אושר חוק הוד"לים: ללא דיור בר השגה; יעוד דירות להשכרה ל-10 שנים לפחות
הוועדה המשותפת (פנים וכלכלה) לנושא הדיור אישרה לקריאה שנייה ושלישית את חוק הווד"לים (ועדות הדיור הלאומיות), שנועד להאיץ את הליכי הבנייה. כעת יועבר החוק לאישור הכנסת, ככל הנראה בשבוע הבא.
על פי החוק יוקצו דירות לשכירות אבל הוא לא מספק פתרון לנושא הדיור בר השגה. הרעיון הוא להביא לאישור מהיר תוכניות להקמה של כ-50 אלף דירות בתוך שנה וחצי. התוכניות יובאו לאישור ועדות הדיור הלאומיות שיפעלו כוועדות משנה של ועדות התכנון המחוזיות, וידונו רק בתוכניות בנייה ומגורים. תוכניות אלה לא יעוכבו ולא ימתינו בתור עם תוכניות אחרות לבניית מבני מסחר ותשתיות.
אתמול ביקש יו"ר ועדת הכלכלה, כרמל שאמה הכהן, מראש הממשלה, בנימין נתניהו, להכניס לחוק סעיף שיאפשר הקצאת קרקעות לדיור בר-השגה. אך נתניהו סירב.
אמנם, ההסתייגויות הקשורות באלמנט הדיור בר השגה לא התקבלו, אבל בעקבות הצעתו של יו"ר הוועדה המשותפת, ח"כ כרמל שאמה-הכהן (ליכוד), שוכללה הצעת החוק כך שתכלול השכרת דירות לתקופה של 10 שנים לפחות.
"חוק ועדות הדיור הלאומיות יקבע לראשונה ייעוד קרקע לדיור להשכרה", אמר שאמה-הכהן. "היעוד יאפשר לוועדות התכנון המואץ לקבוע שקרקע השייכת למדינה תשווק לדיור להשכרה בלבד, כולל הנחיות לגבי משך השכירות ועוד".
ח"כ פאינה קירשנבאום הכניסה לחוק סעיף המעניק עדיפות לדירות קטנות או דיור לשכירות לטווח ארוך. "הניסיון העולמי בתחום הנדל"ן מראה כי הפתרון הנכון ביותר הוא דיור בר השגה, כלומר, בניית דירות קטנות ודירות המיועדות להשכרה", אמרה קירשנבאום. "אין טעם לקצר הליכים בירוקרטיים בלי ליצור סדר עדיפויות חברתי ברור לדירות שייבנו".
- 3.אליס 19/07/2011 20:23הגב לתגובה זו50000 הדירות שיבנו , יהיו דירות גדולות לאנשים עם הכנסה גבוהה או 50000 דירות לחרדים
- 2.z 19/07/2011 17:24הגב לתגובה זולבטל את הפטור על הכנסה מהשכרת דירות (כולל בעלי דירה אחת שחלקם הגדול תושבי חוץ)למעט מי שישכיר ל- 10 שנים.ולהכיר בהוצאה על שכירות למי שיש לו הכנסה משכירות.
- 1.מיקי500 19/07/2011 15:40הגב לתגובה זואבל מי יבנה את הדירות אין פועלים לבניה
משקיע סוחר בקריפטו (רשתות)העלימו רווחי קריפטו בעשרות מיליונים - כך חוקרי רשות המסים תפסו אותם
תושב חולון, תושב באר שבע ותושב נצרת נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים
במסגרת מבצע חקירות כלל ארצי: תושב נצרת, תושב באר שבע ותושב חולון נחקרו בחשד להעלמת הכנסות מקריפטו בסך עשרות מיליוני שקלים. לא ברור איך אנשים חושבים שרשות המס לא תעלה עליהם. בסוף יש עקבות דיגיטליות ועקבות בכלל ששמים את כל המעלימים בסיכון גדול. השיטה הבסיסית היא מודיעין מהשטח והלשנות. השיטה השנייה היא מעקב דיגיטלי. רשות המסים מתקדמת טכנולוגית וחוקרים שלה יכולים לעלות על כתובות IP מישראל שמשתתפים ונמצאים בפלטפורמות דיגיטליות.
החוקרים גם נמצאים בפורומים, ברשתות ומזהים גורמים חשודים ואז מרחיבים את החקירה גם במישורים נוספים. חוץ מזה, בסוף אנשים רוצים להשתמש בכסף שהרוויחו. זה מחלחל לחשבון הבנק, זה נמשך דרך כרטיסי אשראי, יש סימנים.
