רבעון חלש לבתי הזיקוק: עליית מחירי הנפט ב-Q4 הובילה להפסד של 78 מיליון דולר
החולשה בפעילות הזיקוק בעולם ברבעון הרביעי העיבה על תוצאותיה הכספיות של חברת בזן, מפעילת בתי הזיקוק בחיפה. עם זאת, בזן המשיכה להציג מרווח זיקוק טוב יותר ביחס למרווח הייחוס אשר משקללת את פעילותן של בתי הזיקוק באירופה.
חברת בזן פרסמה היום (ב') את תוצאותיה הכספיות לרבעון הרביעי של 2011 ולשנה כולה. מהתוצאות עולה כי בתי הזיקוק סגרו את הרבעון הרביעי עם הפסד של 78 מיליון דולר, זאת לעומת רווח של 24 מיליון דולר ברבעון המקביל. בשנה כולה רשמה החברה הפסד של 87 מיליון דולר, לעומת רווח של 73 מיליון דולר בשנת 2010.
ברבעון הרביעי של השנה נשחק מרווח האורל באזור היום התיכון והסתכם ב-1.4 דולר לחבית. מרווח הזיקוק אותו השיגה בזן עמד ברבעון הרביעי של 2.6 דולר לחבית. בשנת 2011 כולה המרווח הממוצע בים התיכון עמד על 1.2 דולר לחבית, ואילו בזן נהנתה ממרווח של 2.7 דולר לחבית.
בבזן מסבירים כי בתחילת שנת 2011 החל גל של אי יציבות פוליטית ומהומות במדינות שונות במזרח התיכון, לרבות לוב שהינה אחת ממפיקות הנפט בגדולות בעולם, דבר אשר גרם להתחזקות מחיר הנפט. גם המתיחות עם אירן לא תרמה לבזן ומחיר הנפט מסוג ברנט טיפס לרמה של 125 דולר לחבית.
בתחילת 2012 נראה היה שהמצב משתפר. מרווח הזיקוק עלה ל-7 דולר לחבית בעקבות סגירת בתי זיקוק באירופה. עם זאת, ברגע שהתגברו העליות במחירי הנפט, נשחק מרווח הזיקוק לרמות של שנת 2011.
לדברי פינחס בוכריס, מנכ"ל החברה: "על אף שהסביבה העיסקית בה אנחנו פועלים הייתה מהקשות ביותר שידענו, מצליחה החברה להציג מרווחים יחסית גבוהים לעומת בתי זיקוק אחרים ובאופן עקבי מרווחי זיקוק טובים יותר ממרווח הייחוס".
לדבריו, "בזן הצליחה לייצר ב-2011 תזרים מזומנים מפעילות שוטפת בהיקף של כ-117 מיליון דולר לעומת 6.5 מיליון דולר בלבד ב-2010. הישג זה אינו משתקף בשורה התחתונה. הקטנת מרווח הזיקוק בצורה משמעותית בגלל האירועים השונים בעולם בשנת 2011 הובילה לשחיקה משמעותית ברווחיות".
במסגרת התוכנית האסטרטגית שלה בזן השקיעה בתחומי איכות הסביבה, הבטיחות והביטחון והגברת האמינות התפעולית עד תום שנת 2011 כ-144 מיליון דולר.
- 6.prms-21 02/04/2012 13:53הגב לתגובה זואני רק מקווה שכאשר חברת בזן תחתום הסכם אספקה ארוך טווח עם מאגר תמר היא תבקש שהגז הטבעי יזרום אליה ישירות מן המאגר למרות זה אומר ששתי החברות יאלצו להקים בשותף את הצינור המיוחד שיאפשר את הזרמה הישירה מן המאגר למתחם בזן במפרץ חיפה.
- 5.לשים לב 26/03/2012 14:21הגב לתגובה זוכל האגחים של בז" ן עולים היום !!!!!
- 4.יורם 26/03/2012 11:43הגב לתגובה זוישתפר.
- 3.חרא של דוחות....אולי רבעון הבא ישתפר (ל"ת)בזניסט 26/03/2012 11:43הגב לתגובה זו
- 2.בזן 26/03/2012 11:43הגב לתגובה זונמאס מכל המנהלים שמרויחים מליונים כשאלפי משפחות נותרות רעבות
- 1.רוצים דלק ב-5 שקל (ל"ת)שטייניץ פושע 26/03/2012 11:41הגב לתגובה זו
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןמנכ"ל טאואר: "אנחנו נמצאים בעמדה חזקה - טכנולוגיות הליבה כולן מציגות צמיחה שנתית"
טאואר סמיקונדקטור טאואר -0.29% יצרנית השבבים האנלוגיים ממגדל העמק, מפרסמת את תוצאותיה לרבעון השלישי ומציגה ביצועים חזקים בקצת מהציפיות, לצד תחזית שיא לרבעון הרביעי. הכנסות החברה רשמו גידול של 6% ל-395.7 מיליון דולר ועלייה של כ-15% ברווח הנקי ל-54 מיליון דולר לעומת הרבעון הקודם. החברה מספקת תחזית שיא לרבעון הרביעי, עם צפי להכנסות של 440 מיליון דולר.
טאואר מייצרת שבבים שממירים אותות מהעולם הפיזי (כמו אור, קול או טמפרטורה) לאותות חשמליים שניתן לעבד דיגיטלית. היא פועלת כ-"foundry", כלומר מפעל שמייצר שבבים לפי תכנון של חברות אחרות, ולא מפתחת מוצרים סופיים בעצמה.
