו לייצא לעצמם חשיפה מעבר לחסות הבסיסית באופן שלא יחרוג מנהלי המארגנים - נהלים שהעובר עליהם יחוייב בקנס של כ-20 אלף ליש"ט. על פי חוקי הפרסום הנוקשים של הוועדה המארגנת, עצם שילובן של מילים כמו "משחקים", "2012", "לונדון" ו'"קיץ'" ייחשב כהפרה ויגרור קנס. אירוע בסדר גודל של אולימפיאדה יחייב את המארגנים להיערכות מתאימה של כוחות שיטור ובטחון. על פי הרזולוציה אליה יורדת הוועדה המארגנת בבקרה על הפרסום האסור נראה כי כוח מיוחד יוקצה רק לעניין זה. במטרה לשמור על האינטרסים של ספונסרים שריפדו את קופת האולימפיאדה במזומנים, הפקחים הלונדוניים עתידים לבדוק הכל, מכלבים שעשויים לשמש כפרסומת מהלכת ועד לכיתוב על גופם החשוף של המבקרים. * לחצו כאן - לעמוד הפייסבוק של אייס מי שמסתובב כבר למעלה משנה עם חזה מנופח וראש מלא בציפיות הוא סיר מרטין סורל שעומד בראש קבוצת הפרסום הבינלאומית הממוקמת בבריטניה סורל, שכמו עמיתיו בקבוצות הפרסום העולמיות מעודכן בכל תנודה של אחוז בהכנסות וההוצאה לפרסום של לקוחותיו חיכה בקוצר רוח ל-2012 - שנת האולימפיאדה, אליפות היורו והבחירות בארה"ב. 3 אירועים שעל מצחם חקוקה הכתובת "מכונת מזומנים". על הספונסרים המובילים של האולימפיאדה - אלו שנחשבים לנותני החסות בדרג ה'פלאטינום' נמנים BA - בריטיש אירוויס, כאשר עבורה מדובר בחוזה החסות הגבוה ביותר שחתמה אי פעם, כ-40 מיליון ליש"ט. חברות מובילות נוספות הן מותג הספורט אדידס, מותג הרכב הגרמני BMW, חברת הנפט הבינלאומית BP - בריטיש פטרוליום, בנק ההשקעות הבריטי לויד'ס ועוד. חסויות נוספות שנחתמו באולימפיאדה התבססו על הקשר תוכני בין המותג לאירוע. כך למשל חתמה חברת התרופות גלקסו סמית קליין על חוזה לפיו מתקן בדיקות הסמים לאתלטים המתחרים ימותג על ידה. חברת האבטחה G4S תאבטח, הייניקן תהיה ספקית האלכוהול הבלעדית וחברת כריית המחצבים הגדולה בעולם ריו טינטו תהיה נותנת החסות למדליות הזהב, כסף וברונזה שיוענקו לאתלטים. תעשיית המרצ'נדייס עתידה אף היא לשמש כמנוע לתזרים מזומנים בינלאומי, וגם היא מתמרקת לקראת טקס הפתיחה. על פי המארגנים הצפי הוא ל-150 מוצרים שיוכלו לעלות על המדף לרכישה על ידי הציבור הרחב עם פתיחת התחרות. בין המוצרים יהיו פריטים לאספנים בדמות מודלים מוקטנים של מוניות ואוטובוסים לונדוניים. מטבע הדברים, אירוע הענק שיתרחש השנה בלונדון, אנגליה. בירה מערבית, מסחרית ומודרנית עם תשתית טכנולוגית מתקדמת - יעניק לפלטפורמות טכנלוגיות חדשות, אפליקציות מדיה חברתית כדוגמת אינסטגרם ודומיה ופיתוחים מעניינים נוספים, קרקע פוריה ומקפצה איכותית כדי להגדיל את קהל האוהדים הקיים וזירה מצוינת להשקות חדשות.

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    DO 02/05/2012 18:29
    הגב לתגובה זו
    BP לוידס וכו
  • 1.
    יצחק 02/05/2012 17:53
    הגב לתגובה זו
    הידיעה רצופה בשטויות, כתיבה של מי שאינו מבין את נושא כתיבתו ובלבול. נכתב: עצם שילובן של מילים כמו "משחקים", "2012", "לונדון" ו'"קיץ'" ייחשב כהפרה ויגרור קנס. אלה שטויות במיץ. אני יכול להסתובב באולימפיאדה ובכל מקום אחר בעולם עם סטיקרים שיהיה כתוב בהם: "משחקים", "2012", "לונדון" ו'"קיץ'" ואיש לא יעלה כלל על דעתו לקנוס אותי. נכתב: "חברות שחתמו חוזה חסויות נמוך מ-100 מיליון ליש"ט יתקשו לייצא לעצמם חשיפה מעבר לחסות הבסיסית באופן שלא יחרוג מנהלי המארגנים" - תחילה: נכתב "לייצא" והכוונה "לייצר" (אך הכתב לא הבין זאת כשתרגם את הידיעה שהעתיק מאנגלית כנראה). ואם תקציב חסויות של 100 מיליון ליש"ט הוא בבחינת Basic אז איך זה מתיישב עם מה שנכתב בהמשך על תקציבי שיא, כגון: "על הספונסרים המובילים של האולימפיאדה - אלו שנחשבים לנותני החסות בדרג ה'פלאטינום' נמנים BA - בריטיש אירוויס, כאשר עבורה מדובר בחוזה החסות הגבוה ביותר שחתמה אי פעם, כ-40 מיליון ליש"ט." אז 100 מיליון זה מינימום בסיסי ואילו 40 מיליון זה תקציב שיא. מילא הכתב המבולבל, אבל היכן העורכים, הם ישנו במשמרת ואפשרו פרסום של ידיעת בבל"ת.
חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד. 

חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.