צדק חברתי גם לנהגים: השר לנדאו החליט להשיב את הפיקוח על מחיר הסולר
משרד התשתיות הלאומיות החל לפעול להשבת הפיקוח על מחיר הסולר, ופנה ליו"ר ועדת המחירים באוצר על מנת לכנס את הועדה לשם החלת חוק הפיקוח על המחירים.
מנימוקי חברי ועדת המחירים במשרד התשתיות עולה כי בסולר מתקיימים הקריטריונים של "חוק הפיקוח על מחירי מצרכים ושירותים": קיים לגביו באספקה או ברכישה בידי אדם אחד או בידי שני בני אדם או יותר במידה שבשלה יש לריכוז כאמור השפעה ניכרת בשוק לגבי אותו מצרך או שירות. וכן "בין ספקיו או בין רוכשיו אין תחרות או קיימת ביניהם תחרות מועטה בלבד".
ד"ר עוזי לנדאו, שר התשתיות הלאומיות: "העיקרון הכלכלי המרכזי המנחה את עבודת הממשלה הוא לאפשר שוק חופשי ובו התערבות קטנה ככל הניתן של השלטון. יחד עם זאת, חובתה של ממשלה להגן על אזרחיה מפני כשל שוק, אשר משפיע בצורה קיצונית על המחיר אותו הם משלמים. במקרה זה, כשל השוק הוא ברור, ועל כן אנו נוקטים בצעד הדרוש - השבת הפיקוח על מחיר הסולר. נבטיח שהמחיר יהיה סביר והוגן לצרכן".
- 16.רוני צדוק 26/09/2011 11:54הגב לתגובה זוהאיש באמת סנילי או מה ,הרי המיסוי המטורף של חברו שחצניהו שר העוצר ושל ראש המפשלה נהנתניהו,בכדי לשלם את האתנן לחרדים ולמתנחלים, הוא יוריד את מחיר הסולר ? נו באמת!
- 15.חמורביב 26/09/2011 10:04הגב לתגובה זוביבי ממשיך להאכיל אתכם קש ואתם אומרים תודה בפה מלא. תמשיכו נהגים יקרים להצביע עבור מי שחולב אותכם ותגיעו לאותו מקום בו אתם נמצאים כיום.
- 14.יואל 25/09/2011 19:42הגב לתגובה זוכל הכבוד לך אם תמשיך כך ואם אכן תבצע את מה שאתה מבטיח , אז אני מבטיח לך כי את הקול שלי ושל הסביבה שלי תרוויח ביושר , לנו בעם נמאס שגונבים ועושקים אותנו , אנחנו רוצים חיים נורמליים ומאוזנים ולגדל את הילדים בכיף ובהנאה ולא לחשוב על כל שקל שאנחנו אמורים להוציא
- 13.לנדאו צבוע קטן ששיקר למשקיעים הקטנים (ל"ת)פורקס 25/09/2011 19:34הגב לתגובה זו
- 12.כלב נובח..ככה היה בשישינשקי (ל"ת)כעי 25/09/2011 19:30הגב לתגובה זו
- 11.ריקו 25/09/2011 18:46הגב לתגובה זושכחתם איך נלחם בשישנסקי לטובת תשובה החזיר ......
- 10.כל הכבוד 25/09/2011 18:37הגב לתגובה זוכשאני מתדלק אני משלם יותר כסף על מס מאשר על דלק! העם דורש צדק חברתי!
- 9.כל הכבוד לנדאו מועד דייגי עכו (ל"ת)הדייגים 25/09/2011 18:23הגב לתגובה זו
- 8.לא נשכח לך את איך אתה דואג לנו!!! (ל"ת)עוזי 25/09/2011 18:17הגב לתגובה זו
- 7.משקיף 25/09/2011 18:10הגב לתגובה זומר לנדאו,האם מעבר לאמירותיך הפופוליסטיות יש לך גם רעיון מהיכן יגיע הכסף למדינה?אולי תציע קיצוצים במשרדך?אולי תפסיק להגן על האוליגרכים?
- 6.המאמין 25/09/2011 18:02הגב לתגובה זוהאם השר יודע שבכל יום נשרפים לשווא כ 90000 תשעים אלף ש" ח .גז שיוצא במגד 5 .אם הוא לא יודע זה לא טוב ואם הוא יודע זה פשע .גם חבל וגם זיהום אויר . מדינה של חוכמי חלם .עורו עורו ותפסיקו להקשות את הלב ולסגור את העיניים .
- גבעת לוסקין 25/09/2011 21:15הגב לתגובה זוזה הכסף של המשקיעים.
- 5.המאמין 25/09/2011 17:59הגב לתגובה זוהחלפת שמנים {טיפול ראשון בחדשה }יותר יקרה פי 5 מהעלות של אותו שמן בחנות .וזאת למרות שגם החנות מרויח . פשוט גזל לשמו .
- 4.דותן 25/09/2011 17:24הגב לתגובה זוכל הכבוד סוף סוף מישהו מדבר בהגיון נקווה שמישהו מקשיב וגם יפנים את המסר כי נמאס לנו שמספרים סיפורים ומעלים מחירים
- מכבסת מילים 25/09/2011 21:25הגב לתגובה זוהסבר:לכולם יש רכב חברה.אין משמעות למחיר הסולר.בעצם הסולר בחינם...החברה משלמת לכולם בחינם.לכן תראה אלפי רכביי ליסינג ,מזגן דלוק,ממתין שע' לאישה.הבזבוז בחינם.לא עולה כסף.חינם
- תרנגול כפרות 25/09/2011 17:54הגב לתגובה זואסור לתת חופש לחברות במידה הזאת , בתחנות מסויימות סולר מגיע ל 12 שקל לליטר!!!!
- 3.אז כמה יעלה ליטר סולר? (ל"ת)נע 25/09/2011 17:15הגב לתגובה זו
- 2.עכשיו הוא נזכר? שיורידו את המס העקיף החולב (ל"ת)תמי 25/09/2011 16:51הגב לתגובה זו
- 1.יאללה לנדאו, כל הכבוד (ל"ת)נהג משאית 25/09/2011 16:50הגב לתגובה זו

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים
עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם)
למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.
ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.
בשנת 2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.
קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם
- המדריך המלא למציאת מורה פרטי (שבאמת יעזור לילד שלכם)
- פער של 30% בשכר, 60% עזבו את העבודה: דוח השכר במערכת החינוך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון. במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