טאואר מתמחה בטכנולוגיות מתקדמות המשמשות מגוון תעשיות: שבבים לניהול הספק המשולבים במכשירים אלקטרוניים ומערכות רכב, חיישני תמונה למצלמות תעשייתיות, רפואיות
וביטחוניות, שבבים לתקשורת אלחוטית ו־RF למכשירי מובייל, וכן רכיבים אופטיים מתקדמים מבוססי טכנולוגיות SiGe ו-SiPho המשמשים להעברת נתונים במהירות גבוהה במרכזי נתונים וברשתות תקשורת. לטאואר מפעלי ייצור בישראל, בארצות הברית וביפן, והיא מספקת ללקוחותיה שירותים מקיפים
הכוללים פיתוח תהליכי ייצור, העברת טכנולוגיה ואופטימיזציה לייצור סדרתי. לקוחותיה העיקריים הם חברות שבבים, יצרניות רכיבים אלקטרוניים וחברות טכנולוגיה בתחומי התעשייה, הרכב, התקשורת, הרפואה והביטחון.
תוצאות הרבעון השלישי
ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-395.7 מיליון דולר, עלייה של 6% לעומת הרבעון הקודם ושל כ-7% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. התוצאה מעט מעל תחזית השוק שעמדה על 394.98 מיליון דולר. הרווח הגולמי עלה ל-93 מיליון דולר לעומת 80 מיליון דולר ברבעון השני, והרווח הנקי הסתכם ב-54 מיליון דולר. הרווח המדולל למניה לפי כללי GAAP עמד על 0.47 דולר, בעוד שהרווח המתואם (Non-GAAP) עמד על 0.55 דולר - גבוה מהתחזית שעמדה על 0.54 דולר.
- למה התחזיות השחורות על מפולת לא מסתדרות עם המציאות
- האם מניות השבבים הישראליות יקרות?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תזרים המזומנים מפעילות שוטפת ברבעון עמד על 139 מיליון דולר, לעומת 123 מיליון דולר ברבעון הקודם, וההשקעות נטו ברכוש קבוע הסתכמו ב-103 מיליון דולר.

אל על: למרות איבוד נתח שוק, הרווח הנקי עלה ל-202.6 מיליון דולר
אל על אל על 0% מפרסמת את דוחותיה לרבעון השלישי. הכנסות חברת התעופה הלאומית עלו ל-1.074 מיליארד דולר, גידול של כ-7% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אבל לצד זאת נרשמה שחיקה ברווחיות התפעולית. שיעור ההוצאות מהמחזור טיפס ל-75.7%, לעומת 73.1% אשתקד, והרווח התפעולי התזרימי (EBITDAR) ירד קצת. בשורה התחתונה, הרווח הנקי דווקא עלה ל-202.6 מיליון דולר, לעומת 187.4 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2024, בזכות שיפור בסעיף המימון וירידה בנטל החוב.
חברת התעופה מסכמת רבעון חיובי מבחינת
השורה התחתונה, אבל עם סימני האטה תפעולית. מניית אל על 0% טיפסה בכ-13.6% בחודש האחרון, בכ-94% מתחילת השנה וביותר מ-106% ב-12 החודשים האחרונים. שווי השוק של החברה עומד על כ-8.5 מיליארד שקל, מה שנותן לה מכפיל של כ-4 (!)
בהנחה שרווח של כ-202 מיליון דולר ברבעון משקף קצב שנתי קרוב למיליארד דולר בשורה התחתונה.
החברה מציינת כי הרבעון התאפיין בביקוש עונתי חזק לקראת תקופת הקיץ והחגים, יחד עם המשך מגמת ההתאוששות בענף התעופה המקומי. לאחר ההשבתה שנגרמה במהלך מבצע “עם כלביא”, חזרו בהדרגה לפעילות גם חברות התעופה הזרות, והדבר הביא לעלייה בתנועת הנוסעים בנתב"ג בשיעור של כ-20.8% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עם זאת, התנועה הכוללת בנתב"ג עדיין נמוכה ב-23.7% ביחס לרמות 2023 - מה שמעיד כי השוק רחוק מהתאוששות מלאה.
לצד הגידול בהכנסות, אל על נאלצה להתמודד עם עלייה חדה בהוצאות. ההוצאות התפעוליות הסתכמו ב-813.3 מיליון דולר - קפיצה של כ-10.8% לעומת השנה הקודמת - בעיקר בשל התייקרויות בסביבה העסקית, התחזקות השקל מול הדולר (שפגעה בכ-30 מיליון דולר ברווח התפעולי), וכן הפרשות לתביעות משפטיות בהיקף של כ-12 מיליון דולר. ההוצאות על שכר גדלו ל-239.3 מיליון דולר, ומהוות כ-22.3% מהמחזור לעומת 20.2% אשתקד, בין היתר עקב עלייה במצבת העובדים והסכמי השכר החדשים.
- בין חידוש הקווים למרוקו לבסיס החדש של וייז אייר - תמורות בענף התיירות
- הסטארט-אפ שביקש לשנות את עולם העבודה פושט רגל, ומה קרה היום לפני 77 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
גם פעילות המטענים, שהייתה מנוע רווח בשנים האחרונות, רשמה ירידה של 8.4% להכנסות של כ-55 מיליון דולר בלבד, בשל חזרתן של חברות זרות לשוק המטען והתייצבות הביקושים. מנגד, ההכנסות מטיסות הנוסעים עלו ב-7.6%, בעיקר בזכות גידול בהיצע המושבים (עלייה של 3.3%) ושיפור במדד התפוסה שהגיע לשיא של 95.3%. מדד ה-RASK (הכנסה למושב משוקלל קילומטר) עלה ב-4.2% - ביטוי ליכולת החברה לשמר רמות מחיר גבוהות בתקופה של ביקוש קשיח.