יש עוד הרבה דרכי פעולה, כשהיום מדווחת רשות המסים כי במסגרת החקירה התגלה כי לחשוד ששמו איגור שרגורודסקי, תושב חולון, שנחקר על ידי פקיד שומה חקירות מרכז יש דירות ונכסים שלא מוסברים דרך השכר השוטף שלו. מחומר החקירה עולה חשד כי לפיו הוא פעל בזירות מסחר למטבעות וירטואליים בחו"ל בהיקפים גבוהים בשנים 2020 - 2024 ולא דיווח לרשויות המס. כמו כן עולה חשד כי הוא לא דיווח על הכנסות שהיו לו מחברות בחו"ל ובסך הכל התחמק מדיווח על הכנסות בסך עשרות מיליוני שקלים.
שרגורודסקי שגר בחולון מחזיק מספר דירות בבעלותו, ששוויין עולה פי כמה וכמה על פוטנציאל הנכסים שלו בהינתן הכנסותיו המדוחות. נבדק חשד לעבירות על חוק איסור הלבנת הון, בכך שרשם נכס שבו עשה שימוש בעלים על שם אדם אחר. הוא חשוד שהרוויח עשרות מיליונים בקריפטו בלי לדווח לרשות המס.
- טלפון של חשוד יישאר בידי החוקרים לעוד 180 יום
- החשד: העלמת הכנסות משיפוצים ובנייה בסכום של כ-1.5 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7

העלאות הארנונה ב-2026: האם גם לכם הארנונה תעלה?
המדינה מאשרת חריגות נקודתיות בתל אביב, ירושלים ורחובות, ודוחה מהלכים רחבים יותר. מאחורי המספרים עומד מנגנון עדכון חדש שמחזק רשויות חלשות ומצמצם מרווח תמרון לאחרות
הארנונה לשנת 2026 עולה כמעט בכל הארץ כבר בנקודת הפתיחה. העדכון האוטומטי עומד על 1.626%, והוא נגזר משילוב של ממוצע מדד המחירים לצרכן ומדד השכר במגזר הציבורי. מעבר לזה, משרדי הפנים והאוצר מסכמים בחודשים האחרונים רשימה של אישורים חריגים לרשויות שביקשו לעלות מעל האוטומטי, לצד שורת דחיות שמורידות מהשולחן דרישות משמעותיות.
לתוך המערכת הזו נכנסות
השנה 108 בקשות חריגות שהוגשו מ-96 רשויות. הרוב המוחלט מתמקד בהעלאות, ובמספרים מדובר על 95 בקשות שמכוונות לעלייה. בסך הכול זו תוספת הכנסות מוערכת של כ-250 מיליון שקל, כאשר כ-45-50 מיליון שקל מתוכה צפויים להגיע מהמגזר העסקי. זה כסף שנכנס לקופת הרשות, ולא מעט
ממנו מתגלגל אחר כך גם למחירים של שירותים ומוצרים.
מנגנון העלאה חדש שמציב תקרה ומסננת
השינוי המרכזי הוא לא רק באישור או דחייה של בקשות נקודתיות, אלא במנגנון שמגדיר מי בכלל נכנס למסלול החריג. הכללים מאפשרים העלאה רוחבית של עד 5% מעבר לעדכון האוטומטי, אבל רק לרשות שמציגה צורך פיננסי מוצדק. אחד הסמנים שנכנסו לשיח הוא יחס חובות שעולה על 30% מההכנסות, כמדד שמאותת על לחץ תקציבי.
התוצאה בשטח היא מדיניות הדוקה יותר. פחות מסלולים “יצירתיים”, יותר דרישה להצדקה מסודרת, והרבה פחות מרחב לרשויות שמבקשות לתקן עיוותים היסטוריים בלי להציג מצב תקציבי חריג או תוכנית התייעלות ברורה.
במקביל, במקומות שבהם יש תוכניות הבראה או אזורים חדשים שנכנסים למערך חיוב, המדינה מוכנה לאשר מהלכים רחבים יותר.
- מס חדש: הארנונה עלולה לזנק ב-10% ומעלה ב-2026
- תושבי ירושלים יקבלו החזר ארנונה של אלפי שקלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
רמת גן נשארת בלי האישור שבנתה עליו, דחייה שפוגעת בתקציב
ברמת גן מתקבלת דוגמה בולטת לקו המחמיר. העירייה ביקשה העלאה של 7.5% בארנונה העסקית באזור הבורסה. הטענה המרכזית היא עיוות תעריפים שנשאר מהעבר, כשאזור שהיה מזוהה יותר עם תעשייה ותשתיות הפך למרכז עסקי עמוס משרדים, בנקים וחברות טכנולוגיה, אבל התעריפים לא התיישרו בהתאם. מבחינת העירייה, זה מצב שבו עסקים גדולים משלמים לעיתים פחות מחנויות קטנות, למרות פערים ברמת ההכנסות ובשימוש בנכס.
