אמפל סופגת חיתוך של 2 רמות דירוג ואופק שלילי, בחברה לא מודאגים
חברת אמפל 'זוכה' היום להורדת דרגת החוב שלה בשתי רמות מצד מידרוג וכעת הוא עומד על Baa3 מרמתה הקודמת Baa1. במידרוג מנמקים את ההחלטה בעלייה במאפייני הסיכון של האחזקה ב-EMG. חיתוך הדירוג שנעשה היום בא עם הותרתו באופק שלילי והוצאתה של החברה מרשימת המעקב בשל ההחלטה. בניתוח שנעשה לחברה, מציינים במידרוג את ההפסקות האחרונות ובעיקר את ההפסקה הקודמת בת החמישה שבועות בזרימת הגז ממצריים לישראל בשל פעילות זדונית בצד המצרי. עוד מציינים בדו"ח מידרוג את המצב הגיאו-פוליטי הנתון באי ודאות גדולה, אך גם אומרים כי הדירוג החדש אינו משקף הפסקה ארוכה בזרימת הגז. בנוסף מתייחס הדו"ח ליתרות המזומנים הקיימות בסך 170 מיליון דולר וטוענים כי הן עשויות להספיק לפעילות השוטפת ופרעון החוב בשנים 2011-2012. יש לציין שבאמפל הצהירו כי זרימת הגז תחודש עד לסוף החודש הזה, למעשה אמצע השבוע הנוכחי. עם זאת, בחברת הגז המצרית דיווחו היום כי התיקונים בצינור נמצאים בשלב הסופי וההזרמה תתחדש בעוד כשבועיים. אמפל מצידה הודיעה היום שהתעכבות זרימת הגז ממצרים לא תפגע משמעותית בביצועי החברה, כאשר גם אם אמפל לא תקבל דיבידנדים מ-EMG בה היא מחזיקה 12.5% בכל שנת 2011 ו-2012 הפגיעה בתזרים המזומנים לא תעלה על 10 מיליון דולר.
- 6.איש 29/05/2011 08:50הגב לתגובה זובית משפט ישראלי ? מצרי ? אולי אמריקאי ?
- 5.מושיק 27/05/2011 19:22הגב לתגובה זוברור שבסופו של דבר ביהמ" ש יפסוק שהמצרים יחוייבו לכבד את ההסכם במלואו.
- 4.אם כל הדירוג לאחר מעשה, אז למה צריך אותו? (ל"ת)משקיע 27/05/2011 15:04הגב לתגובה זו
- 3.אמפל עוד תחטוף זה רק היה היומן (ל"ת)ברוך 26/05/2011 19:58הגב לתגובה זו
- 2.פול 26/05/2011 18:19הגב לתגובה זותיכון הנזק הוא לא סימן של חידוש האספקה. יש אימות בין הצדדים על מחירו הגז. ישראל מסרבת לשנות את תנאי הסכם 2009. בנוסף, עדיין לא שמענו שאלו שביצועו הפיגוע נעצרו. מה שעשו, חזרו וניסו כמה וכמה פעמים והצליחו פעמיים, לא יבצעו שוב בעתיד. שוב ושוב.
- 1.רציו יהש היהלום 26/05/2011 18:08הגב לתגובה זובקרוב הפתעות טובות בקשר ללוויתן......
- רציו בדרך למעלה בלי טריקים ובלי שטיקים (ל"ת)ברוך 26/05/2011 19:57הגב לתגובה זו

יו"ר רפאל: "בעוד 5 עד 10 שנים, שום דבר לא יטוס באוויר - הלייזר ינקה את הכל"
יובל שטייניץ, יו"ר רפאל: "המכשיר הגדול יותר, 'מגן אור', יימסר לצה"ל בעוד שלושה חודשים ויאפשר הגנה טובה בהרבה, תחילה מטילים בטווחים קצרים ובינוניים. תוך להערכתי בסביבות חמש
שנים אנחנו נגיע למצב שלייזר יכול לפעול גם לטווחים הרבה יותר ארוכים וגם לטפל בטילים בליסטים מאיראן ומתימן"
ישראל הצליחה לפתח מערכות הגנה שנחשבות הטובות בעולם. רפאל, אלביט מערכות, משרד הביטחון והתעשייה הביטחונית בכלל, הצליחו להגן על השמיים מאז ה-7 באוקטובר בצורה מרשימה. אין הגנה הרמטית, אבל אלמלא כיפת ברזל וההגנות בכלל, מספרי ההרוגים שלנו היו גדולים פי כמה. ההגנות הצילו אלפים רבים ואפילו רבבות.
יו"ר רפאל ושר האנרגיה והאוצר לשעבר, יובל שטייניץ, אמר היום בכנס באוניברסיטת תל אביב כי הלייזר הוא הדבר הבא. רפאל פיתחה מערכת הגנה שהושקה לפני מספר חודשים וזו רק ההתחלה.
"אחרי 60 שנה שכל המעצמות בעולם, בראשן ארצות הברית, מנסות ליצור נשק לייזר ונכשלות - וגם אנחנו נכשלנו - הייתה פריצת דרך ברפאל לפני חמש שנים שאפשרה לנו ליצור את נשק הלייזר האפקטיבי הראשון בעולם", אומר שטייניץ. במלחמה האחרונה מול איראן ובלבנון, הוכיחה המערכת את עצמה - "מכשיר לייזר בודד אחד הפיל עשרות רבות בשיעורי הצלחה יוצאים מן הכלל".
