חדשות טובות לפלוריסטם: ה-FDA העניק מעמד של תרופת יתום למחלה עם שוק של 2.5 מיליארד דולר
חדשות טובות מקבלת היום חברת פלוריסטם מצד מינהל המזון והתרופות האמריקני (FDA). חברת תאי הגזע הודיעה שה-FDA נתן לתאי ה-PLX שמפתחת החברה מעמד של תרופת יתום לטיפול במחלת הברגר, שוק המוערך על ידה בכ-2.5 מיליארד דולר.
מחלת ברגר הינה מחלת כליות חשוכת מרפא שפוגעה בכ-50,000 איש בשנה בארה"ב ובאירופה. במטרה לעודד את החברות לפתח תרופה למחלה שבה סובלים מספר נמוך של חולים, נותן ה-FDA מעמד של תרופת יתום המאריך את תוקף הפטנטים המגנים על התרופה ובכך יוצר תמריץ לפתח תרופה למחלה.
- 8.מוטי 25/08/2011 19:10הגב לתגובה זוחברת העתיד. תפרוץ גבולות ותפרוץ שערים.
- 7.מנשה 25/08/2011 16:30הגב לתגובה זוקניתי בשער 900 ב 50000 שח מכרתי בשער 980 תוך פחות משעה כי בימים כאלה לא צריך לומר שמחר נעשה יותר תודה רבה
- 6.פלורי 25/08/2011 16:05הגב לתגובה זושווה שער 2500 תיזכרו
- 5.תמשיכו למכור פראיירים (ל"ת)אבירם 25/08/2011 15:43הגב לתגובה זו
- 4.פלוריסטם היא טבע הבאה (ל"ת)רנה 25/08/2011 15:33הגב לתגובה זו
- 3.מישהו עושה קניות חבלזזזזזזזזזזזזזזזזז (ל"ת)פלוריסטם 25/08/2011 15:17הגב לתגובה זו
- 2.המאמין 25/08/2011 14:57הגב לתגובה זועלו והצליחו.
- 1.מתקרבת 25/08/2011 14:56הגב לתגובה זואני בטוחה שאני לא היחידה שתוהה.... אפשר במטותא הסבר קצר?? תודה מראש, אור ואהבה
- יו יו 25/08/2011 20:11הגב לתגובה זוהיא מסלול רגולטורי שנבנה עבור מחלות חשוכות מרפא אשר פוגעות באוכלוסיות קטנות. המטרה של המסלול הזה, היא לתמרץ חברות לחקור ולפתח תרופות, למרות פלח שוק עתידי קטן. החברות מקבלות פטורים מאגרות, מסלול הדברות ישיר עם ה FDA ואישור מזורז. הכי חשוב, החברה מקבלת 7 שנים בלעדיות בשוק מרגע תחילת המכירות (ולא מרגע רישום הפטנט).
- תומר 25/08/2011 15:27הגב לתגובה זוהכרזה על תרופת יתום מאריכה תקופת בלעדיות של פטנט. במקרה הזה המטרה לעודד פיתוח של תרופה שנדרשים לה " יחסית" מעט אנשים
- אבירם 25/08/2011 15:42התנאים המועדפים כן אבל המילה יתום מבטאת תרופה אשר הינה חדשה וראשונה לבעיה חשוכת מרפא שלא קיימת באופק תרופה שיכולה להביא לפתרון המחלה. היתרונות עצומים
- יתום נדמה לי 7 שנים בלעדיות למחלות מסוימות.. (ל"ת)אנונימי 25/08/2011 15:06הגב לתגובה זו

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים
עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם)
למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.
ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.
בשנת 2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.
קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם
- המדריך המלא למציאת מורה פרטי (שבאמת יעזור לילד שלכם)
- פער של 30% בשכר, 60% עזבו את העבודה: דוח השכר במערכת החינוך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון. במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
