המשקיעים עוד לא הספיקו לעכל את ההודעה הדרמטית משבוע שעבר כי עסקת מכירת השליטה בשופרסל מידי דיסקונט השקעות לקבוצת נואי-ברונפמן התפוצצה וכבר אתמול בערב נאלצו להתמודד עם מכה נוספת - אפי רוזנהויז, מנכ"ל החברה וריצ'י הנטר מנהל העסקים הראשי ברשת הודיעו על פרישתם . והבוקר המשקיעים נדרשים כבר לעכל את התוצאות החלשות לרבעון השלישי.
הכנסות חברת הקימעונאות הגדולה בישראל, מקבוצת IDB, הסתכמו בכ-3 מיליארד שקל, גידול של 3.8% לעומת אשתקד. הגידול במכירות נבע בעיקר מתוספת שטחי מסחר, מיישום התוכנית האסטרטגית להסבת סניפי שופרסל "ביג" לשופרסל "דיל" ומנגד השפעת עיתוי החגים. בחנויות זהות שפעלו באופן מלא ברבעון השלישי של שנת 2011 וברבעון המקביל אשתקד קטנו המכירות בשיעור של 1%.
רוזנהויז המנכ"ל הפורש אמר על רקע הדוחות: "תוצאות הרבעון השלישי לשנת 2011 מראות המשך גידול של כ- 4% במכירות, שהן תוצאה של פתיחת סניפים חדשים ושדרוג פורמט ביג לדיל וחיזוק הקשר עם לקוחותינו. עם זאת, הרווח התפעולי ורווחיות הקבוצה נשחקו ברבעון האחרון בעיקר בעקבות המהלכים בהם יצאנו במטרה להוזיל את סל המוצרים לצרכן".
הרווח הגולמי במגזר הקמעונאות הסתכם ב-771 מיליון שקל, בדומה לרבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי היה 25.9% בהשוואה ל- 26.8% , ברבעון המקביל אשתקד. הקיטון בשיעור הרווח הגולמי נבע בעיקר מהורדת המחירים והעמקת מבצעים.
הכנסות ממגזר הנדל"ן המניב ברבעון השלישי של שנת 2011 הסתכמו ב- 18 מיליון שקל, גידול של 12.5% בהשוואה לאשתקד. הגידול בהכנסות נבע בעיקר כתוצאה מחידוש הסכמי שכירות.
ה-EBITDA (רווח ללא פחת, מס והוצאות מימון) לרבעון השלישי של שנת 2011 הסתכמה ב-133 מיליון שקל, צניחה של 27.3% בהשוואה לרבעון המקביל. בשורה תחתונה סיימה שופרסל את הרבעון עם רווח נקי בסך של 29 מיליון שקל ירידה של 59% לעומת אשתקד.