הלייזר יפעל בטווחים ארוכים
"המכשיר הגדול יותר, ׳מגן אור׳, יימסר לצה"ל בעוד שלושה חודשים ויאפשר הגנה טובה בהרבה, תחילה מטילים בטווחים קצרים ובינוניים. תוך להערכתי בסביבות חמש שנים אנחנו נגיע למצב של לייזר יכול לפעול גם לטווחים הרבה יותר ארוכים וגם לטפל בטילים בליסטים מאיראן ומתימן".
- רפאל: מכיפת ברזל ועד למערכות הלייזר; צבר ותוצאות שיא לחברה
- רפאל בשנת שיא: הרווח זינק ב-64% ל-950 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"עד עכשיו בכל תולדות הצבאות, מיוון העתיקה ועד ימינו אלה, השתמשו בפרוג'קט - בעצמים: זרקו חניתות, היום זורקים פצצות, פגזים, טילים - זה דברים צפידים, דברים שעפים באוויר ופוגעים במטרה. בלייזר אנחנו הורגים את המטרה בעצם על ידי קרן אור, על ידי קרני אור שעפות ב-300 אלף קילומטר לשנייה".

שחקן חדש בטיסות הישירות לתאילנד: תאי אירוויז
המונופול של אל-על על טיסות ישירות לתאילנד בדרך להסתיים בעקבות כניסה אפשרית של תאי איירוויז לשוק הישראלי; וויז אייר חוזרת לנתב"ג עם שידרוג AI; האם אנחנו לקראת עידן חדש של תחרות?
אלו הן חדשות מרעישות לאחד מהיעדים הפופולריים
ביותר לנופש, היות וב-2024 מספר התיירים הישראליים שביקרו בתיאלנד היה כ-280 אלף ואילו במהלך 2025 המספר ככל הנראה יעלה ויעמוד על כ-350 אלף תיירים. בנוסף, יחסי העבודה עם תאילנד הולכים וגדלים, ומספר עובדים התאילנדים בישראל במגמה ישירה ועולה מ-45 אלף ל-70 אלף.
כיום, האפשרויות הניצבות בפני ישראלים המתכננים חופשה בתאילנד, הן אחת משתיים: לשלם סכומים גבוהים במיוחד עבור הטיסה הישירה היחידה המופעלת על ידי אל על (במהלך העונה עלות של כרטיס הלוך חזור עלול להיות מעל 4,000 שקל), או לבחור בטיסות עם עצירות ביניים ממושכות, מה שאמנם מוזיל את הטיסה אבל מסרבל אותה לכדי מסע שעלול להימשך כמעט יממה ובמקרים גרועים במיוחד מוביל גם לפספוס טיסות.
וכך, טיסה ישירה של תאי איירוויז שתארך כשמונה שעות בלבד, ללא עצירות מייגעות והמתנות בשדות תעופה זרים תשנה את המצב דרמטית. התחרות צפויה להוריד את המחירים בצורה ניכרת, ואם ניתן ללמוד ממה שקרה ביעדים אחרים, ניתן להעריך שההוזלה תהיה בשיעור של 30%-50% במחירי הכרטיסים.
עם זאת, בשלב זה הדיונים נמצאים בראשית הדרך, ותאי איירוויז תידרש לבחון היתכנות כלכלית, אישורים רגולטוריים, זמינות מטוסים וצוותים, וכן השפעות אפשריות של תנאים גיאופוליטיים. תאי איירוויז נאלצה להתמודד עם אתגרי הישרדות בתקופת הקורונה, אך קיבלה סיוע ממשלתי מותנה בתוכנית התייעלות רחבה. החברה חזרה להציג מאזנים חיוביים, קיימה את התחייבויותיה וחידשה את המסחר במניותיה בבורסה התאילנדית באוגוסט האחרון. מאז החזרה לבורסה, מניית החברה עלתה בכ-28% והדבר מעיד על יכולת החברה להמשיך להתרחב. אם המהלך יתממש, הוא עשוי לשנות את פני התיירות הישראלית לתאילנד ולהפוך את היעד הפופולרי לנגיש מתמיד.
- ייצוגית נגד אל על ו-8 חברות תעופה נוספות בסכום כולל של 825 מיליון שקל
- אזעקת שווא הובילה ל-18 נפגעים בטיסת ריאנאייר במיורקה שבספרד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
וויז אייר חוזרת לישראל
לאחר 3 חודשי הפסקה בעקבות מבצע "עם כלביא", חברת הלואו-קוסט ההונגרית וויז אייר חזרה לפעול בישראל וניתן לשער שחזרתה רק תוסיף למימד התחרות שנעדר מהשוק בשנתיים האחרונות. החברה השיקה מערך טיסות מדורג ליעדים באירופה. בשלב הראשון, מופעלות חמש טיסות שבועיות ללרנקה ולבודפשט, ובסוף אוגוסט יחודשו הקווים ללונדון לוטון. בתחילת ספטמבר יתווספו טיסות לווינה, רומא, סופיה ומילאנו, וכן קווים חדשים לבוקרשט וליאשי. בהמשך ספטמבר ואוקטובר ייפתחו קווים ליעדים נוספים ביוון, פולין ואיטליה.